بازدید 192251
در نشست خبری خطیب‌زاده مطرح شد

پاسخ ایران به علی‌اف و وزیر خارجه عربستان

خطیب‌زاده همچنین خبر دوویچه وله مبنی بر سفر هیأتی از عربستان به ایران را تأیید نکرد. او همچنین پاسخ ادعاهای الهام علی‌اف را نیز داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 18 October 2021

به گزارش تابناک، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به سخنان اخیر جوزپ بورل و وزیر خارجه عربستان واکنش نشان داد.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات جوزپ بورل درباره این که زمان برای بازگشت ایران به مذاکرات محدود است و فکر نمی‌کنم مذاکرات در بروکسل کاملا ضرورت داشته باشد، گفت: «گفت‌وگوهای پنجشنبه خوب و سازنده بود و نکاتی که باید به مورا منتقل کرد منتقل شد و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل این گفت‌وگوها ادامه یابد و این توافق دوسویه بوده و موضوعات چالش‌ها و موانعی که شش دور مذاکرات در وین به نتیجه نرسید باید در گفتگوها مورد رایزنی قرار بگیرد.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: "اجازه دهید در مسیری که گفت‌وگوها بین ایران و هماهنگ کننده انجام شده پیش برود. آقای باقری در اولین فرصت موضوعات مدنظر خود را بیان خواهد کرد."

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر این‌که مذاکرات با ایران پیشرفت ملموسی نداشته نیز اظهار کرد: «چهار دور گفتگوها در در فضای مثبت و دوستانه‌ای بوده و در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای پیگیری شده است.»

او افزود: «تماس‌ها ادامه دارد. فکر می‌کنم واژه‌ای که به خوبی می‌تواند فضای گفتگوها را بیان کند گفت‌وگوهای محترمانه است، البته به همان مقداری که محترمانه است جدی بوده و جدی پیگیری شده و امیدواریم به نتیجه برسد.»

خطیب‌زاده همچنین خبر دوویچه وله مبنی بر سفر هیأتی از عربستان به ایران را تأیید نکرد.

خطیب‌زاده تاکید کرد: «باید اجازه دهیم گفت‌وگوهایی که در بغداد شکل گرفته و تماس‌ها بین دو طرف به نقطه قابل اعمال برسد. الان در آن وضعیت نیستیم.»

ایران پیش‌شرطی برای آمریکا تعیین نکرده است
سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات امیرعبداللهیان که خواستار اقدام جدی آمریکا شده است، گفت: "پرونده مذاکرات در وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود و ان‌شاءالله با ترکیب جدید انجام خواهد شد. باقری در ادامه گفت‌وگوهای هفته گذشته در تهران و براساس توافق طرفین به بروکسل می‌رود. آن‌چه توسط رئیس جمهور و وزیر خارجه گفته شده این است که مذاکرات ادامه می‌یابد و آن‌چه در حال انجام است روشن شدن برخی نقاطی است که چالش‌های گفت‌وگوهایی بوده که ۶ دور در وین انجام شده است."

او افزود: «ما هیچ وقت پیش شرطی را برای آمریکا تعیین نکردیم چون آمریکا عضو برجام نیست.»

پاسخ به علی‌اف
سخنگوی وزارت خارجه درباره رزمایش پدافند هوایی در جمهوری آذربایجان و خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی هم گفت: «این‌که رزمایش توسط کشورهای منطقه رخ دهد موضوعی طبیعی است و از جمله این‌که اطلاع رسانی دقیق در این زمینه صورت بگیرد و اگر کشورها بتوانند با این منش اقدام کنند نشانه بلوغ آنهاست که اطلاع رسانی کنند.»

او گفت:‌ "ناامنی‌هایی که ریشه از حضور نامشروع رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود همه کشورها باید با دقت توجه کنند. ریشه و ذات این رژیم در خشونت و ترور رشد کرده و از این فضا می‌تواند رشد و نمو کند."

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات رئیس جمهور آذربایجان و ایران را متهم به قاچاق مواد مخدر به همراه ارمنستان به اروپا کرده است نیز اظهار داشت: «توصیه‌ام به برادران در جمهوری آذربایجان این است که بیش از پرداختن به اظهارات رسانه‌ای اجازه دهند در کانال‌های دیپلماتیک که پیام‌های مثبت و دوستانه می‌فرستند در همان مسیر ادامه یابد. ایران به تأیید و اعتراف نهادهای ذیربط بین‌المللی به خرد همه کنشگران که در فضای بین‌المللی آشنا به موضوعات هستند ایران در مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر پیشرو است. ما شهدایی را در این مسیر داده‌ایم. شاید روشن باشد برخی اظهارنظرات رسانه‌ای از سوی مسئولان آذربایجان با چه هدفی صورت می‌گیرند توصیه می‌کنم مقامات آذربایجان عنان کلام را داشته باشند و اجازه ندهند روابط طبیعی ایران و این کشور با دست‌های مصنوعی به هم بریزد.»

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره همکاری جامع ایران و روسیه نیز گفت: «یک توافقنامه‌ای در ۱۳۷۹ را با روسیه در خصوص همکاری‌ها داریم که به صورت ۱۰ ساله بوده و ۵ ساله تمدید می‌شد و فروردین امسال به ۵ سال بعد رسیدیم. صحبتی شده بود و امیرعبداللهیان در سفر به مسکو با لاوروف به صورت جدی صحبت کرد و متن در تهران باید نهایی شود و زمانی نهایی شود و مجوز مذاکرات را اخذ کردیم دستگاه دیپلماسی برای سند جامع همکاری راهبردی با روسیه اقدام خواهد کرد.»

نشست افغانستان در تهران
سخنگوی وزارت خارجه گفت:‌ «چهارشنبه هفته آینده در تهران میزبان وزرای خارجه کشورهای همسایه (۶ کشور همسایه افغانستان به اضافه روسیه) افغانستان به صورت حضوری خواهیم بود. این نشست یک روزه خواهد بود.دستورکار نشست تهران ادامه گفت‌وگوهایی است که در دور اول به صورت مجازی برگزار شد. این کشورها متمرکز خواهند بود که کمک کنند به تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و صلح و ثبات در افغانستان.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۹
این‌که رزمایش توسط کشورهای منطقه رخ دهد موضوعی طبیعی است؟؟ طبیعی بودنش تو حلقم. ادای جنتلمن ها را در می آوری آقای سخنگو؟
تمام پاسخها تو خبر فاسد شدن 5000 تن ذرت تو گمرک داده شده. نیازی به حرافی بیشتر نیست
تا وقتی اینقدر مهربون به الهام جواب بدید گزافه گویی های این آدم ادامه پیدا خواهد کرد
پاسخ ها
حسن ایمانی ازتبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
باسلام احترام
دوستان گرامی ما نباید همسایگان خودرا با هرسخنی تهدید بنمائیم این روش صحیح نیست اتفاقی که در همسایگی ما درافغانستان افتاده وهمه دنیا متوجه آن هستند والان نیز ما با همسایگان خود باتهدید سخن بگوییم فرقی بین ما ومردم افغانستان نخواهند گذاشت وبی ارزش خواهیم شد پس مواظب باشم حرکات ورفتار وسخنان ما دوستانه وسنجیده باشد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
اگه زورش می‌رسید مطمئن. باش اونم مثل تو حرفهای گنده گنده میزد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
خیلی کارها با عقل و منطق بهتر انجام می شه. که اگر تعقل وجود داشت الان روابط ایران هم با آذربایجان و هم با ارمنستان خوب بود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
همین الان هم به اندازه کافی مصیبت داریم. مثلا اگر با خشم بهش جواب بدن چی خواهد شد؟ ترکیه هم علنی بر علیه ما خواهد شد
الهام جان بد جوری دور ور داشته . آزاد کردن قره باغ که نتیجه بده بستان ترکیه - روسیه بوده بد جوری اینو هوایی کرده . فکر کرده واقعا کار خودشه . روسیه کشور خطرناکیه درافتادن باهاش هم به اندازه نزدیکی بهش خطرناکه . ارمنستان در نتیجه نزدیکی به روسیه قره باغ رو به دست اورده بود و البته توسعه و رفاه رو روز به روز بیشتر از دست میداد و منزوی تر میشد و وقتی خواست از انزوا بیرون بیاد و با دنیای غرب هم روابطش رو بهبود ببخشه روسیه با ترکیه بده بستان کرد قره باغ رو به آذربایجان داد تا از ارمنستان زهر چشمی گرفته باشه و از ترکیه هم برخی امتیازات دیگر را . با روسیه باید مانند ترکیه رفتار کرد اردوغان خوب بلده با روسها چطور رفتار کنه نه بیشتر بهش نزدیک میشه نه خیلی ازش دور . روسیه دقیقا یک بخاری نفتی در یک هوای یخبندان زمستانه . نزدیکی زیاد بهش میسوزوندت و دوری زیاد ازش باعث میشه یخ بزنی . باید بلد باشی فاصله با این کشور رو به اندازه حفظ کنی نه زیاد و نه کم .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
تحلیل کاملا درسته ولی ما این وسط چیکاره هستیم در مقابل روسیه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
دقیقا اکثر کشورها منهای چند کشور مثل ایران بلد هستند چطوری در عرصه بین الملل رفتار کنند تا منافعشون تامین بشود.
عربستان پاکستان عراق دولت لبنان کویت امارات بحرین ترکیه اذربایجان همگی علیه ایران به صورت مخفیانه متحد شده اند و اگر ایران برجام را امضا نکند احتمال جنگ منطقه ای بشدت زیاد است سفر اقای باقری به کشور های منطقه هم نتیجه نخواهد داد روسیه هم نمیخواد وارد قضیه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
اگر صدتاشون هم متحد بشن شهامت ندارن با ایران درگیر بشن چون خوب میدونند که ایران همشون را حریفه و ایران قویتر از این چیزهاست که ظاهرش نشون میده..
داداش من خزینه ی دولت خالیه، خالی!!!
اینو درک کنید لطفأ

دولت در پرداخت حقوق کارمندان و فرهنگیان و کارگران مونده. حالا شما انتظار دارید دولت بتونه خرج یک جنگ احتمالی رو بده؟!؟!

متاسفانه تا وقتی اوضاع اقتصادی همینجور باشه و خزانه خالی، فقط باید باج بدیم به این و اون و از هرگونه جنگ نظامی اجتناب کنیم.
چقدر با خفت و ذلت جواب میدن. اونا اینا رو متهم میکنن و میگن قاچاقاچی اینا میگن برادرانم در آذربایجان واقعا چقدر خفت
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
اشتباه نکن.. ادب و نودب صحبت کردن دلیل نیست که بگی ترسیدیم نه اینطور نیست باید در مقابل کسی که میخواد باهات درگیر بشه عاقلانه رفتار کنی و آذربایجان را با مبلغی ناچیز بخریش و مهره تو بشه و تو روی دشمنانت بایسته..
اقتدار! در مقابل الهام!
سلام بزارید دیپلماسی کشور خودش کارشو انجام بده حتما که آذربایجان سر جای خود خواهد نشست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
چندساله اسراعیل ازخاک اذررایجان عملیات شناسای ترورخرابکاری انجام میده بازاین بزدلان میگن برادر
دنیای ریا و تزویر و دورویی و هزار چهرگی است ودر این میان جمهوری اسلامی است و عهدی که با خدای خود بسته است یا علی مدد.
این گمرک معلوم نیست چه بلایی سر ما می خواهند بیارند دان و نهادهای ها را این جوری نابود می کنند می خواهند ما را فلج کنند ان شاءالله به نتایج شومشون هرگز نرسند
اغا امده رژیم صهیونیسم کودک کش اورده سر مرز کشورمون هر حرفی هم که دلش میخواد میزنه بعد مسولین ما میگن دوست برادر ، باید بزنید تو دهنش تا دهنش باز نشه
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
فقط یواش بزن صداش در نیاد
همه دروغ میگن جز ایران
من که در این مملکت زمانی که این همه معتاد پیر وجوان داریم مبارزه با قاچاق و نمی بینم چیزی عیان که هست چه حاجت به بیان هست معتادی غوغا می کنه در مملکت هرکی می بینی قلیون کش وسیگاری ومعتاد به مواد مخدر پس اینها از کجا می آیند چرا تمامی معتادان ودر یک خانه جمع نمی کنید تا ریشه فروش آن را بکنید صد درصد جواب خواهد دادمبارزه به این می گویند الان جناب عالی دنیا دنیا تکنولوژی هست علم هست ومردم باسوادند زمان رژیم پهلوی احمق نیست تکنولوژی پیشرفته امروزی نبود سواد امروزی اون موقع مردم دهنش فقط در اخبار داخلی وجارجی بود ولی ایمان قوی داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
تمامی معتادان را در یک خانه جمع نمی کنید تا ریشه فروش آن را بکنید!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودتم انگار یه چیزی زدی
باسلام واحترام
نیاز هست منبعد کسی را تهدید نکنیم چون جوابی زننده وزشت از طرفهای مقابل دریافت خواهیم کرد اشتباه کردیم ودرشمال غرب کشورمان درحالی که زمان ومکان انجام هیچ حرکتی نبود رزمایش بی موردی اجراکردیم وجواب آنرا با چندین رزمایش بی مورد از طرف همسایه های خود دیدیم وهنوز هم ادامه دارد کی می خواهیم روش همسایگی را یاد بگیریم وهمه را علیه خود متحد ننمائیم در داخل سرداران وسیاسیون ما باهم متحد شده وهمسایگان مارا تهدید می کنند ودرخارج همسایگان ما با اتحاد همدیگر کشور مارا تهدید می کنند شعورما کجا رفته است پیس چه کسی این روش غلط مارا اصلاح خواهد کرد تورا به خدا اندکی فکر کنید وفکر کنید وبیهوده سخن نگوئید.
اتفاقاً جمهوری آذربایجان کاملاً بجا میگه خود ایران از ماشین های خودش عوارض می‌گیره چطوری هاست نمی‌خواد برای خروج کامیون های خود عوارض ندهد حالا الهام علی‌اف یاوه می‌گوید یا شما
ادم کشهای اسراییلی ازطریق خاک اذر بایجان وارد ایران شدن ودانش مندان هسته ای ما را ترور کردن الهام علی اف باید جواب گو باشه
الهام علی اف هم بدنبال راهیه که ایرانی ها رو بااقناع ومثلا تهدید،کلاه سرشون بزاره.
به الهام اینجوری جواب ندید. محکم برخورد کنید.
مگه میشه قمه بگیری بری توهرمحله ای عربده کشی کنی کسی جلوتو نگیره
عقل و منطق در دیپلماسی خوب است ولی بعضی مواقع چاشنی خشم لازم است
من بارها اعلام کردم که هر چه سریعتر جمهوری ا ذربایجان دوباره به اغوش ایران برگردد که افرادی مثل این الف به خودشون جرات یاوه گویی نداشته باشند.
سیاست خارجی منفعل و تدافعی بدون پاسخ های عملی قاطع باعث تضعیف موقعیت ایران میشه
آقای سخن تو جواب بی احترامی را باید با بی احترامی داد علی تف به شما می گوید بتمرگ شما می گوید خواهش می کنم
فکر کنم، جواب دادن، آقا منشانه به عی اف، کافی است، جواب، کربلایی لازمه... گویا موشک باران پا یگاه آمریکا را اف فراموش کرده
تاکی مماشات....آذربایجان هم آدم شده
ضعف کشور را فکر کنم باید با پوست استخوان لمس کرد از همه طرف در محاصره هستیم نه پولی مانده و نه توانایی ،کشور کوچک آذربایجان در مقابل یک مانور شما چندین مانور انجام داد و قدرت خودش به رخ شما کشاند
دولت عوض شد باید سخنگوی وزارت خارجه هم عوض میشد این یک امر طبیعی است در سیاست
نتیجه توهین به رئیس جمهور کشورهای دیگه در تلویزیون ملی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
نتیجه ی پاچه خواری ازپانترکهاونوکراردوغان وعلی تف شدنت کاملا مشخصه ک اینقدر ناراحت شدی حرف به الهام خانم میزنن. اذربایجان بایدبه دواستان تقسیم بشه وبرگرده به ایران زمین بزرگ خاک وَطن به دست نوکران یهودی افتاده
اذربایجان در حدی نیس که بخواد در مورد ایران بزرگ لاف زنی کند واین برداری که گفته رزمایش نباید میکردیم نیاز هستش یه کم در مورد دشمنی وعناد همسایه که با چاشنی کبر غروردر مورد کشورت میخواد قد علم کنه وداره برعلیه کشورت با دشمن قسم خورده ات کار میکنه باید محکم در برابرش ایستاد وگرنه فردا هر بی سرپایی یه چوب میزنه تو مغ نداشته ات عزیز
من پانترک مان ترک نیستم ولی اونایی که هی توهین می‌کنند به کشورهای همسایه یا ادای ارضی دارند واقعا از سیاست اوضاع جهانی و وضعیت خودمان چیزی ميدونند یا توهم برداشتند
مملکت بزرگ رئیس بزرگ میخواد درود بر شیر وطن احمدی نژاد.و لعنت به ترسو .بالا تر از سیاهی رنگی نیست .مرگ بهتر از خفت
خاک های غضب شده ایران باید به کشور عزیزمان برگردد این را بدانیم که به ترکیه نباید اعتماد کرد مثل اسرائیل خطرناک و باعث پرور است.
الان ایران نه پول داره ونه متحدی که بخواد پشتش بایسته نباید بهانه دست امسالی مثل اینهابده چون درگیر جنگی میشه که دیگه نمیتونه به این راحتی ازش خلاص بشه فقط دیپلماسی .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
پشتوانه مردمی نداره
ما ایرانیها اصلا دیپلماسی بلد نیستیم همش اهانت تهدید ترور .کی میخواهیم ادب داشته باشیم خدا میدونه
زودتر بمب اتم را درست کنید تا خیال همه راحت بشه هم ملت زیربارسنگین تحریم نجات میابند هم کشودهای دوست ودشمن وهمسایگان وابرقدرتها مارا به عنوان قدرت اتمی مجبورندبپذیرندوفشار وتوطعه تمام کنن
همش حرفای بی ربطه چرااسراییلیهاروکه مخاستند وارد خاک ایرانشوند نگرفتید ماهمیشه ادهامون اینه که اطلاعات ماقوی تر از موساد سیاست دشمن راباشناخت درنتوه خفه کرد
ایران کشور بزرگ و با تمدنی چند هزار ساله است. ما به ملت آذربایجان هم احترام می گذاریم چون آنها هم برادران ما بودند و کمتر از ۱۰۰ سال هست که از کشور ما جدا شده اند.
مشکل ما با مردم آذربایجان نیست با افراد خود فروخته ای است که بعید میدانم اصل و نسب واقعی شان آذربایجانی باشد. و دنبال این هستند که مردم آذربایجان را به کشتن بدهند. این افراد خائن به کشور و مردم آذربایجان هستند .اگر نبودند با اسرائیل و کفار هم پیمان نمی شدند.
یا احترام مرادی
چقدر بدبخت شدیم که اذربایجان هم واسه ما شاخ شونه میکشه واقعا باید تاسف خورد هیییی
سلام،همچین‌حرف‌میزنه‌انگارباالهام‌جون‌وصلت‌کاره،مرد‌
حسابی‌واضح‌داره‌ایرانو‌تهدیدمیکنه‌انوقت‌توفداش‌میشی،
اگه‌‌جنم‌نداری‌بروخونه‌ات،آقاجان‌وقتی‌بچه‌حرف‌گوش‌‌
نکنه‌بایدکمی‌پیچ‌رومحکمترکرد،اینجورکه‌شماهاحرف‌
میزنیدالهام‌جون‌پرروترمیشه‌وپیش‌خودش‌میگه‌ایناهیچی‌
بارشون‌نیست،البته‌همه‌ی‌ایرانیها‌رفتاردیپلماتیک‌وادب‌را‌
کامل‌میدانندولی‌الهام‌جون‌جائی‌برای‌ادب‌باقی‌نذاشته،‌
مرتیکه‌حضرت‌آقارابااسم‌کوچک‌صدامیزنه،خاک‌برسرتون‌
بااین‌نگرشتون.
سخن گو چرا میگی جمهوری آ باید بگی رژیم جعلی باکو در سرزمین های ایرانی آران که اشغال شده ومتعلق به ایران زمین هست عرضه داشته باشیم پس میگیریم ان شاالله
لوپ کلام بگم دااش تاوقتی اتاق فکروالاحضرتهاسیاستشون عوض نشه کل دنیاسرمون میریزن مردمم سروالاحضرتها
دوستان ایران در برابر ابرقدرت دنیا سر خم نرد و پایگاه رو زد با اعلام قبلی که کسی کشته نشه و فقط قدرتش نشون بده یک هفته صدای آمریکا در نیومد بعد اومد گفت چیزی نشده دوتا دیوار خراب شده . همه هم میدونن چی شده
حالا آذربایجان که روزی یکی از استان های ایران بود میخواد چه غلطی بکنه . اگر نیاز باشه آقا دستور بده مطمئن باشین آذربایجان که عددی نیست اسرائیل رو هم با خاک یکسان میکنه . اما ایران هرگز شروع کننده جنگ نبوده نیست و نخواهد بود اما تمام کننده هر هر جنگ افروزی با ایران خود ایران هست . مردم ما ثابت شده هستن و در مواقع نیاز شده خود مردم هم میان جلو و در برابر هر ظلمی می ایستن .
وقتی عضی از کامنت های ضد ایرانی را می خونم میگم الهام را ول کنید جلوی این غضنفرا رو بگیرید.
اعراب کنار خلیج که علیه ایران متحد اند دولت امریکایی لبنان هم اضافه کن تو عراق هم تو انتخابات گروه های مقاومت رای نیاوردن از این ور طالبان کمین کرده آن ور هم منطقه قفقاز علیه ایران متحد شدند!از این ور هم که کلا تحریم هستیم خلاصه وضع خیلی خرابه کشور هم ظرفیت جنگ نداره منظورم از لحاظ نظامی نیست ولی از مردم اکثرا کسی حال و حوصله تیر و تفنگ نداره و سرمایه کشور هم که صفر هست و دولت تو امور کشور مونده چه برسد به جنگ تو مواقع جنگی هم که نمیشه روی چین حساب کرد چون تجربه ثابت کرده که چین هم از توبره می خوره هم از آخور تو جنگ تحمیلی هم به ایران کمک کرد هم به عراق!روسیه هم که فعلا حرفی نمی زنه!خلاصه اینکه برید مثل آدم مذاکره کنید چون اگرم جنگی بشه قطعا غرب از عرب ها و ترک ها حمایت خواهد کرد مردم هم جنگ نمی خوان
اینهمه دانشمند ترور کردن اخرشم هیچی به هیچی!اگه میخواهید بجنگید خب دو تا بمب اتم درست کنید وگرنه فردا الهام که هیچ ملا عمر و ذبیح الله هم تهدید می کنند!اگر هم نمی تونید درست کنید از روسیه یا چین بگیرید اونها که نیروگاه اتمی بوشهر رو درست کردن اینم روش اگر هم نمی خواهید مثل آدم مذاکره کنید مثلا صدام با آمریکا جنگید خیلی نصیبش شد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار