بازدید 5034

احضار سفیر فرانسه در الجزایر بخاطر سیاست مهاجرتی

الجزایر در پی اعمال سیاست جدید مهاجرتی فرانسه سفیر این کشور را فراخواند.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ 29 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ به گزارش روزنامه البلاد الجزایر، وزارت خارجه الجزایر سفیر فرانسه در الجزیره را احضار کرد تا اعتراض خود نسبت به تصمیم مقامات فرانسه مبنی بر کاهش صدور روادید برای شهروندان الجزایر را به وی ابلاغ کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه الجزایر، مدیر کل این وزارتخانه به سفیر فرانسه ابلاغ کرد که تصمیم یکجانبه فرانسه عواقب منفی بر آزادی عمل شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه می‌گذارد.

مدیر کل وزارت خارجه الجزایر اضافه کرد که این تصمیم که بدون مشورت با طرف الجزایری صورت گرفته، ناقض احترام به حقوق بشر و مقررات دو دولت است.

دولت فرانسه اعلام کرد که از این پس تعداد ویزا را برای الجزایری‌ها و مراکشی‌ها ۵٠درصد، و برای اتباع تونس ۳۳درصد کاهش می‌دهد. این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که کمتر از هفت ماه به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده و یکی از موضوعات اصلی کارزار انتخاباتی مهاجرت و به ویژه ورود مسلمانان به این کشور است. مقررات جدید از چند هفتۀ دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد، اما هنوز معلوم نیست که این محدودیت‌ها موقتی است یا دائمی.

دیروز سه‌شنبه ۶ مهر ماه سخنگوی دولت فرانسه کاهش شمار ویزا برای کشور‌های مغرب را تصمیمی "سخت‌گیرانه، بی‌سابقه، اما ضروری" دانست. او اتخاذ این تصمیم را با طرح گلایه‌ای قدیمی شروع کرد و گفت: "وقتی ما نمی‌توانیم برخی اتباع این کشور‌ها را نزد خود نگاه داریم، دولت‌های مربوطه از پذیرفتن آن‌ها خودداری می‌کنند".
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست