بازدید 3719

کارشناس خرید ارز دیجیتال کلاهبردار از آب درآمد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که در پوشش خرید ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 24 October 2021

کارشناس خرید ارز دیجیتال کلاهبردار از آب درآمد

به گزارش ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی درباره دستگیری این فرد گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که چندی پیش از طریق فضای مجازی با فردی که خود را متخصص و کارشناس خبره ارزهای دیجیتال مطرح کرده بود، آشنا شده و این فرد مدعی شده که می‌تواند با خرید ارز دیجیتال طی مدتی کوتاه سود کلانی به مالباخته پرداخت کند.

وی ادامه داد:‌ شاکی نیز پس از مدتی به این فرد اعتماد کرده و سه میلیارد ریال از سرمایه‌اش را در اختیار این فرد قرار داده است، اما پس از واریز وجه دیگر هیچ پاسخی به تماس‌های شاکی نداده و در این هنگام بوده که متوجه شده مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.  

گودرزی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع با فوریت در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت، گفت:‌ ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بهره گیری از مهندسی معکوس موفق به شناسایی متهم این پرونده شده و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی این فرد را در مخفیگاهش در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.  

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ متهم پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به جرم خود یعنی کلاهبرداری از شهروندان در پوشش کارشناس خبره بازار رمز ارز اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم بیش از هشت میلیارد ریال به همین شیوه از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، گفت:‌ همچنین تا کنون و در جریان رسیدگی به این پرونده ۱۴ شاکی شناسایی شده‌اند و اقدامات برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان همچنان در دستور کار قرار درد.

به گفته گودرزی، برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان