بازدید 109994
دولت برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پول ندارد!

از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه خبر؟

قنبری با اشاره به اینکه افزایش دستمزد و حقوق اصولاً تاثیر آنچنانی برای افزایش تورم آنطور که مقامات دولتی عنوان می‌کنند، ندارد، ادامه داد: دولت خود بزرگترین ایجاد کننده تورم در کشور است، آن هم در شرایطی که بسیاری از مدیران و عالیرتبه دولتی حقوق و مزایایی بسیار بالا و به نوعی نجومی دارند، این در حالیست آن‌ها به عناوین مختلف نیز دریافتی‌های بسیاری دارند، از طرف دیگر ریخت‌و پاش دولت بسیار زیاد است و حاضر نیست این بریز و بپاش‌ها را کم کند، طبعا در چنین صورتی دولت مجبور است برای تامین هزینه‌های خود از بانک مرکزی استقراض کند.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 01 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، درحالیکه طی ماه‌های گذشته بازنشستگان کشوری بار‌ها با تجمع مقابل مجلس، مقابل ساختمان مجلس خواستار اجرای قانون همسان‌سازی حقوق‌ها شده‌اند، نمایندگان در پاسخ به این خواسته بازنشستگان می‌گویند، اجرای طرح همسان‌سازی حقوق در گرو موافقت سازمان برنامه و بودجه و مدیریت برنامه‌ریزی کشور است و باید شرایط اعتبار و بودجه کشور با این طرح همخوانی داشته باشد.

 در شرایطی که بازنشستگان بر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق‌ها در سالجاری تاکید می‌کنند، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس از تلاش بهارستان‌نشینان برای رفع موانع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داده و به نوعی اجرای این قانون را به سال بعد موکول کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه ششم توسعه کاملا محرز است و دغدغه امروز بازنشستگان کشوری دائمی شدن این قانون است. البته مجلس این آمادگی را دارد در دائمی شدن قانون همکاری کند. علاوه بر این مجلس پیگیر این موضوع هم است تا در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ حتما موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لحاظ خواهد شد، عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ تخصیص بودجه به بازنشستگان کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی حتما لحاظ می‌شود. کما اینکه این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ هم لحاظ شده بود و مشکلی در این باره برای سال آینده پیش نخواهد آمد.

ریختن آب پاکی روی دست بازنشستگان؛ منتظر اجرای همسان‌سازی حقوق نباشیدهمسان‌سازی حقوق بازنشستگان به محاق رفته است
علی قنبری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه یکی از شعار‌های دولت ابراهیم رئیسی برقراری عدالت اجتماعی بود، اظهار داشت: در این زمینه همسان‌سازی حقوق تمامی بازنشستگان یکی از مصادیق عینی برقراری عدالت اجتماعی است، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم که فاصله بسیار زیادی میان آن‌چه بسیاری از مردم به عنوان حقوق دریافت می‌کنند با آنچه که عده کمی به عنوان حقوق‌های نجومی می‌گیرند، وجود دارد.

وی افزود: بر اساس طرح همسان سازی حقوق قرار بوده دریافتی فردی که بازنشسته است با کسی که هم ردیف او مشغول خدمت است، تا ۸۰ درصد به اصطلاح همسان‌سازی شود، اما در حال حاضر این همسان‌سازی مشمول بسیاری از بازنشستگان نشده و یا قانون به طور کامل در قبال آن‌ها اجرا نشده، در حالیکه گفته شد این طرح به طور کامل به مرحله اجرا گذاشته است.

قنبری گفت: این درحالیست با توجه به افزایش افسارگسیخته تورم در سه سال گذشته، حقوق بازنشستگان به صورت ثابت افزایش یافته که این موضوع موجبات کاهش شدید قدرت خرید آن‌ها را فراهم کرده، در چنین شرایط آن‌ها برای گذران زندگی روزانه خود و تامین معیشت با مشکلات زیادی روبرو هستند، در این رابطه علاوه بر افزایش حقوق باید کمک‌های غیر نقدی در قالب کارت اعتباری خرید و نظایر آن در اختیار بازنشستگان قرار گیرد، تا آن‌ها بتوانند تا حدودی قدرت خرید از دست رفته خود را بازیابی کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی نزدیک به ۳۵ میلیون نفر از افراد جامعه زیر خط فقر هستند، اضافه کرد: در حال حاضر خط فقر بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان است، با توجه به این مبلغ کدام بازنشسته چنین حقوقی را دریافت می‌کند، بنابراین بسیاری از بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها زیر خط فقر قرار دارند و باید دولت با همسان‌سازی حقوق آن‌ها، وضعیت معیشتی بازنشستگان را سروسامانی دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش دستمزد و حقوق اصولاً تاثیر آنچنانی برای افزایش تورم آنطور که مقامات دولتی عنوان می‌کنند، ندارد، ادامه داد: دولت خود بزرگترین ایجاد کننده تورم در کشور است، آن هم در شرایطی که بسیاری از مدیران و عالیرتبه دولتی حقوق و مزایایی بسیار بالا و به نوعی نجومی دارند، این در حالیست آن‌ها به عناوین مختلف نیز دریافتی‌های بسیاری دارند، از طرف دیگر ریخت‌و پاش دولت بسیار زیاد است و حاضر نیست این بریز و بپاش‌ها را کم کند، طبعا در چنین صورتی دولت مجبور است برای تامین هزینه‌های خود از بانک مرکزی استقراض کند.

قنبری عنوان کرد: در این وضعیت، رشد سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار مصرفی و کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم رخ می‌دهد، از سویی آن کسی که در این بین ضرر می‌کند، اکثریت مردم هستند که به نوعی در زیر خط فقر قرار دارند، بنابراین افزایش حقوق و دستمزد آن‌ها تاثیری بر روی افزایش تورم تورم ندارد، زیرا علت تورم را باید در عملکرد دولت جستجو کرد، بنابراین اگر قرار باشد دولت کماکان به پمپاژ نقدینگی و استقراض از بانک مرکزی ادامه دهند، اما با این توجیه که حقوق کارمندان، بازنشستگان وکارگران را به میزان کافی افزایش ندهد، زیرا این کار باعث تورم خواهد شد، در صورتیکه حقوق مدیران دولتی روز به روز بیشتر می‌شود، به هیج عنوان چنین توجیهی قابل قبول نیست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بنابراین در هر صورت دولت کار خود را می‌کند و ما با تورم روبرو هستیم، زیرا دولت از توان لازم و کافی برای کنترل تورم برخوردار نیست، در چنین شرایطی این وسط بازنشستگان و حقوق‌بگیران هستند که روز به روز قدرت خریدشان آب رفته و هر روز در فقر بیشتری فرو می‌روند، بنابراین باید همسان‌سازی حقوق اجرا شود و بهانه‌های اینچنینی از دولت گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۱
علت اصلی نارضایتی مردم تبعیض و بی عدالتیه، چرا در همین اوضاع تحریم و تورم شدید تنها عده ای حق زندگی دارند و دیگران هیچ؟ مثالش همین وضع اسفبار پرداخت حقوق مزایاست، مجلس در سالهای گذشته با تصویب انواع قوانین تبعیض آمیز پایه گذار این اختلاف شدید شد به اینصورت که بیشتر کارکنان وزارتخانه ها و دستگاهها را مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و اقشار صاحب قدرتی مانند اعضای هیات علمی دانشگاهها( که اکثر دولتی ها و مجلسی ها جزو این گروه اند) قضات و شرکتها را مستثنا از این قانون و دارای قوانین خاص نمود به علت همین قوانین چندگانه، اختلاف شدید حقوق و مزایا به وجود آمد، نمونه اینگونه تبعیضها همین هیاهویی بود که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداختند، همه میدانند خط فقر با توجه به تورم افسارگسیخته چند ساله اخیر لااقل 14 میلیون تومانه، بعد یک بازنشسته بیچاره که تا کارمند بود 30 سال رو با بدبختی گذراند حالا که به سالهای انتهایی عمرش رسیده حداقل به اندازه خط فقر هم حقوق نمیگیره تا یک زندگی نسبتا آبرومندانه داشته باشه ولی همزمان حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم رو با هیات علمی وزارت بهداشت همسان سازی کردند ببینید چه افزایش کلانی داشته اند افزایش حقوقی بین 6 تا 14 میلیون تومان! یعنی حقوقهای 40 تا 50 میلیونی و دریافتی بالاتر(اکثرا همسرانشان هم هیات علمی اند یعنی 2 افزایش حقوق کلان)، واقعا نهایت بی عدالتیه که حقوق یک کارمند فوق لیسانس یا دکتری غیر هیات علمی دانشگاهها با یک عضو هیات علمی هم سابقه خود اینقدر اختلاف فاحش دارد؟ اگه دولت و مجلس توجهی هم کرده اند فقط به معلم هاست، هفته یا ماهی نبوده که وزیر آموزش و پرورش به بهانه های مختلف ازجمله استخدام یا بهبود معیشت معلمان به مجلس احضار نشه تازه هم خبر رسیده که قراره حقوق معلمان رو تا 80% حقوق و مزایای اعضای هیات علمی بالا ببرند؟ پس چرا همین اقدام را برای کارکنان غیر هیات علمی دانشگاهها انجام نمیدید که واجب ترند؟ مسئولین محترم این حق الناس، مردم رو سیاه و سفید نکنید عدالت رو برای همه مخصوصا اقشار ضعیف اجرا کنید دیگر کارمندان و بازنشستگان مزه گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ، میوه و..... از یادشان رفته، راهکارش هم اینه که یک نظام عادلانه و منطقی پرداخت حقوق و مزایا ایجاد کنید که در آن اختلاف حقوق تمام اقشار حقوق بگیر بین 3 تا 5 میلیون تومان باشه نه مثل الان که اقشاری تا چندین برابر یک کارمند عادی حقوق و مزایا میگیرند.
8سال در مناطق جنگی در بدترین شرایط با کمترین حقوق کارگری کردیم اجرای قانون کار در مناطق جنگی حق بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی هست خنده دارودردآوره این قانون برای افراد شاغل که زمان 8سال جنگ تحمیلی نبودن وبعد جنگ استخدام شدن اجرایی شده اما برای بازنشستگان ومستمری بگیرانی که 8سال جنگ تحمیلی در مناطق جنگی کار می کردن هنوز اجرایی نشده.آخه بازنشسته تامین اجتماعی با 30سال سابقه ومستمری 4500وداشتن 3فرزندبیکار چطور زندگی کنه نه متناسب سازی رو کامل اجرایی کردید نه قانون مناطق جنگی رو اجرایی کرد الان خط فقر 11میلیون هست حقوق بازنشسته با 30سال سابقه 4500هست
الان که ما شاغلین دریافتی کمتری از بازنشسته های اداره خودمان داریم
در ضمن بسیاری از بازنشسته ها رو سراغ دارم که الان بالای ده میلیون تومان دریافتی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
احتمالا شما آبدارچی هستی و توقع داری حقوقت از یه فوق لیسانس یا دکترای بازنشسته بیشتر باشه؟!!! یه خورده از توقعاتت کم کن عموجان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
اضافه کاری شاعلین به اندازه حقوق بازنشسته ها است
عرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
هموطن گرامی سازمان تامیین اجتماعی براساس بیمه پردازی کارگرانی که طی سالهای خدمتشان حق بیمه پرداخت کرد ه اند و براساسنوع کار ودرآمد حق بیمه داده اند کسی با یک کار ساده وحداقل حقوق آسه رفته وامده دیگری در کارگاهای سخت وپر زحمت کار کرده وحقوش بالا و حق بیمه بالاتری واریز کرده آن هم به مدت 30سال و بالاتر و حال از حقوق بالاتر ی برخوردارست ،آیا کسی که با زحمت یک خانه 100 متری دارد ، باید 25متر از آن خانه را به کسی که خانه ندارد بدهد ، سازمان تامیین اجتماعی سازمان صدقات وخیرات پخش کن نیست.، این وظیفه حاکمیت است که سطح حقوق و درآمد حداقلی ها را سر وسامان بدهد..به امید روزی که شما بازنشسته شدید از حقوق وزایای مکفی برخودار شوید (بشرط پرداخت حق بیمه بالا و سیاست حاکمان سرزمینمان)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
واقعا گل گفتی ما که آنزمان زجر کشیدم و امروز حقوقی که می گیریم ۴ یا ۴ونیم میلیون است مگر ادعای عدالت نمی کنند بیایند حقوق خودشان را ۳ برابر حقوق ما ببرند آیا می توانند با این ۴ برابر حقوق ما زندگی خود و خانواده خود را اداره کنند ما بدبخت هستیم فقط با این حقوق می توانیم نان خالی بخریم قبض آب برق گاز مریضی و صد کوفت دیگر راریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
تو هنوز بچه ای تازه اومدی سرکار
بچه جون فعلا کارکن
یه روز خودت هم بازنشسته میشی
اون وقت می فهمی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
به علت سابقه بالا معلومه بیشتر بگیرند اگر شما هم جای بازنشسته که پیر شده کم بهت میدادن خوب بود
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چند سال سابقه داری؟ منطقه عملیاتی و جنگ را دیدین؟ عروس و داماد دارین؟ نوه دار هستین؟ انشاالله به شرایط ما که رسیدین احتمالا متوجه خواهید شد که این حقوق کفاف نمیکنه.
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ما به شما نمیرسیم
اما شما روزگار مارا تحربه خواهید کرد . دیر نشد
منم همین فکر را میکردم . حالا خودم گرفتار شدم
چرا دولت بن موادغذایی به بازنشستگانی که زیر 6میلیون می گیرن نمیده به خدا قسم 6نفریم با مستمری 4600 نمی دونیم این مبلغ ناچیز رو چکار کنیم الان 2ساله نه گوشت نه میوه نه لباسی با زجر زندگی می کنیم
درود بر آقای قنبری که‌دراین شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان کشوری را همراهی کردند و همچنین تامین اجتماعی و اشاره ای هم به نجومی بگیران داشتند
بخدااین حقوقهاکمه. بقران ازکمم کمتره کوعدالت وقانون
واقعا در سختی کامل هستیم زنانی ک سرپرست خانواده هستند چرا حقوق را زیاد نمیدهند
بخدا زیر بار قرض کردن کمرمون شکست چرا بفکر بازنشستگان تامین اجتماعی نیستید اینه عدالت شما اخه چرا باید اینقدر ظلم درحق بازنشستگان تامین اجتماعی بشه بیایید دست ناتوان بازنسشتگان را بگیرید ویه خدا بیامرزی برای اخرت خودتون نگهدارید اگر به اخرت اعتقاد دارید
اراده ای وجود ندارد که مشکل بازنشستگان را حل کند .
شاغلین رفتند کنار مجلس و مجلس مشغول تصویب طرح رتبه بندی میباشد حالا نوبت بازنشستگان هست تا طرح همسانسازی را زودتر تصویب بکنند حتما بودجه اختصاص داده شده برای بازنشستگان را دارن میدن برای رتبه بندی چون شاغلین دربست اعتراض داشتند 6 ماه بودجه ب بازنشستگان چی میشه اقایان نمایندگان ه
آقای حاج بابائی شما هم مثل بقیه بازنشستگان را سرکار گذاشتید این یعنی چی که باشه برای برنامه هفتم یعنی بزک نمیر بهار میاد ..... امیدی هم به شما نیست معلوم شد همش که گفتی شعار بوده و برای رای
خدا اازتون نگذر دیگه پاداش پایان خدمتو بدید
تحریم نعمت است
سلام و عرض ادب.
با توجه به افزایش سرسام آور قیمت ها و تعیین حداقل سطح معیشت 9میلیون انتظاراینست که حقوق ها به همین میزان افزایش یابد وگرنه که این جمعیت بازنشسته مستأصل هیچگاه شمارا نخواهد بخشید و فقرفسادفحشادزدی وناهنجاری های اجتماعی بیشتر در جامعه رواج پیدا میکند
فاسدان ادا ری بستر ساز فسادهای اداری و غیر اداری هستندولاغیر.
حقوق شاغلان 14میلیون بازنشستگان زحمات سختی کشیدن در بدترین موقعیت این بزرگترین انگ به بازنشستگان ساله های پیش هست
خوب بود دولت و مجلس ما در ایران اسلامی و قانونمند بود
یک مشت افرار نا لایق همه چیز را به نفع خود و بچه های ....
که در خارج هستند میکنند کسی گوش بحرف مردم نمیدهند....
مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده را بگیری مردی این همسانسازیرا هرچه ودتر اجرا شود
بازنشتگانی که قریب ۱۰سال به علت عدم اجرای قانون به انها ظلم کردید عموما یادگاران دفاع مقدس هستند اقایان نمایندگان انقلابی شما که در مجلس قبلی سینه چاک میکردید برای بازنشستگان اکنون چی شده که لایحه دو فوریتی دولت را چند ماه هست معطل کردید این اعمال شما مردم علی الخصوص بازنشستگان وفرزندان واقوام انان با چشم خود این نفاق را میبینند وبه قول رهبری سیلی انرا درزمان خودش خواهند زد
وقتی امثالی مثل روحانی که مملکتو به تباهی کشید ورفت حقوق چندصد میلیونی بگیره هزاران نفر دیگه هم اینچنین حقوق را خواستارن دیگه چیزی به بازنشستگان میرسه نه والله
با سلام ، لطفا درمورد همسان سا زی حقوق بازنشستگان نیز رسیدگی شود همچنین درمورد ارتقا ورتبه حقوقی برای بازنشسته لشکری وکشوری بعد از سال ۹۶ هم تسری داده شود باتشکر.
بازنشستگان گروه فراموش شده‌اند اما شاغلین و مسئولان نمیدانن یا نمیخواهن روزی بازنشسته شوند البته سوار خبر از پیاده نداره دولت و مجلس انقلابی خدا را فراموش نکنید
تا چه زمانی می خواهید با وعدهها توخالی سر مردم شیره بمالید مجلس محترم چطور حقوق ومزایای دیگر خدتان بشمار سه انجام می شود ولی برای یک مشت بازنشسته بیمار و گرفتار هزار جور عذر و بهانه می تراشید واقعا خجالت دارد
ای کاش با شعار عدالت یا عدالت علی ع کارکران و بازنشستگان را سرکوب دستمزد نمی کردند یک نفر بگوید کدام عدالت در جمهوری اسلامی اجرا شده است آیا ان مسئولی که در قدرت جلوس کرده نمیداند بازنشستگان و کارگران با چه مشکلاتی مواجع عستند ..... کدام مدیر یا رئیس می تواند با چهار میلیون تومان زندگی کند چرا اینهمه سخت میگیرید اسمتان را گذاشتید دولت مردمی از کدام مردم حرف میزنید از مرمیکه با اختلاس، دزدی دروغ وریا سر کار دارند .آیا از خدا ترس ندارید یا احساس میکنید چون به اصطلاح انقلابی هستید خدا کاری با شما ندارد تمام ناله و نفرین یک یک خانوانواده همین مظلومین پشت سرنان هست ..... اینقدر در حق کارگر . بازنشسته ظلم نکنید ظتلم بودن عاقبت خوشی ندارد .
درسال ۸۷که بازنشست شدم ماهیانه مبلغ ۵۰۰ دلاردریافتی داشتم باگذشت حدود۱۴سال باوجوداینکه بقول مسولین حقوق راافزایش داده انداکنون ماهیانه چیزی حدود۲۱۰دلاردریافتی ماهیانه ام است بنظرشماحقوق افزایش پیداکرده ویاحقوق کم شده البته اقایان حساب کتاب هم بلدنیستن خواهشاکمی به سوادودرک خودتون بیافزاییدچگونه هست که تمام اجناس ازدارو گرفته تاتخم مرغ همه بادلارحساب میشه ولی حقوق بازنشسته باریال محاسبه میشه اقایی که به عنوان وزیریاوکیل اون بالانشسته ای وخودراانقلابی میخوانی معنی انقلابی بودن این است که یک سیخ به بازنشسته بزن ویک جوال دوزبه خودت ماتاحرف میزنیم ضدولایت هستیم وتونماینده ویاوزیرفرقت باماچی هست بالاشهرتهران نشسته ای ماهیانه حداقل ۵۰میلیون به غیرازرانتهایی که دریافت میکنیداونوقت حداقل حقوق که خودتون میگین خط فقر۱۰ ویا۱۱میلیون هست برای مابازنشسته هاکه ۳۰سال درکلاسها گچ وخاک خورده ایم تاشماهارابه جایی برسانیم اکنون بودجه نیست اگرنیست ما حرفی نداریم ماباهمین حقوق کم میسازیم ولی شماهم همینقدرحقوق بگیریدوباان همانندمازندگی کنیداینرامیگویندانقلابی جنگ راماکردیم زجرهاراماکشیدیم بدبختی هاراماتحمل کردیم چراخوشیهاامروزفقط بایدبرای شماباشدجواب بدید
یتیتر چرت میزنید یمشت عراجیف بخورد ملت میدید آخرش هم حقوقی اضافه نمیشه!دزدیها همچنان پابرجا پرچم همچنان افراشته..........؟؟!!!!!!!!!!!
شاغلین که این حرف می زنی فیش آن کسی که ۱۰ تومان می گیرد که بازنشسته است روی صفحه مجازی بنداز دروغ کو
سلامتی
من بازنشسته حاضرم ماهی نصف حقوق وزرا وکلای مجلس بگیرم وشکر گذار باشم
اونها ی ازجامعه کارگری دفاع نمیکنن کسانی هستن بارای ماکارگران به اوج دولت رسیدن پای صندوق رای نرفتن یک عبادته
چرادولت اصلابه فکرمانیست مگه قرارنشد حقوقهارو همسان سازی کنیدآخه مابااین حقوقهای کم چه کنیم
بزک نمیر بهار میاد .... چقدر حرف چقدر شعار شمارا خدا بس کنید دیگه خسته شدیم دیگه امیدی برایمان نمانده است نه
دولت درسال ۱۴۰۱ پولدار میشه ؟
سلام بنده دو سال در جبهه بودم الان باز نشت هستم تامین اجتماعی چرا مزایای کسانی که سابقه جنگ دارند ایثار گری را نمیدهید
یک از کا افتده کلی تامین اجتماعی بدبخت که ازاسمشم پیداست که هیچ کاری نمیتونه بکنه با 3600 دارو بگیرن یا مخارج زنده بودنا بده اقای ریسی به داد از کار افتاده ها برس
سلام خدا قوت، چرا غرامت جنگی از شروع کننده جنگ از عراق نمی گیرید.؟!!!!!
خدایاشاهدباش این دلتمردان چه جفائی درحق بازنشستگان انحام دادن،اکثربازنشستگان تأمین اجتماعی که زیر10 تومان می گیرندنفرینتان میکنند،بلعخره آه این مظلومان گریبانتان راخواهدگرفت،مطمئن باشید،وعده الهی دروغ نیست،همه کسانیکه دراین گرانی وتورم نقش دارن بترسید ازآه مظلوم
مابازنشستگان‌عرضه‌اعتراض‌نداریم.روزبه‌روزبدبخترمیشیم.بایدکمپین‌سراسری‌واعتراض‌‌کنیم
آقای نماینده یامسئولی که برای شمازندگی کارگر.کارمندوبازنشسته مهم نیست که به چه سختی زندگی رامیگذرانند همین فشارهادرنهایت باعث انفجارمیشودوآنزمان استهمه گناه رابه گردن دیگری میاندازید پس تادیرنشده بدرد قشرحقوق بگیروبیکاربرسید.
دولت فعلی فقط به فکر معلمان هست و مرتب فقط حقوق معلمان را اضافه می کنه وهمه اقشار علی الخصوص بازنشستگان محترم را فراموش کرده است
تو این مملکت ، زور هر کی زیاده حقوقش هم زیاده. بیچاره بازنشستگان قدرتی ندارند که صدایشان به جایی برسه.
خدا وکیل سی سال سابقه مستاجر چهار نفره زیر چهار ملیون میگیرم خود مسعولین با چنین وضعی چند روز میتونند دوام بیارن چه سر ما میاید که با این مبلغ ناچیز و تورم روز افزون چگونه زندگی را اداره کنیم که شرمنده تو رو.............نشیم.....فقط خدا.....
حکم حقوقی یکی از همکاران ثبت اسناد و املاک ۶ میلیون بود که بعد از بازنشسته‌ شدن به ۸ میلیون رسید همین امسال
تو را به خدا وقران قسم میخورید ولی باز هم طرفدار حق نیستید فقط یک کلمه میگم خدا بقیه اش با خودتان اقایان دولت مرد
هر وقت قانون در مورد حداکثر حقوق اجرایی شد مشکل جامعه حل خواهد شد چون هیچ کس حق ندارد بیش از هفت برابر حداقل حقوق دریافتی داشته باشد، در اینصورت مدیران مشکل جامعه حقوق بگیر را درک خواهد کرد
خواهش میکنم همسان‌سازی رازودتراجراکنید تورم توان زندگی راازمردم گرفته
خدا لعنت کند آنهایی که حق ما به می خورند
همسرم تمام مدت درجبهه و پشت جبهه خدمت کرده و جانباز بوده از سال ۶۹ مستمری بگیرم الان حقوقم ۳میلیون و ششصد هست با یک بچه اگر خودم کار نمی کردم و خانوادم بچه ام را هنگام کارم نگه نمی داشتم صددرصد باید با این حقوق گدایی می کردم
اخه نامرد مسول تابناک چرا نمیگذاری یک معلم جامعه نطرش را بنویسد . چرا بمحص اینکه متوجه میشوید مطالب درست است و معلم پشت این نطر است پاک میکنید . و پیام میگذارید که سایت معذور است اگر فحاشی نوشته شود . اخه کدام معلم فحاشی میکنند . مسول سایت بگذارید درد بازنشسته بهواطلاع رییس جمهور برسد
این آقایانکه در بهارستان نشسته همش بفکر خودشان واطرافیان خودشان هستند جهت دریافت حقوقهایی نجومی وپاداشهای نجومی یک نماینده بنا به گفتهای خودشان بابت حقوق حق اجازه دفتر ودستمزد راننده ومنشی وماموریت داخلی یعنی سر کشی به حوزه‌های انتخابی خودشان حداقل در ماه ۱۵۰ الی دويست میلیون تومان دريافتی دارند واگر ماموریت های خارجی از کشور شامل حال اینها شود بالای دويست وپنجاه الی سيصد میلیون دریافتی دارند مشلکی نیست ازنظر بوجه امکانات ولی حال که نوبت به بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی وکشوری ولشکری رسید مشکل پیدا کرد بوجه بعد همين آقایان می‌گویند افزایش حقوق بازنشستگان تورم زاده است ولی ماها که داریم حقوقهایی نجومی دریافت میکنم فقره زاده است بخدا اینها هیچ کاری برای ماها بازنشستگان تامین اجتماعی وکشوری ولشکری انجام نمی‌دهد هی بلدند قول سر خرمانی یا بهتر بگویم بزه نمیره بهار می آید تحویل ماه بدهنداینها اگر برای ماها بازنشستگان تامین اجتماعی وکشوری ولشکری کاری می‌کردند از لذا افزایش حقوق الان ۱۶ ماه بیشتر از عمر مجلس انقلابی گذشت است پس چرا کوچکترین عکس العمل انجام نداد وحال داران مشکل را گردن سازمان برنامه بوجه می اندازان مگر همین آقای نوبخت ۲۰ ماه قبل در جلسه هیئت دولت نگفت هیچگونه مشکلی از نظر بوجه بابت افزایش حقوق بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی وکشوری ولشکری ندارم وآنرا دربوجه سالهای ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ در نظر گرفتم پس کوه اینجاس باید ماها بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی وکشوری ولشکری به قسم حضرت عباس باور کنم یا دم خروس آقای نماینده که درمجلس شورای اسلامی نشستی شماها از رنج وکوشش ماها به آنجا رسید بخدا اگر مشکل ماها را حل نونی شماها رانبخشیم ودر قیامت نظر خداوند متعال درخواست حق حقوق از شماها خواهم کرد حال دیگر خودتان خدای خودتان دانی چکارهای میخواهد برای ماها بازنشستگان و مستمربگیران تامین اجتماعی وکشوری ولشکری انجام دهید
من بازنشسته سختی کار هستم با حقوق ۶۵۰۰ به کجا وچرا اینقدر کم کی میخوان رسیدگی کنن از مشهد
این مجلس فقط دنبال منافع خود است.واین نمایندگان یک مجلس انقلابی نیست ....
خب کلا یعده علیه بازنشستگان دارن عمل میکنن چون درکی از پیری و ناتوانی ندارن... چون نمیفهمن پیر خرج دارو درمانش بالاتره... نمیفهمن که سر سفره بازنشسته جوان بیکار نشسته و زن خانه دار... چون احتمالا در خانواده هاشون عروس و دوماد و نوه خونه بزرگتر نمیرفته و نمیدونن یعنی چی شرمندگی پیش بچه ها در سن پیری... کسانی که سنگ میندازن علاوه بر همه اینهل شکمشون سیره و پشتشون گرمه به منابع مالی نامعلوم و باز بیشتر دقت کنیم میبینیم این افراد نمیتونن انسانی به موضوع نگاه کنن چه برسه به اینکه به جهان اخرت اعتقاد داشته باشن و از خدا بترسن... حالا خودمونیم کسی همین باشه که نوشتم، جای ترحم و دلسوزی نداره؟؟؟... بیاین دعا کنیم که مسوولین ما دلسوز باشن... انسان باشن... خداشناس باشن... و فراموش نکنن هیچکس مال و ثروت یا اعتبار دنیا رو با خودش نبرده تو قبرش... بیاین دعا کنیم کسی که سمت داره. قبل از پستش لیاقت خدمت به مردمش را داشته باشه... آمین یا رب العالمین
همسان سازی که انجام بشه هنوز حقوق باز نشسته ها کم است بابا دولت محترم درست کنین اگر هم بلد نیستین خوب صادقانه بگین نمی تونیم شما با ناراضی,کردن مردم دشمنان مملکت پیروز,می کنید
چرا باید دولتی ها حقوق های نجومی بگیرند فقط برای باز نشسته ها بودجه ندارید .هرگز حقوق بازنشسته ها با شاغلین برابر نیست مگر اون باز نشسته از خودشان باشد
با سلام و ادب آقایان مسئولین این امر در بودجه ۱۴۰۱ تامین اعتبار شده از قبل و قرار بر این بوده که در برنامه ششم توسات عملی شود با این کار شما عین بی عدالتی و زیر پا گذاشتن حق بازنشسته را انجام می‌دهید و سال آینده هم مانند امسال هزار بهانه می‌تراشند و عملی نمیکنید اگر چنانچه مسئولینی که به فکر بازنشسته نیستند و شکمشان سیر است همین معامله را بکنند شما چه پاسخی برای دولت دارید میگویند یه سوزن به خودتان یه جوالدوز به دیگران چرا با مردم بازی میکنید نکنید این کار را همان آزاری که به ما می‌دهید یه روز گریبان گیر خودتان می‌شود چشم و گوش خود را باز کنید و خود را به ندیدن و نشنیدن نزنید این ظلم شما بی جواب نمیماند
سلام بخدا من یک بازنشسته آموزش و پرورش هستم درحال حاضر حقوقم شش میلیون می باشد من از آقایان مسول که حرف از عدالت می زنند این کجای عدالت در کشور هست که شش میلیون حقوق اما الان هم رتبه های من که بازنشسته می‌شوند حدود ده میلیون کجا عدالت اجرا شده جناب مسول بودجه ومعاون ریس جمهور حرف حساب بزنید آیا حقوق خودت ده میلیون هست یا بیشتر ،قضاوت با شمای مسولان از دولت و مجلس من پس از کسر وام اداره چهارونیم میلیون میگیرم قسط مسکن ولوازم منزل را هم دارم شما را بخدا قبل از عید اگر سرو سامانی ندهید امسال من خیلی هستن یک فکری بکنید تا دیر نشده .خدایا کمک به کارمندان ابرو دار که بعد از مدت ها کار الان محتاج به کمک از اقوام ورفقا هستیم .امین یا رب العالمین
من الان حقوقم سه میلیون ششصد تومانه هر کدوم از مسئولین تونستن با این حقوق زندگی کنن ما هم میتونیم تو این کشور فقط مرغ وتخم مرغ مد نظر رئیس روسا هستش بیاین ببینین ما بازنشستگان محتاج نان شام خانواده هستیم دیگه بسه قول وقرارهای پوچ وتو خالی
اینقدر میگین بریز و بپاش دولت منظورتون دولت روحانیه دیگه
وقتی نظر دادن خوبه که تاثیری داشته باشه اگر پنجاه میلیون نفر این زیر الان نظر بدن چه تفاوتی در اصل قضیه میکنه؟؟ منه مستمری بگیر که اسمش روشه از کار افتاده کلی یعنی کسی که کار نمیتونه بکنه یعنی کسی که بالای ۶۶درصد نقص عضو داره با حقوق ۳۵۰۰و چهار نفر فقط خرج بچه کوچک ده ماهه زیر یک و نیم تا دو میلیون نیست الان من و تعدادی از هموطنان نظر دادیم آیا فرقی هم میکنه؟؟ مسئولانی که دم از اسلام میزنن شنیدن که فقر که از این در بیاد تو ایمان از اون در بیرون میره ....
سلام من سی سال خدمت صادقانه کردم ودارای پنج فرزند هستم نتوانستم صاحب خانه بشوم والان هفت ماه که بازنشست شدم هنوز ریالی به من ندادن ولا جلوب فرزندانم خجالت میکشم مبلغ یک ونیم کرایه میدم ومبلغ سه ملیون قسط وام که پنجاه ملیون گرفتم میدم حقوقم جای کرایه خانه وقست میره پس تواین یک ماه برم دزدی دیگه توان کاری راهم ندارم همه بچهایم توخونمه اذدواج نکردن دادمونا پیش کی بزنیم
کجاست حرفایی که ریاست محترم زده پس من چیکارکنم مگراولین نبت اقای رییسی این نبود که جلوی اضافه خاران رابگیره پس کو درست است که دولت دستش خالیه ولی این کارمندان یک عمر زحمت کشیدن یکی سی سال کارکنه نتونه خونه دارشه یکی هم پنج سال پیش به عنوان ابدارچی اومده الان توی اموراداری کارکنه وتو شهرستان سه طبقه بزنه اخه مگه اموراداری پول چاب میکنه باید ما چکارکنیم که نتونیم صاحب خانه بشیم تورابخدا یفکری به حال ما ملت بکنید بابا ماکه باهمون پنج ملیون راضی هستیم چرا پاداشامونا نمیدن هفت ماه از سال گزشت خدارا خوش میاد که بادست خالی یه تشکر خالی هم نکنند
سلام
۳۹۹ خبر تا به امروز در مورد پاداش بازنشستگان درج شده است .مدعی العموم در این مورد وجود ندارد؟
نگاهی به حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم بندازید ببینید حقوق نجومی یعنی چی
سلام عدالت رادرمیزان حقوقهارعایت کنند هر ساله چندبرابر حقوق مابه نجومی بگیرهااضافه میکنندوچندرغازسهم ما زیرخط فقریهامیشه قانون اسلام کی میخواد تو این ملکت جمهوری اسلامی اجرایی بشه.؟؟؟!!!!
جناب حاج بابائ با سلام .در رابطه با تصویب واجرای لایحه همسان سازی تشکر میکنم که صحبتش را میکنید، ولی از شما سئوالی دارم که امید به پاسخش نیز هست :بودجه هزارو چهار صد را فرامش نکرده ایم که قابل قبول مجلس نبود ، ودر کمیسیون شما بازنویسی وحتی بودجه داخلی مجلس هم به شصت درصد افزایش داده شد وبودجه مصوب به دولت ابلاغ گردید ، ولی امسال جنابعالی توپ را درزمین سازمان برناما و بودجه می اندازید و میگوئید خواست سازمان یاد د شده در این رابطه مطرح است،ایا امسال در قوانین تغییراتی ایجاد شده؟وایا مجلس نیست که قانونی را مصوب وباید ناظر بر صحت انجام ان بوده و دولت نیست که باید جوابگوی مجلس باشد؟
با سلام بنده از کارافتاده کلی هستم با ۳۵۰۰دریافتی با دو فرزند مدرسه ای چطور من با این حقوق ناچیز خانواده رو اداره کنم خودم هم بیمار هستم توان کار کردن ندارم ما رو شرمنده خانواده کردید لطفا رسیدگی کنید
بازنشسته هستم هشتاد سال چهار و ششصد میگیرم هیچ دارویی دیگر بیمه نیست حقوقم یکسره برای ویزیت و دارو میره بیمه خدمات درمانی هم هستم و بیمه اتیه سازان کسی معنی این بیمه ها را میداند
لطفا با ملت فقر زده خود رو راست باشید به خدا این اظهار نظر ها نه لایق ملت و نه دولت اقای رئسی که حقوق را حق الناس می دانند هست لطفا یکبار برای همیشه با ملت خود رو راست باشید نه حقوق های چند صد میلیونی و نه حقوق های زیر خط فقر فقط اقای رئیسی راستگوی از هر چیز بهتر است درود بر رهبر اندیشمند مان
تو رو خدا برا بازنشسته ها فکری کنید ب خدا شرایط اقتصادی بالاس و ما شرمنده زن و بچه خودمون شدیم اخه چرا این مسئولین ی فکری کنن خدا جای حق نشسته
بابا شما را به مقدسات رحم به این قشر ضعیف کنید،،، چنر غاز اول سال حقوق اضافه میکنید وعوضش بین4تا5 بار افزایش نرخ مایحتاج اولیه مردم مشاهده میشه مثل، برنج، روغن، لبنیات، گوشت، مرغ، تخم مرغ، وووووو دارید چیکار میکنید ما را شرمسار خانواده و داماد وعروس ونوه کردید خدا شرمسارتان کنه که فکر ضعفا نیستید
اکنون افتخار مجلس بجای اجرای همسانسازی، به شدت پیگیری برای ورود اتومبیل خارجی است.
من کارگر قراداد بیمه با تامین اجتماعی بابت اضافه کاری پول بیمه پرداخت میکردم تا 25سال این کارو کردم میانگین دوسال اخر کارمو خراب کرد خدا خوش میاد این دزدیه
ای وارثان ملک وای دولتی هاووزیران ونمایندگان ونور چشمی ها تاکی حقوق مسلم ما بازنشستگان با تحصیلات مهندسی وسایر رشته باید ضایع شود؟شما دارای حقوق های نجومی خانه های خوب ومشاغل راحت هستید آیا مابا چند فرزند بیکاریک چندم شما حقوق بگیریم واین درحالی باشد که ما درتمام مدت جنگ وبعدازآن هم درشرایت سخت جنوب کار کردیم یک زره غیرت!با آبروی ما بازی نکنید.
با ۲۶سال سابقه ومدرک کارشناسی ۳۶۰۰ میگیرم . فقط در بخش خصوصی کار کردم چون برای کار در بخش دولتی رابطه نداشتم ،۱۸ماه جبهه هم هیچ جا به دردم نخورد،هرجا کار کردم دوتا لیست حقوق داشت حتی شرکتهای تحت پوشش بنیاد .یکی برای حقوق دادن یکی برای بیمه وهمه حداقل حقوق .اعتراض برابر بود با اخراج . بازار کار هم اینقدر خراب بود که بعد از۵سال بیکاری تا به سن بازنشستگی رسیدم ،برای اینکه درآمدی داشته باشم درخواست بازنشستگی دادم .الان چه کنم
آقای حاج بابایی
۲۰۹نماینده مثلا مجلس انقلابی در دولت قبل لاحیه همسانسازی رو که اتفاقا دوفوریتی هم بود و از طرح رتبه بندی فرهنگیان هم جلوتر بود و با امضا زدن لاحیه مصرانه پیگیر بودن که به هرقیمتی باید انجام بشه..ولی در دولت جدید ضمن اینکه از لاحیه همسانسازی بازنشستگان خبری نیست،بعضی از نمایندگان که نمیدونم چی با خودشون فکر میکنن ،تو دوره دولت جدید همسانسازی ۳تا۴میلیونی حقوق بازنشسته ها رو تورم زا میدونن..این نماینده ها تو دوره دولت قبل کجا بودن که از این بیانیه ها بدن؟؟ اصلا بیان برای چندماه حقوقشونو با بازنشستگان تامین اجتماعی عوض کنن ببینیم با حقوق۴میلیونی چندروز تو ماه میتونن زندگیشونو پیش ببرن؟؟طرح رتبه بندی فرهنگیان که ازهمسانسازی بازنشستگان عقبتر بود، در حال حاضر جلو افتاد و تا چند وقت دیگه هم اجرا میشه..پدرم با ۳۵سال سابقه با گروه ۱۵ در سال ۸۳بازنشست شد.. که بعلت بی قانونی در سازمان تو این ۱۷سالی که از بازنشستگیش میگذره ،اولا اینکه سازمان اصلا چیزی بعنوان گروه شغلی نمیشناسه،دوما اینکه اگه سازمان تامین اجتماعی هم حقوق بازنشستهاش و مثله بازنشستگان کشوری ،براساس گروه شغلی افزایش میداد،امروز حقوقشون این نبود، تازه وقتی خوده دولت داره خط فقر و ۱۲میلیون اعلام میکنه چطور انتظار دارن،بازنشستگان تامین اجتماعی با یک سوم خط فقر زندگی کنن؟!ز صدقه سری دولت و سازمان و با سابقه کار و مدت زمانی که از بازنشستگیش میگذره تازه تو سال ۱۴۰۰ ماهی ۵میلیون حقوق میگیره،که فکر کنم جزو پایینترین حقوق بگیرای میانه بگیر سازمانم میشه، آقای حاج بابایی ،امثال پدرم کارگربودن و تو بدترین شرایط کار میکردن و الانم با دستهای پینه بسته، به جای اینکه با یک حقوق عادلانه در رفاه باشن دنبال دوا درمونشه،،جالبه که، چندروز پیش تو شبکه خبر مجری از معلمی میگفت که حقوقش ۱۰میلیون بود،که نماینده مهمان برنامه میگفت: بعد از طرح رتبه بندی حقوق اون معلم میشه ماهیانه ۱۷میلیون،جالبتر اینکه مجری در ادامه حرف نماینده مجلس میگفت:واقعا تو این گرونی امروز ۱۷میلیون چیزی نیست و زندگی سخت شده،خب یکی به اون مجری بگه:چطور اون ۱۷میلیون به چشماتون اومد و میگین تو این گرونی و تورم نمیشه با ۱۷میلیون زندگی کرد.پس امثال پدر من چی بگن که محکومن به اینکه با ماهیانه ۵میلیون تومن زندگیشونو پیش ببرن و صداشون در نیاد..این تبعیضها از سنگ صدا در میاره چه رسد انسان.آقای حاج بابایی اینه عدالت مجلس انقلابی که آقا همش از معیشت و سفره ملت سفارش میکنه؟؟لطفا با اون ۲۰۹نماینده حرف بزنین و بگین که از امضاهاشون دفاع کنن.نه اینکه از مسوولیت خودتون شونه خالی کنین..بخدا آه این کارگرا و بازنشسته ها بااینجور عدالتتون و ناحقیها یه روزی یه جایی دامنتونو میگیره که خیلی دیره،این_این×
خدا خیرتان بده همسانسازی حقوق بازنشستگان را حداقل درحقوق های پایین انجام دهید ضرب المثل معرف سیرازگرسنه خبر نداره وسوا ره از پیاده یکم بفکر این ین زحمت کشان پیر باشيد اینان با بچه ونو وعروس ودامادو........دررنج هستند
پس دق ودل را کجا خالی کنیم.
فقط باید بگوئیم خدا راشکر حکومت اسلامی داریم والا اختلاس گران پدرمان را در می آوردند خخخخخخخخدا را شششششششششکر.
شما را بخذا اینقدر دروغ اندر دروغ تحویل مردم وباز نشسته بخت برگشته ندهید .... توصیه ای هم به باز نشستکان دارم اینقدر التماس وگریه وزاری دربرابرایتها نکنید .چون اشک کباب موجب طغیان اتش است.
سلام خدا لعنت کند کسی که وضع تورم میداند واز حا ل باز نشستگان میداند ودست رودست گذاشته به خدا با قانو ن وتبصره ای که خودتان برای حقوق ما افرزایش حقوق برابر باتورم افزایش میدا کند کو کجاست به خدا حق الناس گردن شماست
یک مهندس با چهار ملیون حقوق چگونه زندگی کند.
مستاجربودن یک بازنشسته بالاترین زجربرای کل خانواده هست؟امکان نداردصاحب زمین و مسکن وساخت وسازشود؟بعدازبازنشستگی چقدرعمرمیکندبفکرایاب وذهاب بچه هاباشدوتحصیل.وپوشاک.ازدواج.وجهیزیه‌ و...‌‌...
ده میلیون رو با نفرات سنجش کنید اجاره بها اب برق گاز اینترنت درمان دانشجو ودیگر موارد برای خودتان وام بانکی هم بیار روش که برای بیماری کرونا ودیگر موارد باید با سود ۳۶درصد پرداخت کرد
این بار حتما به حق حقوق نمایندگان مجلس و دیگر حقوق بگیران نجومی اعتراض دسته جمعی بشود کارها حل میشود
بازنشسته تأمین اجتماعی هستم ۳/۴۰۰ حقوق میگیرم . آیا می‌شود زندگی کرد. سابقه ۲۵ سال ۴ ماه بازنشسته شدم
چرا به بازنشستگان ضلم میکنید .کمک کردن به بازنشستگان تورم زا نیست که .چرا پاداش پایان خدمت بازنشستگان رو نمیدهید..تازه این که پاداش شما نیست این پس انداز ۳۰ سال خدمت ماست .این عدالتی بود که همه جا فریاد میزدید. پاداش پایان خدمت ما را بدهید .سر فرصت هماهنگ سازی رو انجام بدهید. فقط میخواهید بازنشستگان بد بخت رو به روز سیاه بنشانید .
تمام مشکلات زیر سر نمایندگان است این نمایندگان دنبال دنا پلاس و خونه های آن چنانی و وام های بی حساب و کتاب هستند.... چیزی که آین مجلس دنبالش هست فقط جیب خودشان و بستگان و .........
آقای رییسی شما حدود سی سال در دستگاه قضایی تجربه داری .دیگه دروغ ووعده دروغین این ها رو باور نکن .والله بازنشسته ها الان در وضعیت شرمساری .حقارت .خرد شدن روی اولاد .خجالت زن وفرزندم قرار دارند .تو رو خدا اگه نمی‌تونید عدالت رو محقق کنید با این همه سرمایه ملی که وجود داره .شرم را بشکن در صدا و سیما اسامی مفید ودروغ گورا بیان کن .تا مردم خودشان راه را نشان دهند .روز رای دوباره میرسه آنروز مشخص خواهد شد حی علی الصلاه.
انهاییکه حق بیمه بیشترداده اند از بیت المال بوده است زیرا ازهمان اول حقوقشان به ناحق بالا بوده
اگر به همه بازنشستگان سیانور بدهید خیالتان راحت میشود؟بهترین گزینه است تا دغدغه مسئولان کم شود....
بازنشسته هم آه داره َشما بخورید ماهم باخانواده فقیر باشیم خدا ناطراست
اقاى حاج بابايى اين قانون مصوب همان مجلسى أست كه شما عضو ان هستيد.
دولت قبل با انتخاب روش غير عادلانه و باصطلاح خوردن نان به نرخ روز تمام تلاش خود را بر روى افزايش حقوق شاغلين متمركز كرد و قشر بى صداى بازنشستگان را به بوته فراموشى سپرد. اگر هم نيم نگاهى به بازنشستگان داشت باز هم اسان ترين روش يعنى افزايش مستمرى يكسان را اعمال نمود. در حاليكه وضعيت حقوقى بازنشستگان ١٣٩٠ به بعد بدليل تعلق گرفتن برخى فوق العاده ها بطور نسبى بهتر از بازنشستگان قديمى تر ميباشد ( مقايسه بد و بدتر ). قانون مجلس ميگويد مستمرى يك بازنشسته بايد معادل ٩٠٪؜ دريافتى شاغل همرديف خودش باشد. در حال حاضر بنا بدلايلى كه فوقا به ان اشاره شد يك بازنشسته حدود ٥٠% شاغل همرديف را دريافت ميكند. اگر مشكل منابع مالى و تامين بودجه هم وجود داشته باشد بايد اولويت به بازنشستگان داده شود تا اين فاصله غير منطقى پر شود.
باسلام آقایان مسئول ما بازنشستگان همان های هستیم که هم در جبهه های حق علیه باطل می جنگیدیم وهم درپشت جبهه کار مردم را وظیفه دینی و شرعی و قانونی خودمیدانستیم .انجام میدادیم .ولی متأسفانه حق مناطق جنگی بازنشستگان به ما نداده و آنها که حتی یک شب نگهبانی هم ندیده می دن . شاید آقا مسئول سنش کم ندیده َجبهه و جنگ را ندیده است .ما درآن زمان نه برای پول ونه پست به جبهه می رفتیم .فقط دفاع از وطن خاک وناموسمان بود.مادراین خصوص هم وجدانمون راحت وهم در پیشگاه خداوند عظیم سربلند هستیم. ولی مسئولین عزیز با چشم بازوعدالت محور به همه اقشار جامعه نگاه کنید.آیافرزندان کوچک شما بااین مبلغ ناچیزراضی میشه لطف کنید به فکر بازنشستگان هم باشید تادرپیش زن و بچه و عروس و داماد خراب نشن. چشم ما فقط به این حقوق ناچیز بااین گرانی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم