کرونا جو مجلس را متشنج کرد

تقابل موافقان و مخالفان واکسن کرونا در کشاکش بررسی عملکرد رییس جمهوری سابق در ستاد ملی مبارزه با کرونا، باعث شد که جو مجلس برای دقایقی متشنج شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 02 November 2021

تقابل موافقان و مخالفان واکسن کرونا در کشاکش بررسی عملکرد رییس جمهوری سابق در ستاد ملی مبارزه با کرونا، باعث شد که جو مجلس برای دقایقی متشنج شود.

به گزارش تابناک، امروز مجلس روز شلوغی داشت؛ شمار بسیاری گزارش نظارتی قرائت شد که از جمله آن گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد حسن روحانی رییس جمهوری سابق در ستاد ملی مبارزه با کروناست که با رای نمایندگان مجلس جهت بررسی به قوه قضاییه ارجاع شد.

در این گزارش اشاره شده که «نتیجه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرا شده دولت و شخص رییس جمهور سابق به عنوان رییس ستاد ملی مقابله با کرونا برای کنترل این بیماری تا کنون به گونه‌ای بوده که پنج خیز اپیدمی به وقوع پیوسته و حتی خیز چهار و پنج به هم پیوسته بودند و باعث مرگ و میر شدید در هموطنان شد.»

در نهایت کمیسیون بهداشت جمع بندی کرده است که «تصمیمات و اقدامات متناقض و غیر کارشناسانه و حتی ترک فعل‌های صورت گرفته توسط رییس جمهور سابق منجر به فوت هموطنان عزیز و صدمات عدیده جانی، مالی و روحی برای مردم شده و نهایتا نارضایتی شدید مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی شده؛ لذا لازم است برخورد قاطع و قانونی با ایشان صورت گیرد.»

بعد از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر گفت: عده‌ای از نمایندگان در نامه‌ای به عین‌اللهی، وزیر بهداشت سه سوال را مطرح کردند؛ اول این‌که مبنای تزریق ۸۰ میلیون دوز واکسن در کشور چگونه تعیین شده و چه‌طور براساس سن، جنسیت و افراد بوده است؟ سوال دوم این‌که به چه دلیلی واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق شده و چه دلیل علمی داشته است؟ و سوال سوم هم این است: مگر نه این‌که رئیس جمهور گفته که باید تزریق واکسن اقناعی باشد؛ پس چرا این کار صورت نمی‌گیرد؟

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز وزیر بهداشت جلسه‌ای با امضاکنندگان این نامه برگزار نکرده و یک نوع خودکامگی دیده می‌شود که شأن مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برد. این دستور صریح رئیس جمهور است که باید در واکسیناسیون اقناع صورت گیرد، اما این کار انجام نمی‌شود.

از سوی دیگر، ده روز قبل از قول وزیر بهداشت اعلام شد که ما در حال ورود به پیک ششم کرونا هستیم که بلافاصله تکذیب شد. بسیاری از بچه‌های حزب‌اللهی، متدین و ولایی ما سوالات زیادی درباره واکسن دارند؛ آن‌ها ضد ولایت فقیه نبوده و مخالف واکسن نیستند، اما سوالاتی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود. این طور نشود که چهار روز دیگر ما در مجلس گزارشی از عملکرد ستاد کرونا در دولت فعلی بدهیم.

بعد از این صحبت ها، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مقابل صندلی نقدعلی حضور پیدا کرد و گفت: زدن واکسن کرونا موضوعی است که به تایید مقام معظم رهبری رسیده و همه باید واکسن بزنند لذا زدن حرفی غیر از این از پشت تریبون مجلس شورای اسلامی درست نیست.

همین صحبت‌های کریمی قدوسی، تبدیل به بگو و مگویی بین نقدعلی و کریمی قدوسی شد. آن‌ها برای لحظاتی صدایشان را بلند کرده و با صدای بلند سعی در اقناع یکدیگر می‌کردند تا جایی که نقدعلی گفت که حرف من واکسن نزدن نیست، بلکه باید مردم را اقناع کرد. در نهایت با جمع شدن تعدادی از نمایندگان این غائله ختم شد و جلسه مجلس شورای اسلامی به روال عادی برگشت.

علاوه بر نقدعلی، محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز هم گفت که برخی از مردم مخالف واکسیناسیون هستند، حداقل کار این است که صداوسیما و وزارت بهداشت، کارشناسان را برای شفاف سازی دعوت کنند.

این صحبت‌ها با واکنش جلیل میرمحمدی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مواجه شد و گفت: چندین بار از پشت تربیون مجلس اظهارنظر‌هایی درباره واکسیناسیون شده که خلاف سیاست‌های کلی کشور است. امروز با حرکت خوب دولت شاهد واردات واکسن هستیم. پس نباید حرفی زده شود که این اقدامات را دچار ابهام کند. آیا کسانی که این سخنان را می‌زنند، برایشان کفایت نمی‌کند که ولی فقیه در منظر عمومی واکسن زده است و ایشان بر این موضوع تاکید دارند، آیا تاکنون حرکات دولت اقناعی نبوده است؟ به نظر شما کسی که واکسن نمی‌زند و قطع ورود به مجامع عمومی دارد، نتیجه‌ای جز ابتلای دیگران به کرونا نخواهد داشت؟ آیا کاهش مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به ۱۵۰ نفر در روز به معنای اثر مثبت تزریق واکسن نیست؟ آیا فتوای مراجع تقلید مانند مقام معظم رهبری، آیت الله سیستانی و جوادی آملی کفایت نمی‌کند تا در بحث تزریق واکسن ابهام ایجاد نکنید؟


همچنین گزارشی درباره قطعی برق و خاموشی‌های اخیر توسط علی خضریان، رییس کمیسیون اصل نود قرائت شد. در این گزارش عواملی چون استخراج رمزارز، عدم پرداخت مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی و عدم اقدام نسبت به تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از جمله علل این خاموشی‌ها عنوان شده و بر لزوم شناسایی مراکز استخراج رمزارز و جلوگیری از آنها، رفع موانع سرمایه گذاری، انرژی خورشیدی و بهبود وضعیت مصرف برق وسائل برقی خانگی داخلی تاکید شده است.

علاوه بر این، مجلس با دو درخواست تحقیق و تفحص موافقت کرد؛ تفحص از «عملکرد دولت در اجرای قانون تامین کالای اساسی مردم و تخصیص ارز ۴۲۰۰ و ارز نیمایی و قوانین حقوق و دستمزد» و دیگری تفحص از «عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار».

کوچکی نژاد درباره تفحصی در خصوص نحوه هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی بر مبنای قانون گذاشته نشد، بلکه جهانگیری یک بار تصمیم گرفت وقتی ارز جهش پیدا کرد، ارز ۴۲۰۰ تومانی را بر مبنای واردات قرار دهد و آن زمان هرچه نمایندگان سوال کردند پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نشد.

موسوی لارگانی نیز به عنوان متقاضی تفحص از سازمان بورس گفت: شرکتی کل سرمایه‌اش ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما طی سه ماه آن را وارد بورس کردند که تمام مراحل را طی نکرده و نهایتا بخشی از سرمایه این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فروخته‌اند که حتی دفتر مرکزی نیز ندارد. در مجموع هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم در تحولات یک سال گذشته بورس ذوب شده است که مسئولان مربوطه باید نسبت به آن پاسخ دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۲۲
اصلا کسی واردات واکسن را ممنوع نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
نهههههههه اصلا کسی ممنوع نکرد!!!! همینجوری فایزر های اهدایی به حلال اهمر را برگشت دادن!!!! میخواستن با صلیب سرخ یک کم شوخی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
یادت رفته بعضی چیزها زود از یادتان می‌رود
با احترام به نظر همه ی نمایندگان،حق با آقای صباغیان و نقدعلی است.
بنظر من اگر وظیفه ی ما اقناع کردن مردم است باید از تمام راه هایی که فکر میکنیم موثر است استفاده کنیم مثل شفاف سازی. ما نمیتوانیم برای کسی تعیین تکلیف کنیم ک چون مثلا من به توصیه ی مرجع تقلیدم قانع شدم که واکسن بزنم پس تو هم باید قانع شوی. قانع شدن موضوعی شخصی است و در افراد مختلف به شیوه های متفاوت صورت میگیرد و واکسن امری بسیار جدی است پس بهتر است با دید بازتری با آن برخورد کنیم.
تشکر از تابناک
اقناع به شیوه مجلس انقلابی!!!! باید هم با این گفتمان باشد!! سریع، فوری و انقلابی
من واکسن زدم اما بستگان من خیلی نگران واکسن خوردن بودند. با اینک خودم واکسن زدم اما به آنهایی ک نمیزنند نمیدونم چی بگم ک آرامش پیدا کنند نگرانیشون رو درک میکنم. از طرفی نزدن واکسن ممکنه پیامد های بدی داشته باشه و اصلا دلم نمیخواد اوضاع دوباره مثل قبل شه. باید راهی برای این مشکل پیدا کنیم
تصاویر کاشت موهاتون بیشتر ضد تبلیغ هستن تا تبلیغ
قطعا روحانی در پیش آمد وضع موجود مقصر است ولی اکثر قریب به اتفاق ملت می‌دانند که مشکل لزوما کارهای روحانی نبوده ونیست!! و مشکل حداقل در این اپیدمی چیز دیگری است!
حسن نبايد ورود واكسن امريكايي و انگليسي را ممنوع مي كرد، حتي اگه يك جان بابت اين از دست رفته باشه روز قيامت بايد پاسخگو بود چه برسه به صدها هزار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
روحانی ممنوع کرد ؟؟؟
واقعا فقط روحانی مقصر است!!!!!!!!؟؟
یعنی اینکه عزم آقایان جزم شده تا فقط روحانی مقصر تمام این اتفاقات شناخته شود!! و خلاص!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
شاید هم روحانی وسیله ای بود برای ضایع کردن یک جناح خاص
اینکه یک همچین مسئله مهمی را بخواهیم به روحانی تقلیل بدهیم وریشه های این مشکلات اعم از کسانی که با واردات واکسن مخالفت کردند و شرایط اقتصادی جامعه و....... را نادیده بگیرم تنها پاک کردن صورت مسئله است!!!!
عجب مجلسی، عجب وزیری، عجب سیاسیونی. سیستم در ارتباط با واکسن کوتاهی کرده و همه مقصرند. فرافکنی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
قرار بر این است که یک نفر مقصر شناخته شود و بقیه از این افتضاح در امان باشند
وقتی واکسن با کیفیت وارد نمی‌کنید وحق انتخاب برای مردم قائل نمی‌شوید این می‌شود که مردم هم با اعتماد به شما نگاه نمیکنند
آیا الان تصمیمات متناقض و ترک فعل ها در مورد کرونا صورت نمیگیرد؟
مقصر اونی بود که واردات رو ممنوع کرد و دم از تولید داخل زد و بعد که گزینه خودش روی کار اومد واردات رو آزاد کرد البته ما که نمیدونیم کی بود ولی هر کی بود خدا هدایتش کنه
واکسیناسیون رو اختیاری کنید، حجاب رو هم اختیاری.
اینا از مالیاتی که ما می‌دیم، حقوق می‌گیرن که جمع شن بگن روحانی بد بود؟
به نفع اصولگرایان هست که اینقدر پاپیچ حسن روحانی نشن و صبر اون هم اندازه ای داره و تا الان هم خیلی بهشون لطف کرده که جوابی نداده. ولی به حال روزی که عصبانی بشه و بخواد مثل احمدی نژاد دهان باز کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار