بازدید 3514

هشدار سازمان ملل درباره ورود آلایندگی کربنی به هوا

براساس گزارش سازمان ملل متحد، روند ورود آلایند‌ه‌های کربنی با سرعت زیاد، صعودی است.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 07 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، با وجود هشدار‌های گسترده، ورود آلایندگی‌های کربنی به هوا همچنان با شدت در جهان ادامه دارد و تغییرات اقلیمی شدید را رقم می‌زند. همه این شواهد حاکی از آن است که جهان در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند.

سی ان ان افزود: براساس بررسی‌های دانشمندان، باید سطح دی اکسید کربن موجود در هوا تا سال دو هزار و سی حدود چهل و پنج درصد در مقایسه با سال دو هزار و ده کاهش یابد تا اینکه بتوان از شر تغییرات اقلیمی فاجعه بار نجات یافت.

این در حالی است که بررسی‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد میزان دی اکسید کربن موجود در هوا در مقایسه با یک دهه پیش شانزده ممیز سه دهم درصد افزایش یافته است. اقدامات برای جلوگیری از استمرار این روند، بسیار آشفته و هزینه بر است.

در همین حال؛ سازمان جهانی بهداشت محدودیت‌های الزام آورتری را برای آلاینده‌های اصلی هوا، از جمله ذرات معلق، که سالانه و به ویژه در فقیرترین کشورها، سبب مرگ زودهنگام هفت میلیون نفر می‌شود، تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، از سال ۲۰۰۵ این نخستین بار است که سازمان جهانی بهداشت، دستورالعمل‌های جهانی خود را درباره کیفیت هوا به روز می‌کند. آمار جمع آوری شده نشان می‌دهد آلودگی اتمسفر، که شاخصی تعیین کننده در جنبه‌های مختلف سلامت است، به شکل قابل توجهی پس از این تاریخ افزایش یافته است.

در خبری دیگر؛ شبکه تلویزیونی ب. اف. ام. (BFMTV) فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت نتایج یک مطالعه نشان داد آلودگی هوا با حدود شش میلیون زایمان زودرس و تولد نوزادان نارس در سراسر جهان مرتبط بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست