بازدید 25650
پیمانه اقتصادی

دلایل محبوبیت پراید ۷ هزار دلاری در عراق/ مدیرعامل یک بانک: بیتکوین مثل سیگار، بی ارزش است، اما پرطرفدار! / چراغ سبز دولت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در ۱۴۰۱/ سنگین‌ترین صفوف خرید در روز قرمزپوشی بورس!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی چقدر شد؟ سقوط ۲۵۰ واحدی داوجونز، صعود دلار در بازار جهانی، قیمت طلا به رغم تقویت دلار رشد کرد، افت قیمت نفت خام پس از چهار روز رشد متوالی، میرکاظمی: نگاه ما به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 12 October 2021
تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی چقدر شد؟ سقوط ۲۵۰ واحدی داوجونز، صعود دلار در بازار جهانی، قیمت طلا به رغم تقویت دلار رشد کرد، افت قیمت نفت خام پس از چهار روز رشد متوالی، میرکاظمی: نگاه ما به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
 

دلایل محبوبیت پراید ۷ هزار دلاری در بازار عراق

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: محبوبیت پراید۱۳۱ در بازار عراق به سه دلیل است که مهمترین آن، قیمت رقابتی در مقایسه با محصولات دیگر تولیدکنندگان جهانی است. درحال حاضر تمام شرکت های خودروسازی، محصولات خود را با شرایط اعتباری و اقساطی در بازار عراق عرضه می کنند و تنها خودرویی که فروش نقدی دارد، پراید است. وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای نادرست پیرامون شرایط فروش و استقبال از خودرو پراید در عراق گفت: متاسفانه آنچه گاه باعث انتشار اخبار کذب و نادرست از شرایط فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در عراق می شود، به دلایلی از جمله مشکل ترجمه، عدم آشنایی با شرایط بازار عراق و مهمتر از همه مقایسه با بازار خودرو در ایران است؛ برای نمونه، محاسبه می کنند که یک خودرو با گیربکس اتوماتیک در ایران ۸۰۰ میلیون (۸ برابر پراید) است، در حالی که همان خودرو اتوماتیک در بازار عراق ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد، بعد این دو قیمت را تناسب بسته و کشف قیمت می کنند که پراید هم در عراق باید یک هشتم (حدود سه هزار دلار) قیمت داشته باشد!

وی ادامه داد: در عراق کمترین قیمت خودرو با قیمت حدود ۷ هزار دلار به پراید۱۳۱ تعلق دارد؛ بنابراین باید توجه داشت که مناسبات بازار خودرو در ایران و عراق یکسان نیست و مقایسه آنها به اشتباه محاسباتی منجر خواهد شد. کریمی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن آشنایی داشت، نحوه محاسبات مرسوم مالی در عراق است، به عنوان مثال اگر با این موضوع آشنا نباشید که عراقی ها به صد دلاری «یک ورق» می گویند یا اینکه محاسبات دینار را به صورت خلاصه درج می کنند، فکر می کنید خودرو پراید در وب سایت پر مخاطب «سوق المفتوح» ۷۴۰ دلار قیمت گذاری شده است؛ در حالی که این خودرو شماره گذاری شده و آماده استفاده ۷۴۰۰ دلار است. وی افزود: گاه تصاویری منتشر می شود از امکانات متفاوت خودروهای ایرانی در بازار عراق از جمله اینکه روی خودرو پراید، مالتی مدیا (نمایشگر) نصب شده؛ این امر صحیح است اما باید توجه داشت که این امکانات به درخواست مشتری روی خودرو نصب شده و همان مالتی مدیا ۲۵۰ دلار به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد.

سنگین ترین صفوف خرید در روز قرمزپوشی بورس

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس با رشد هزار و ۸۶۹ واحدی معاملات خود را به پایان رساند؛ امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت بیش از 33 هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲۴۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۰۳ درصد معادل ۴ هزار و ۸۲۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۴۸ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت کاهشی شد | سبد ۵۳۲ هزار تومانی چقدر شد؟

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی تامین مالی از طریق بازار سرمایه در مرداد۱۴۰۰

مجموع تامین مالی از طریق بازار سرمایه در دومین ماه تابستان با رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به ماه قبل، به رقم ۴۱۴.۲ هزار میلیارد ریال رسیده است. از سوی دیگر در پنج ماهه نخست سال نیز مجموع تامین مالی از طریق بازار سرمایه به رقم ۱۴۱۱.۶ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به پنج ماهه سال قبل، ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل یک بانک: بیتکوین مثل سیگار، بی ارزش است، اما پرطرفدار! / چراغ سبز دولت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در ۱۴۰۱/ لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخ در برابر دلار رسید/ سنگین ترین صفوف خرید در روز قرمزپوشی بورس

مدیرعامل یک بانک: بیتکوین مثل سیگار، بی ارزش است، اما پرطرفدار!

مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفت: مشتریان بانک ما افراد بالغ هستند و وقتی بخواهند با پولشان بیتکوین بخرند نمی توانیم جلویشان را بگیریم اما وظیفه ما این است که تا جای ممکن نسبت به مخاطرات چنین کاری به آن ها هشدار دهیم. به نقل از سی ان بی سی، جیمی دیمون در جریان سخنرانی خود در کنفرانس موسسه مالی بین الملل، با بیان اینکه دولت ها به زودی دست به قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی خواهند زد، گفت: به شخصه فکر می کنم بیتکوین یک چیز بی ارزش است: مهم نیست خیلی ها در مورد ارزهای دیجیتالی چه فکری می کنند؛ اما دولت ها به زودی به سراغشان خواهند رفت و این کار را با هدف کسب درآمد مالیاتی انجام می دهند.  

دیمون که از منتقدان بیتکوین محسوب می شود و پیشتر نیز این ارز را یک کلاهبرداری خوانده بود، بار دیگر گفت که نسبت به بیتکوین حس خوبی ندارد. به شخصه فکر می کنم بیتکوین بی ارزش است؛ چیزی مثل سیگار. شما نباید سیگار بکشید اما خیلی ها این کار را می کنند. مشتریان بانک ما افراد بالغ هستند و وقتی بخواهند با پولشان بیتکوین بخرند نمی توانیم جلویشان را بگیریم اما وظیفه ما این است که تا جای ممکن نسبت به مخاطرات چنین کاری به آن ها هشدار دهیم. پیشتر بانک جی پی مورگان اعلام کرده بود مشتریان صندوق مدیریت ثروت این بانک در صورت تمایل امکان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را خواهند داشت.  جیمی دیمون بارها و بارها به بیتکوین حمله کرده و آن را یک تقلب دانسته که وی را یاد حباب های کاذب قرن هفدهمی (جنون گل لاله هلندی) می اندازد. البته دیمون از طرفداران سرسخت بلاک چین به شمار می رود و بارها و بارها خواهان بهره گیری از ظرفیت های این فناوری در نظام مالی و بانکی شده است. بانک جی پی مورگان سرمایه گذاری سنگینی روی فناوری بلاک چین انجام داده است و اخیرا نیز این بانک از پلتفرم خود برای انتقال وجوه بین حساب های این بانک بر بستر بلاک چین رونمایی کرده بود.

سقوط ۲۵۰ واحدی داوجونز

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب وال استریت (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) در حالی افت کردند که سرمایه‌گذاران با جهش قیمت‌های انرژی و نگرانی‌های اقتصادی روبرو هستند. میانگین صنعتی داو جونز ۲۵۰.۱۹ درصد یا ۰.۷ درصد سقوط کرد و به ۳۴٫۴۹۶.۰۶ واحد بازگشت. این در حالی اتفاق افتاد که این شاخص در ابتدای معاملات ۲۰۰ واحد جهش کرده بود. اس‌اندپی هم ۰.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۴٫۳۶۱.۱۹ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۶ درصد افت کرد و به ۱۴٫۴۸۶.۲۰ واحد رسید. افت شاخص‌های سهام آمریکا در حالی در ساعات پایانی معاملات شدت گرفت که سرمایه‌گذاران مشغول هضم داده‌های مختلفی مانند بالا رفتن قیمت انرژی و تورم در اروپا و کمبود زغال‌سنگ در آسیا بودند. بازار اوراق قرضه آمریکا به علت تعطیلی رسمی مربوط به روز کریستوف کلمب، بسته بود. از سوی دیگر بانک گلدمن ساکس هم دیشب پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد تا شاخص‌های سهام آمریکا تحت فشار قرار بگیرند.

صعود دلار در بازار جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارز‌ها افزایش پیدا کرد.شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه‌ می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۳۲۸ واحد بسته شد.

قیمت طلا علی‌رغم تقویت دلار رشد کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، در حالی تقویت شد که تقاضای خرید طلا علی‌رغم تقویت دلار افزایش یافته است. در حالی که سرمایه‌گذاران امیدوارند برنامه کاهش خرید گسترده اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا از همین ماه بعد آغاز شود، ارزش دلار در معاملات امروز بالا رفته است. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۲ به وقت تهران، ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۵۷.۶۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱٫۷۵۸.۲۰ دلار رسید. بالا رفتن قیمت‌های انرژی و دور جدید تورم در اروپا باعث شده است تا تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه امن بالا برود و قیمت آن تقویت شود.

افت قیمت نفت خام پس از ۴ روز رشد متوالی

قیمت نفت خام که در چند روز متوالی اخیر تخت تأثیر جهش قیمت انرژی در اروپا و آسیا رشد کرده بود، در معاملات امروز، سه‌شنبه، افت کرد. کارشناسان معتقدند پس از رشد هفتگی هفته قبل و ۴ روز رشد متوالی در معاملات روزانه، یک روز تنفس در روند رشد بازارها امری طبیعی محسوب می‌شود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، ۲۶ سنت یا ۰.۳ درصد افت کرد و به ۸۳.۳۹ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افت به ۸۰.۱۹ دلار بازگشت. کریگ ارلم، تحلیل‌گر ارشد بازار در اوآندا می‌گوید: همچنان انرژی تخلیه نشده زیادی در روند رو به رشد نفت خام باقی مانده است و داده‌های اساسی بازار همه به شدت صعودی هستند. اگر در ادامه امسال قیمت نفت خام دوباره سه رقمی شود، هیچکس تعجب نخواهد کرد.

لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخ در برابر دلار رسید

رویترز، ارزش لیر ترکیه در معاملات روز دوشنبه تخت تأثیر تقویت دلار و نگرانی‌های به وجود آمده در مورد سیاست‌گذاری‌های پولی ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخ خود سقوط کرد. نرخ برابری لیر با دلار آمریکا در معاملات امروز تا ۸.۹۷۵۰ واحد سقوط کرد. ماه گذشته بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره خود را به شکل غیرمنتظره‌ای ۱۰۰ صدم درصد پایین آورد و به ۱۸ درصد رساند. تحلیل‌گران این اقدام را مدرک جدیدی از دخالت‌های رجب طیب اردوغان در سیاست‌گذاری‌های پولی ترکیه به حساب می‌آورند. رئیس‌جمهور ترکیه خود را دشمن نرخ بهره اعلام کرده است. سقوط ارزش لیر پس از آن شدت گرفت که رویترز گزارش داد اردوغان اعتماد خود به رئیس بانک مرکزی، شهاب کاوجی‌اوغلو را از دست داده است، در حالی که تنها ۷ ماه از برکناری رئیس قبلی بانک مرکزی می‌گذرد. خبرها حاکی از آن است که اردوغان اعتقاد دارد، کاهش نرخ بهره خیلی دیرتر از زمان مورد نظر او انجام شده است. لیر ترکیه تا به اینجای امسال بیش از ۱۷ درصد از ارزش خود در مقابل دلار را از دست داده است. عامل دیگری که باعث شد ارزش لیر در معاملات امروز سقوط کند، این بود که دلار آمریکا امروز به بالاترین سطح سه ساله خود در برابر ین ژاپن رسیده بود. سرمایه‌گذاران امیدوارند، بانک مرکزی آمریکا برنامه خود برای کاهش مشوق‌های مالی را امسال کلید بزند.

چراغ سبز دولت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در ۱۴۰۱

شب گذشته بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که در آن چارچوب و قواعد کلی حاکم بر تدوین بودجه تعیین می‌شود. بر این اساس همه دستگاه ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی ۸ درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند. بخش نخست بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به تحلیل آسیب های اقتصاد کلان کشور پرداخته است، رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۱ در بخشنامه عبارت است از رشد اقتصادی با تمرکز برای ارتقای بهره وری، ثبات اقتصادی، عدالت محوری، تغییر ساختار بودجه و تأمین مالی اقتصاد است. به گزارش فارس، در حال حاضر ضوابط مالی بودجه ۱۴۰۱ از طرف سازمان برنامه و بودجه نهایی و ابلاغ نشده است. با وجود این، در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ تهیه و تنظیم بودجه، افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد تعیین شد که معمولا همه ساله این ضریب با کارمندان دولت یکسان است.

در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است:‌ تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور على الحساب ده (۱۰) در‌صد لحاظ نمایند؛ رقم قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار على الحساب ده (۱۰) درصد لحاظ شود، رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید. بدیهی است ضریب حقوق اعلامی در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱، ابلاغی توسط رئیس‌جمهور، ملاک محاسبه و تنظیم نهایی هزینه پرسنلی تمامی شرکتهای دولتی خواهد بود. در بخش دیگری از این بخشنامه عیدی پایان سال ۱۴۰۱ در بودجه پیشنهادی معادل ۱۶,۵۰۰,۰۰ ریال به طور على الحساب پیش‌بینی می‌شود، مبلغ قطعی پاداش، پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

میرکاظمی: نگاه ما به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است

پانزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون اقتصادی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، و اعضای مشاورین و رؤسای این سازمان، با موضوع جهت گیری اصلی بودجه ۱۴۰۱ و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و راهکارهای پیشنهادی بخش آموزش و پرورش برگزار شد. سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه تصریح کرد: دستاوردهای اقتصادی مطلوب نیست. بهره وری پایین، تورم بالا سطح درآمد مردم پایین و هزینه‌ها بالا رفته و برون رفت جامعه از این شرایط نیاز به تغییر دارد. با توجه به سیاست‌های ابلاغی و دستورهای رهبر معظم انقلاب و خواسته رئیس جمهور، باید تغییرات ساختاری اتفاق بیفتد که در این راستا، سازمان برنامه و بودجه، جدی و کارشناسی از دو ماه پیش کار را آغاز کرده است. لذا همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رسیدن این مهم بسیار بااهمیت است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیمه تمام رها شده است، افزود: با همکاری دولت و مجلس می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد، باید در سطح استان‌ها و شهرستان بسترهای لازم فراهم شود که با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود، اتمام پروژه‌ها را در دستور کار قرار داد. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نگاه ما به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است، تاکید کرد: در سنوات گذشته به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این مهم، تورم بالا بر اقتصاد تحمیل کرده و سطح معیشت مردم پایین آمده است که در مناطق محروم افزایش قیمت کالا از متوسط کشور هم بالاتر است، حال آننکه که درآمد این بخش جامعه از شرایط مطلوب و قابل قبولی ندارد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۳۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیتکوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۵
افزایش‌ دستمزد‌ و‌حقوق‌ ده درصد‌ ترم‌ خدا‌ درصد‌ ... !!! تا‌ شقایق‌ هست‌ زنده‌ گی‌ باید‌ کرد‌ !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
شما حاضر هستي كه حقوق و دستمزد 50% افزايش پيدا كند و در طرف مقابل تورم 100% ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
ناشناس 16:40!
الان تورم واقعی فکر می کنی چقدره؟! بالای 500%!
تو رسمی شو گرفتی
توی همین چند سال اخیر حقوقها کمتر از نصف تورم اضافه شده! ولی تورم همچنان می تازه! سالهای قبل تر هم بدون افزایش حقوق هم تورم بالا می رفته که نشون میده افزایش حقوقها ربطی به تورم نداره!
همین الان هر روزه و ساعته کالاها داره گرونتر میشه ولی حقوقها فقط اول سال اضافه شد!
پس بهتره هر چی پراید تولید دارید بفروشید به عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
اگر ممنوعيت صادرات خوردو برداشته شود هر دو خودروساز ترجيح مي دهند خودروهاي خود را در بازارهاي منطقه بفروشند تا با قيمتهاي دستوري و با زيان بالا در داخل كشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
۱۶:۳۷
بازار منطقه کاملا رقابتیه اگر این ها توان رقابت داشتند واردات خودرو را آراد میکردند . همه میدانند واردات آزاد شود خودروی داخلی خریدار ندارد . در عراق هم محبوب نیست میگویند تو باور نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
ناشناس 1637 کدوم آدم عاقلی سوار شدن به فرغون رو ترجیح میده
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
همین الان سرچ بزنید، پراید نو 24 میلیونه در عراق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
با محاسبه دلار ۴۲۰۰ تومان ۷۰۰۰ دلار به عراقی ها

پراید را به تومان ایرانی میفروشند !!!؟

حدود ۳۰ میلیون تومان

واقعیتش این است و دستور داده شده
مشکلات تورمی و اقتصادی ما از جایی شروع شد که مردم به جای سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی دارای این تفکر غلط شدند که مگر مرض دارم خودم را در دردسر بیندازم پولم را در بانک می گزارم و با خیال راحت از سودش استفاده می کنم و یا می روم دوتا دوتا خانه می خرم و از اجاره اش استفاده می کنم و باعث شد مردم دنبال کار و سرمایه گذاری نروند وگرنه پدربزرگ های ما کشاورزی می کردند کارهای نساجی و آهنگری و ... می کردند و چندین عائله را نان می دادند ضمن اینکه همین الان هم با وجود سختی ها اگر کسی با صداقت و با درستکاری وارد فعالیت های تولیدی شود ضرر نخواهد کرد و سود آن بالاتر از دلالی است
تا وقتی سود از تولید و کار حاصل نشود و بند و بساط سفته بازی و معامله گری و دلالی و نزول خواری جمع نشود که عامل اصلی انها بانک ها و خود سیاست های غلط اقتصادی دولت است اقتصاد درست نمی شود هم اعتقادات و هم علم و هم تجربه کشورهای پیشرفته این مسائل را می گویند
دنیا و حتی کشورهای لامذهب هم به این نتیجه رسیده اند که باید سودها را از کار و فعالیت سالم بدست آورد ولی ما به عنوان ام القرای اسلام هنوز نتوانسته ایم از این مسائل سفته بازی و دلالی خارج شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
درسته که مردم در این قضیه بی تقصیر نیستند اما موتور اصلی این حقه بازی ها و مفت خوری ها، آقازادگانی هستند که به منابع کلان بانکی دسترسی دارند
صادرات پراید با قیمت 7000 دلار به خارج برای کشور و مردم ضرر و برای سایپا و عده ای خاص سود دهی دارد.
مثل انکه نان یا بنزین به خارجی ها بفروشی و احساس کنی چقدر منفعت دارد در حالی که بار این سوداوری و صادرات بر دوش کل اقتصاد کشور است. کارگر و تکنسینی که در سایپا کار می کند به ریال حقوق می گیرد انرژی برق و گاز همه به صورت یارانه ای است، حتی مواد اولیه مانند ورق و فلزات نیز قبلا از یارانه بهره مند شده اند. بنابراین متعلق به مردم ایران است و در صورت صادرات حداقل به اندازه قیمت تمام شده باید مالیات بدهند. در این صورت قدرت رقابت با خودروسازان جهان را نخواهند داشت.
اخر چطور میپذیرید که شرکت پرفروش تویوتا یا فولکس واگن و... نمی توانند با مراید رقابت بکنند؟ علت ان است که این شرکت ها دارند از یارانه سواستفاده می کنند. چه صادرات پراید باشد یا ماکارونی یا گوشت و آرد حتی پنیر و محصولات لبنی...
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
واقعا باور کردی که به پراید 7000 دلار پول نقد میدهند عراقی ها؟
خودرو کویید رنو 4000 دلار قیمت داره
همین چانگان سایپا تو سایت اصلی قیمت 8500 دلاری دست مشتری میدهند (به صورت اقساط)
کل صادرات سایپا به عراق 500 -600 تا خودرو بوده، اونوقت مدیرای سایپا یه جور صحبت میکنند که انگار عراقی ها له له میزنند برای پراید 7000 دلاری!!!!!
بووووووورسسس سکتههههههههه کرد
اقایون امروز اراده کرده اند دلار دستوری کاهش یابد
حاصل سکته امروز بورس
اقایون علنی با ارقام ارزی بازی
و ۱۰ روز پیش ارز را بردن روی ۲۸۵۰۰ و امروز بیاورن روی ۲۷۳۰۰ ،یعنی ۱۲۰۰ تومان نوسان ناقابل البته یک زمانی دلار که ۱۰۰۰ تومان بود روزی ۱۰۰ تومان پایین و بالا میشد یعنی ۱۰ درصد بنابراین با نرخهای فعلی دلار تا روزی ۲۸۰۰ تومان هم جای نوسان هست از نظر دلالان ...
بانک مرکزی
دلارش را گران میفروشد بعد دستوری میریزه و دلار خودش را که گران فروخته این گونه دوباره جمع میکنه
ظاهرا بانک مرکزی با رییس جدیدش هم در فضای روانی و عملیاتی همتی سیر میکند
اقتصاد دستوری ارزونی اقایون اقتصادی

تیم اقتصادی دولت فعلی هیچ فرقی با دولت روحانی ندارند و همان نوسانگیری های ارزی را دادند تکرار میکنند
...ماشین پراید را با نرخ دلار 4200 تومان در عراق بفروش میرسانن.قیمت ساینا در عراق در حدود 29 میلیون تومان بفروش می رسد و این به معنی اعطا سوبسید به عراقیهاست در حالیکه مردم ما بیگانه فرض شده اند و می بایست این خودرو را با قیمت 150 میلیون خریداری نمایند.
ما می خواهیم از خارج کشور پراید و سمند وارد کنیم و پول بیشتر بپردازیم چرا ممنوع می کنید و مالیات می گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
آفرین
حرف حق را گفتید
مگر قانون نیست افزایش حقوق به اندازه تورم سال قبل باشد . تورم مگر 10 درصده این هم از دولت به اصطلاح قانون وعدالت
پاسخ ها
م.ر.ث
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
به قول شما یک قانونی سالهاست وجود دارد که افزایش حقوق ها باید به اندازه تورم باشد!! خوب یا قانون بردارید یا بهش عمل کنید. به خدا زشته و مسخره کردن مردم بالاخص کارمندان که با این همه تورم حقوق شون ثابت مونده
خالی نبندید پرایدها که همه برگشت خورد.آخه من نمی دونم کی پراید می خره جزء مردم بدبخت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
يك سر بري عراق نظرت عوض ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
۱۸:۲۱
قیمت هیوندا آکورد و هیوندا فوکوس زیر ۷ هزار دلاره چرا یک نفر باید به جای ایت ماشین ها بره پراید بخره؟ تازه بدون فروش قسطی در حالی که هیوندا قسطی و ماهیانه حدود ۱۱۵ دلار قسط داره
بورس امروز شاهکار زد
منفی ۳۸۰۰۰ واحد
بوووورسسسس عالی
بووورس چشمه جوشان
دولت جدید ظاهرا کاری به بورس ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
بورس در شرايط فعلي در صورتي بالا خواهد رفت كه ارزش دارائيها افزايش يابد و ارزش دارائيها هم زماني افزايش خواهد يافت كه دلار افزايش پيدا كند ، افزايش قيمت دلار هم يعني افزايش نرخ تورم
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
بورسی که فقط با خرابترشدن اقتصاد و افزایش تورم مثبت میشود همان بهتر که همیشه منفی باشد
همه قیمت ها با 40% و بالاتر افزایش پیدا کردند. ده درصد به چه دردی میخوره. دولت موظف است متناسب با تورم حقوق را افزایش دهد. 10 درصد افزایش یعنی سی درصد دزدی از سفره مردم.
کرایه خانه که بیتر از سه برابر شده
بنظر خود دولت این 10 درصد افزایش خجالت آور نیست برای دولت؟
لطف کرده چراغ سبز هم نشان داده- چه لطفی کرده
چراغ سبز؟!!!!
قیمت یک هیوندا سوناتا در عراق چند است؟
10% افزایش حقوق جفاست ، 9% کافی بود ، دمت گرم بابا !!!! تورم 80% افزایش حقوق 10% ، به نازم دولت مردمی را !!! خدا قوت قهرمان ، پهلوان و ...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
برادر افزایش 80 درصدی حقوق پارسال 80 درصد تورم ایجاد کرد اونور وای نمی ایستد که تو ازش رد بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
پارسال حقوقتون هشتاد درصد افزایش داشته؟ خوشا به سعادتتون. تو کدوم اداره کار میکنید مام هرجور شده منتقل کنیم خودمون رو به اونجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
ناشناس 17:39
فکر کردی پس چرا این همه برای استخدام دست و پا میزنند
یکی از دوستان همسرش رو که 30 رو رد کرده بود و نمیتونست توی یکی از بانکها استخدام بشه 40 میلیون دادن شناسنامه با یک سال کسر سن گرفتن
الان 2 تا خونه داره و حقوق عالی (وامهای مختلف با عناوین مختلف)
چراغ سبز برای افزایش 10 درصدی را خوب آمدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
تیتر زدن هم بلد نیستی؟ چراغ سبز؟ 10 درصد؟ به نسبت این رقم اگر هیچ افزایشی اعمال نشود حرمتها سرجایش باقی خواهد ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
همین اول کار روی دولت قبلی رو سفید کرد
خسته نباشی دلاور
با این بخش نامه بودجه سال 1401وافزایش 10درصدی حقوق منتظرم ببینم دوستان اصولگرا که بخاطر افزایش 18 درصد به بالا در سالهای اخیر به روحانی فحش میدادن به رئیسی چی میگن
شما هر روز حقوق ها رو کمتر میکنید که به کشور سروسامان بدین تورم ۶۰ درصدی افزایش حقوق ۱۰ درصدی کجای اینکار با باهم هم خوانی دارد یکدفعه بگید برین بمیرین دیگر
ده درصد فقط؟ خب این چه کاریه؟ اصلا افزایش ندن. صدقه میدن؟
محبوبیت پراید.....از اینکه اسباب خنده ما را فراهم میکنید کمال تشکر را دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
مي توانيد تشريف ببريد ببينيد.
م.ر.ث
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
دوستان خودروساز ماشالله در پاسخ به پیام های مخالف حاضرجواب هستند
ملت هایی که برای خرید پراید سر و دست میشکنند لیاقتشان بهتر از این وضع فعلی نیست.
آقای میرکاظمی با وضعیت بوجود آمده و اگر بهمین منوال پیش برود قطعا برای تامین اعتبار حقوق ومزایای کارکنان دولت دچار مشکل خواهید شد اگر تا فرصت هست چاره ای برای این مشکل نکنید یه عنوان پیشنهاد در حال حاضر طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس متوسط ساعت کار مفید کارمندان دولتی ایران فقط ۲۲ دقیقه می باشد این یعنی بالای 70درصد کارکنان فقط نام کارکنان را یدک می کشند که این افراد از مابقی کارکنان نیز بیشتر طلبکار دولت و سیستم و در کل همه چیز می باشند اگر یک اصلاح اساسی در این دولت چاق و کم تحرک ایجاد نشود قطعا دچار مشکل خواهید شد در بسیاری از وزارتخانه ها و واحدهای زیر مجموعه به تعداد فراوان پست های قائم مقام مشاور معاون مدیرکل مدیریت رییس اداره رییس گروه کارشناس مسئول مسئول امور و....ایجاد شده که صرفا برای فرد خاص ایجاد گردیده ودر برخی از موارد حتی فردی زیرمجموعه این پست ها وجود ندارد اما متصدیان این پست ها بدون انجام فعالیت وحتی مدیریت مزایای مدیریت را دریافت می نمایند و این نیاز به صدور یک بخشنامه برای اصلاح چنین مواردی دارد که کارشناسان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی با سازمان اداری واستخدامی بطور هماهنگ باید به بررسی واصلاح ساختار دولت اقدام نمایند ودر این پالایش افرادی که بدون ضوابط واز روی رابطه دارای پست می باشند اصلاح می گرددند بسیاری با سوابق بالای سی سال در ادارات مشغول خدمت می باشند وخلاصه که سیستم دولتی مشکل زیاد داره از افرادی که اصلا نیستند وحقوق ومزایا گرفته تا اونایی که بود ونبودشون فرقی نمی کنه .
خدا قسمت کنه تشریف ببرید زیارت به عراق
از راننده تاکسی هایی که پراید بپرسید چند خریده اند!
غیر از تاکسی خیلی کم پراید می بینید!
همشون می گن 900 دلار
اونوقت سایپا می گه 7000 دلاره تو عراق!
نمی دونم شاید یک نفر تو عراق 7000 دلار از راننده تاکسی ها گرفته بعد گفته بگین 900 دلار خریده ایم!
پاسخ ها
reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
دست دومشو یکی گذاشته 160 دلار ، مشتری هم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
در حال حاضر هيچ خودرويي زير 4 هزار دلار در دنيا پيدا نمي شود.
پرايد هم در عراق با حمايت دولت اين كشور و بصورت قسطي به رانندگان واگذار مي شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
با ۹۰۰ دلار هیچ جای دنیا دوچرخه هم نمیدن.ارزانترین خودروی دنیا یک خودروی بی امکانات هندی است که حدود ۵۰۰۰ دلار قیمتشه.التماس تفکر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
من رفتم پرسيدم بالاي 6 هزار تا بود
جالبه مثبت هم مي دهند بهت چقدر آدم مثل تو فكر مي كنند
محبوبیت پراید ۷ هزار دلاری در عراق؟ جک نگو موئمن.
رییس جدید بانک مرکزی همان کارهای خطای همتی را دارد انجام میدهد.
گفت میخواهیم ثبات را در بازار ارز حاکم کنیم دقیقا همان حرفهای همتی
ظاهرا ثبات در بازار ارز منظور کاهش دستوری قیمت است
نوسان ۲ ساله دلار حدود ۲۵۰۰۰۰ هزار تومان بازیچه نیست و این فرد جدید هم همان راه خطا را میرود

ثبات بازار ارز از دیدگاه روسای بانک مرکزی= کاهش دستوری ارز = نابودی اقتصاد متورم فعلی

دلار ۲۸۵۰۰ ،۲ هفته پیش در این بی پولی مردم فقط و فقط کار خود عوامل بانک مرکزی بوده و لاغیر وامروز با ضرب و زور بیاورن ۲۷۲۰۰!!
دلار را بکنید ۵۰۰۰ تومان یا دلار را بکنید ۱۵۰۰۰۰ تومان کسی کاری نمی تواند بکند.
بخاری ۷ میلیون یعنی دلار چندی؟؟؟؟؟
ام دی اف ،رنگ ساختمانی و هزار چیز دیگر چه قیمتی شده و مردم مگر قیمت را نمی بینند که اقایون بانک مرکزی ۲ المان بسیار بسیار ساده اقتصاد یعنی بازار ارز و طلا را دستوری کنند و بگویند اقتصاد سامان شده ولی در عمل لوازم و مایحتاج زندگی ۲۰ برابر شده باشد نشان دهنده فیک بودن اقدامات انها است

تیتر بعدی: دلار به کانال ۲۶ بازگشت با اقدامات بازار ساز!!!!!
نه عزیزم این کارها ارزونی خودتان
لب تاپ ۱۰۰ میلیونی یعنی دلار چندی؟؟؟؟؟؟؟؟
موز ۴۰۰۰۰ تومانی یعنی دلار چندی؟؟؟؟؟؟؟
بورس را هم که امروز فدای اقدامات نمایشی خودشان کردن
بازار کار، مرده و بی رمق و فقط گرانی منتهی بانک مرکزی در پی اقدامات خودش
دلار ۲ هفته پیش که گران شد مگر بانک مرکزی بی صاحب بود؟؟؟
(دوستان کامنت نویس نه دلار دارم نه طلا لطفا تخیل بافی علیه این کامنت نگذارید)
اگر به هر صد دلاری یه ورق میگن و پراید رو تو سایت به خلاصه قیمت میزنند باید بنویسند ۷۴ (ورق،صد دلاری) نه ۷۴۰،البته همون ۷۴۰ دلار منطقی تر هستش
قیمت پراید خوب برای عملیات انتحاری یا بمب گذاري داخل خودرو پراید در عراق
اخه وفتی بهتربن ماشین دست دون اروپایی زیر ۵۰۰۰ دلار است کدام ادم عافلی قبول می کنه که مردم عراق پراید بخرند
اخه انها که مثل مردم بدبخت ایران مجبور نیستند فقط از دولت خرید کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
در جهان به دلیل کرونا خودرو بسیار گران شده
دوست من کانادا میگوید خودرو دست دوم ۳۰۰۰ دلاری شده ۶۰۰۰ دلار چون قطعات برقی از چین وارد انجا نمیشود چون چین خودش کمبود برق داره و کارخانه هایش خوابیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
۱۶:۵۴
عبارت زیر را در گوگل سرچ کنید ببینید چقدر خودرو زیر ۷ هزار دلار میبینید و آن هم چه خودرو هایی . ماشین هایی که جوانان ما آرزو میکنند .
Used cars under 7000 dollars
Ghreza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
درجواب ناشناس 16:54
باید بگم خودروی برقی دست دوم شیش هزار و بعدش پراید هفت هزار
خخخخخخخخخخ
%10 افزایش حقوق؟؟؟!!! در مقابل 60% تورم رسمی امسال و حداقل 50% تورم هر ساله حداقل از سال 97 به بعد؟!
به کجا چنین شتابان؟!!!!
چطور می تونید تورم های گذشته تا حال رو با 10% افزایش جبران کنید؟! درحالیکه شلاق گرانی هر ساعت و هر روزه بر پیکر نحیف درآمد و دستمزد و حقوق در حال نواختن است!!!
محبوبیت پراید؛ اینهم جوک ساله. ۷۰۰ دلار هم‌میخرن همه را برگردوندن...!
بهتربن ماشین دست دوم اروپایی( زير 5 سال كار كرده) كمتر از 5000 دلار است، چطور قيمت پرايد 7000 دلاره.
به قول يكي از نظر دهنده ها پس قیمت خودروهاي هیوندا و تويوتا در عراق چند دلاره؟
چراغ سبز دولت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در ۱۴۰۱ :
اگر امکان داشته باشد، قیمتها را با دخل خرج ملت تا حد امکان هماهنگ کنید خیلی بهتر است تا افزایش حقوق باشد. افزایش حقوق؛ صاحبان کالا و خدمات را برای افزایش قیمت ترقیب میکند.
اگر جلوبندی پراید و بدنه را خوب کنند شاید براحتی ۱۰۰۰۰ دلار هم بفروش برسد
بعید می‌دونم این آقای مدیر عامل که میگه بیت کوین بی ارزش هست بتونه دو دقیقه در مورد اینکه بیت کوین چیه و کاربرهاش همین الان چه چیزهایی هست صحبت کنه.
مرغ پخته هم از پراید ۷۰۰۰ دلاری خنده اش می گیره. آقا تو درست میگی. گوش ما درازه
اگر با آن شرایط فروش و گارانتی در عراق به ما هم میدادند ما هم بیخیال لکسوز میشدیم
آقای کاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه چرا سنوات پایان خدمت کارمندان بازنشسته 99را نمیدی ما تو دوران کرونا اوایل که امکانت کم بود هم خدمت کردیم ظلم هم حدی داره
تمام پرایدها را به عراق بدهید بگذارما بیچارهها هایلوکس سوار شویم
گفته بودند تورم را نصف می کنیم و بعد تک رقمی...هنوز از ذهن مون در نرفته...
با 10/ افزایش حقوق می خواهند تورم را مهار کنند... همه را گدا کردید حالا نوبت حقوق بگیر هاست البته این سیاست همان سیاست احمدی نژاد است که کشور را 200 سال به عقب انداخت و این دولت اشی برای ملت بپزد که 500 سال به عقب بیفتیم
از زمانی که رئیس جمهور جدید آمدند قیمتها از اقلام خوراکی تا اجاره منزل و دلار و.... رشد صعودی داشته. پس کجاست حرکت جهادی تون.
افزایش 10درصدی حقوق هم برای خودتان... طبق قانون باید باندازه نرخ تورم افزایش حقوق اعمال شود
همه قیمت ها با 40% و بالاتر افزایش پیدا کردند. ده درصد به چه دردی میخوره. دولت موظف است متناسب با تورم حقوق را افزایش دهد. 10 درصد افزایش یعنی سی درصد برداشت از سفره مردم.
کرایه خانه که بیشتر از سه برابر شده
ایکاش دولت به جای چراغ سبز به افزایش ده درصدی کارمندا، به افزایش هشتاد درصدی تورم چراغ قرمز نشون میداد.
اگر ماشین پراید را در عراق و هر کشوری 7000 دلار می خرند لطف کنید همه ماشین پراید را بگذارید برای صادرت و جای ان گندم و گوشت و تخم مرغ وارد کنید شما با این کار باعث می شوید مردم بابت پراید راحت بشوند و کمتر کشته بدهیم درجاده ها و واردات خوراکی باعث میشود این مواد را بتوانند بخرند و از سوتغذیه به مشگل نخورند و هم ارز وارد کشور می شود.... یا این حرفتان بابت سر پوش گذاشتن بابت گرانی قیمت پراید است؟؟؟؟!!!!
اگه اجازه بدند ماشین دست دوم وارد کنیم پراید ۲۰ میلیونی هم در ایران مشتری ندارد
اخه وقتی میشه بنز ۱۰ سال کار کرده را زیر ۳۰۰۰ دلار خرید که تا ۴۰ سال دیگه هم کار می کنه کدام ادم عاقلی پراید می خریه
عراقی ها حقوق چند سالشان را پس انداز کنند می تونن یه پراید صفر بخرند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی