بازدید 5498

نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

همانطور که همه ما می دانیم ماشین لباسشویی وسیله ای غیر قابل حذف از زندگی همه ماست، اما طبیعا برای این وسیله هم خرابی های مختلفی به وجود می آید برای مثال یکی از خرابی های رایج بروز مشکل در قفل ماشین لباسشویی می باشد که برای رفع آن باید با نحوه تعویض قفل ماشین لباسشویی اشنا باشید .
کد خبر: ۱۰۷۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 02 October 2021

همانطور که همه ما می دانیم ماشین لباسشویی وسیله ای غیر قابل حذف از زندگی همه ماست، اما طبیعا برای این وسیله هم خرابی های مختلفی به وجود می آید برای مثال یکی از خرابی های رایج بروز مشکل در قفل ماشین لباسشویی می باشد که برای رفع آن باید با نحوه تعویض قفل ماشین لباسشویی اشنا باشید، اما اگر با نحوه انجام این کار اشنایی کافی را ندارید نگران نباشید، چرا که ما در این مقاله به صورت گام به گام انجام این کار را به شما آموزش داده ایم:

کاربرد قفل درب ماشین لباسشویی

مراحل تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

بررسی زبانه و میکروسوئیچ در هنگام تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

بررسی اهرم خلاص کننده قبل از تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

بررسی نکات مهم در هنگام تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

کاربرد قفل درب ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید درب ماشین لباسشویی به طوری طراحی شده تا در هنگام طی شدن فرایند شستشو به نوعی به ور کامل چفت باشد و از بیرون آمدن حتی قطه ای از آب هم جلوگیری نماید.

علاوه بر این اگر بخواهیم به بررسی دقیق تر کاربردقفل ماشین لباسشویی بپردازیم باید بگوییم که امروزی در بسیاری از ماشین های لباسشویی از قفل کودک استفاده می گردد که انجام این فرایند هم به وسیله قفل موجود در درب ماشین لباسشویی می باشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی ایندزیت و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ایندزیت در آی پی امداد استفاده نمایید.

مراحل تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

برخی اوقات ماشین لباسشویی با مشکل باز نشدن درب مواجه است که چاره رفع آن تعویض قفل درب می باشد، برای اینکه شما با این مشکل در منزل خود مواجه نباشید در ادامه به بررسی نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی پرداخته ایم:

  • ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  • سپس با احتیاط هرچه بیشتر پنل بالایی ماشین لباسشویی را باز کنید.
  • توجه داشته باشید که در برخی از ماشین های لباسشویی پنل جلوی دستگاه قرار دارد و بالای دستگاه نیست.
  • در مرحله بعد تسمه دور درب ماشین لباسشویی را باید باز کنید.
  • بعد از طی کردن این مراحل با باز کردن پیچ های قفل درب لباسشویی باید قفل درب را باز کنید.
  • سپس با جاگزین کردن قفل جدید و سفت کردن پیچ های آن می توانید اقدام به تعویض قفل درب ماشین لباسشویی بپردازید.

بررسی زبانه و میکروسوئیچ در هنگام تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی وظیفه ایجاد ایمنی و قفل کردن درب ماشین لباسشویی را دارد و انجام این کار به وسیله همکاری میکروسوئیچ و زبانه درب ماشین لباسشویی اتفاق خواهد افتاد، به همین دلیل هم چه در زمان باز نشدن درب و چه در زمانی که قصد تعویض قفل درب ماشین لباسشویی را دارید باید میکروسوئیچ و زبانه درب را چک کنید.

  • برای چک کردن میکروسوئیچ هم ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید و سپس محفظه بالای دستگاه را باز کنید، توجه داشته باشید که میکروسئیچ در درب قرار دارد.
  • در بسیاری از مواقع باز نشدن درب لباسشویی به دلیل گیر مردن میکروسوئیچ می باشد که با یک فشار ساده مشکل قابل حل می باشد.

اگر در منزل خود از ماشین لباسشویی بوش استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش استفاده نمایید.

بررسی اهرم خلاص کننده قبل از تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید که بسیاری از مواقع قببل از اینکه به دنبال آموزش تعویض قفل درب ماشین لباسشویی باشید باید به این نکته توجه کنید که باز نشدن درب می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد، برای مثال در خیلی از اوقات مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی مربوط به گیر کردن اهرم یا به اصطلاح خلاص کننده درب ماشین لباسشویی می باشد.

  • برای رفع این مشکل ابتدا باید لباسشویی را از برق بکشید، سپس محفظه بالای لباسشویی را باز کنید.
  • در مدل های معمولی لباسشویی اهرم درب دقیقا زیر قف درب یا در کنار فیلتر لباسشویی قرار دارد.
  • در ماشین لباسشویی های دیجیتالی هم به همین صورت است، فقط با این تفاوت که در زمان هایی که مشکل درب از سوی اهرم باشد این مشکل با ارور روی صفحه نمایشگر نمایان می شود.

کاربران گرامی؛ در صورتی که با بروز خرابی در ماشین لباسشویی بلومبرگ مواجه شدید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بلومبرگ در تهران بهره مند شوید.

نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

بررسی نکات مهم در هنگام تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

تا به اینجا به بررسی نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی و همه مواردی که قبل از انجام آن باید مورد بررسی قرار بگیرد پرداختیم، اما در انتهای این مقاله قصد داریم تا نگاهی به مواردی بیاندازیم که در حین انجام این کار توسط شما باید مورد توجه قرار بگیرد.

  • توجه داشته باشید که درب ماشین لباسشویی در امنیت شستشو تاثیر زیادی دارد و قفل درب هم از برد دستگاه فرمان می گیرد، بنابراین واجب است تا بعد از تعویض قفل درب ماشین لباسشویی به برد الکترونیکی به درستی متصل باشد.
  • درست جای نگرفتن قفل درب می تواند مجددا برای دستگاه شما ایجاد مشکل کند، از همین روی بهتر است تا قبل از اتمام کار از درست قرار گرفتن این قطعه اطمینان حاصل نمایید.
  • همواره قبل از اینکه اقدام به تعویض قفل درب ماشین لباسشویی کنید توجه داشته باشید که میکروسوئیچ سالم باشد، چیزی بین ضمان های قفل قرار نگرفته باشد، بسته نشدن درب به علت خرابی در لاستیک های دور درب لباسشویی نباشد.
  • در بسیاری مواقع برای رفع مشکل اصلا نیازی به تعویض قفل درب لباسشویی نست، به همین علت باید به تمامی دیگر علل ها هم توجه کافی کرد.
  • انجام اینکار علاوه بر زمان بر بودن مستلزم این است که شما فردی دست به آچهار باشید و در صورتی که علاقه مند به انجام این کار نبودید می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات دستگاه خود بهره مند شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار