بازدید 25328
پیمانه اقتصادی

میانگین قیمت مسکن در تهران اعلام شد/ واکنش آمریکا و هند به نفت ۸۰ دلاری/ ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار/ فرار ثروتمندان آلمانی به این کشور/ نگاه تحلیل‌گران فنی به آینده دلار چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس در ایستگاه پایانی هفته، ارزش سهام عدالت چه تغییری کرد؟ صعود دلار در بازار جهانی، لیر ترکیه در پایین‌ترین سطح تاریخ خود، مجارستان و روسیه قرارداد گازی جدید امضا کردند، قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده ۳۰ هزار تومان است و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 29 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس در ایستگاه پایانی هفته، ارزش سهام عدالت چه تغییری کرد؟، صعود دلار در بازار جهانی، لیر ترکیه در پایین‌ترین سطح تاریخ خود، مجارستان و روسیه قرارداد گازی جدید امضا کردند، قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده ۳۰ هزار تومان است و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

میانگین قیمت مسکن در تهران اعلام شد

میانگین قیمت مسکن در تهران اعلام شد/ واکنش آمریکا و هند به نفت ۸۰ دلاری/ ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار/ فرار ثروتمندان آلمانی به این کشور/ نگاه تحلیل‌گران فنی به آینده دلار چیست؟

بانک مرکزی امروز اعلام کرد: تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهريورماه سال 1400، به حدود 7.8 هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل 41.6 درصد افزايش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 8 درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاههای معاملات ملکي شهر تهران 317.0 ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل 2.4 درصد افزايش نشان می‌دهد. گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریور ماه سال 1400» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

سبزپوشی بورس در ایستگاه پایانی هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۳۲ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد به یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۴۶۴ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در یک ساعت ابتدایی شروع فعالیت بازار، نماگر کل بورس با رشد ۵۳۵۱ همراه شده است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز

ارزش سهام عدالت چه تغییری کرد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۵۳۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۹ درصد معادل ۱۳۲ هزار و ۷۷۹ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۱۸ تومان رسیده است.

‌سهام عدالت شما امروز ۶ مهرماه چقدر ارزش دارد؟

واکنش آمریکا و هند به نفت ۸۰ دلاری

در پی صعود نفت برنت به بالای ۸۰ دلار در معاملات روز سه شنبه، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد کاخ سفید با اوپک درباره قیمت نفت در ارتباط مانده و سرگرم بررسی تمامی ابزارها برای رسیدگی به این موضوع است. به گزارش ایسنا، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اواسط تابستان هم از اوپک پلاس خواسته بود تولیدش را برای مقابله با افزایش قیمتهای بنزین که تهدیدی برای روند احیای اقتصادی جهانی است، افزایش دهد. هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، روز سه شنبه اعلام کرد افزایش قیمت های نفت به روند گذار به سمت منابع انرژی دیگر سرعت خواهد بخشید. هند همواره در راس مصرف کنندگانی قرار داشته که از اوپک خواسته است قیمت گذاری مسئولانه نفت را که به نفع هر دوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد، تضمین کند. هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند گفت: هفته گذشته قیمت های نفت به بالاترین حد هفت هفته اخیر صعود کردند. هزینه نفت خام تاثیر قابل ملاحظه ای بر روند گذار انرژی خواهد داشت. این به نفع همه است که گذار انرژی به شکل منظمی انجام شود.

صعود دلار در بازار جهانی

ارزش دلار برای دومین روز متوالی بالا رفت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۴۰۵ واحد بسته شد.

نگاه تحلیل‌گران فنی به آینده دلار چیست؟

تحلیل‌گران فنی عنوان می‌کنند در صورت تثبیت دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان، جسارت خریداران در بازار بیشتر خواهد شد و اسکناس آمریکایی به سوی کانال ۲۸ هزار تومانی خواهد رفت. دلار در سال ۱۴۰۰ تنها موفق به شکست کانال ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومانی نشده است و در صورت شکست آن، راه برای صعودی‌های بازار ارز هموارتر نیز خواهد شد. در مقابل افزایشی‌ها که انتظار بالا رفتن تنش‌های هسته‌ای را دارند، دسته دیگری از فعالان باور دارند که ایران به زودی به یک توافق هسته‌ای با طرف آمریکایی و اروپایی‌ها خواهد رسید. از نگاه آنها طرفین در حال حاضر سعی می‌کنند بیشتر قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببرند. آنچه مسلم است، به احتمال بسیار، معامله‌گران طی دو هفته آینده از وضعیت بلاتکلیفی خارج خواهند شد. آنها در شهریورماه حجم معاملات خود را بسیار پایین آوردند، چون اطمینانی از آینده مذاکرات هسته‌ای نداشتند. با این حال به نظر می‌رسد سطح اختلاف‌ها به اندازه‌ای رسیده است که به زودی سرنوشت مذاکرات هسته‌ای مشخص شود و معامله‌گران بر اساس آن، موقعیت خرید و فروش خود را در حجم‌های بزرگ‌تر تعیین کنند. /دنیای اقتصاد

لیر ترکیه در پایین ترین سطح تاریخ خود

ارزش لیر به کمترین سطح تاریخ معاصر خود رسید. به نقل از بلومبرگ، نگرانی از وضعیت روابط ترکیه و آمریکا، کماکان یکی از اصلی ترین نگرانی های معامله گران بازارهای ارز در این کشور است. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، با وجود دیدار با جو بایدن گفته ترکیه کماکان مصمم به تکمیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه است که به یکی از مهم ترین مناقشات واشنگتن- آنکارا تبدیل شده و آمریکا نیز به همین دلیل، تحریم هایی علیه ترکیه اعمال کرده است. تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی در کاهش نرخ بهره، باعث ریزش مجدد ارزش لیر شد. بانک مرکزی ترکیه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با یک درصد کاهش به ۱۸ درصد برساند تا نرخ بهره مجددا به سطح خود در ماه آگوست برسد. این نگرانی در بین معامله گران وجود دارد که با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در بانک مرکزی ترکیه، رجب طیب اردوغان مداخلات بیشتری را در کار این نهاد انجام دهد.

رییس جمهور ترکیه که یکی از منتقدان سرسخت نرخ بهره بالا محسوب می شود، اخیرا در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور گفته بود، نرخ بهره باید از مقادیر فعلی کمتر شود. وی با بیان اینکه رسیدن به یک محیط سرمایه گذاری آرام نیازمند خلاص شدن از شر نرخ بهره بالاست، افزود: نرخ تورم بالای ترکیه در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری به خاطر بالا بودن نرخ بهره است. لیر که سه هفته پیش به بالا ترین سطح هفت هفته اخیر خود رسیده بود، بار دیگر روندی نزولی را تجربه کرد و به پایین ترین نرخ برابری خود مقابل دلار در طول تاریخ معاصر خود رسید تا جایی که نرخ برابری دلار در کانال ۸.۹  تثبیت شد. در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۱.۴۴ درصد افزایش به ۸.۹۲ لیر رسید. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۱۰.۴۲۳ لیر و هر پوند معادل ۱۲.۳۷۸ لیر اعلام شد.

قیمت گاز اروپا رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد

راشاتودی: داده‌های اینترکانتیننتال اکسچنج (آی‌سی‌ای) نشان می‌دهد که قیمت گاز اروپا در معاملات دیروز، سه‌شنبه، برای اولین بار در تاریخ از ۱۰۰۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ متر مکعب بالاتر رفته است. قیمت پیش‌خرید هر هزار متر مکعب گاز در پرس تی‌تی‌اف هلند، برای تحویل در ماه اکتبر، با جهش بزرگ ۱۱ درصدی به ۱٫۰۳۱.۳۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر ۱۰۰۰ متر مکعب گاز در این بورس برای تحویل در ماه نوامبر به ۱٫۰۴۰ دلار رسید.

طبق اعلام مؤسسه اعتبارسنجی و رتبه بندی بین‌المللی فیتچ، قیمت گاز اروپا در صورت وقوع زمستان سخت و کمبود عرضه گاز در بازار همچنان به رکوردشکنی خود ادامه خواهد داد. دیمیتری ماریچنکو، مدیر ارشد بخش گاز و منابع طبیعی مؤسسه فیتچ، می‌گوید: آزمون مهم برای قیمت گاز وقتی است که با زمستانی سخت و سرمای شدید روبرو شویم و در آن صورت اگر کمبود فیزیکی گاز در بازار باشد، قیمت‌ها از قیمت‌های کنونی بسیار بالاتر خواهند رفت. با وجود اینکه رئیس دپارتمان صادرات گازپروم روسیه، سرگی کوملف، می‌گوید صادرات گاز خط لوله‌ای روسیه به اروپا امسال به بالاترین سطح خود رسیده و ۱۸.۴ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است، افزایش تقاضای غیرمنتظره در این فصل و عدم بازگشایی خط لوله نورد استریم ۲ باعث شده است قیمت‌های گاز هر روز افزایش یابند.

ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد، هم اکنون قیمت پژو ۲۰۶ صندوق دار با افت ۱۱ میلیون تومانی نسبت به ۲۰ روز پیش به ۳۰۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش ۱۱ میلیون تومانی به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین در بازار قیمت پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک با افت ۳ میلیون تومانی معادل ۴۲۳ میلیون تومان، تندر ۹۰ مدل E۲ بدون تغییر معادل ۳۴۲ میلیون تومان، تندر پلاس اتوماتیک بدون تغییر معادل ۴۶۲ میلیون تومان است. در همین حال، سمند LX با افت یک میلیون تومانی به قیمت ۲۴۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ مدل جی ال ایکس بدون تغییر قیمت معادل ۲۳۰ میلیون تومان، پژو پارس با رشد ۵ میلیون تومانی معادل ۲۷۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به ۲۰ روز پیش با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. در بازار قیمت تیبا با افت ۶ میلیون تومانی معادل ۱۴۲ میلیون تومان،  تیبا ۲ با افت ۴ میلیون تومانی معادل ۱۵۶ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۱۶۸ میلیون تومان روبه رو شده است. در مورد قیمت پراید در بازار نیز باید به ثبات قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۱۳۷ میلیون تومان اشاره کنیم. همچنین در بازار قیمت سایپا ۱۱۱ با کاهش یک میلیون تومانی به ۱۵۲ میلیون تومان رسیده است. قیمت سایپا ۱۳۲ مدل ۹۸ نیز یک میلیون تومان پایین آمده و به ۱۳۱ میلیون تومان رسیده است. /فارس

مجارستان و روسیه قرارداد گازی جدید امضا کردند

راشاتودی: بوداپست قرارداد بلندمدت جدیدی را با غول انرژی روسیه(گازپروم) امضا کرد، تا گاز مجارستان را از مسیری غیر از اوکراین تأمین کند. این قرارداد توسط رئیس گازپروم، «الکسی میلر» و مدیران گروه انرژی ام‌وی‌ام مجارستان، در وزارت خارجه مجارستان امضا شد. این قرارداد به دنبال آن امضا شد که ماه گذشته پیتر زیجارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرده بود بوداپست و مسکو در مورد همه شرایط یک قرارداد جدید تأمین انرژی که از یکم اکتبر اجرایی خواهد شد، توافق کرده‌اند. آقای وزیر گفت: مجارستان با این قرارداد جدید گاز روسیه را با قیمتی بسیار بهتر از آن‌چه در توافق ۲۰۲۰ امضا شده بود خریداری خواهد کرد. زیجارتو ادامه داد: مدت این قرارداد پانزده سال خواهد بود و طرفین می‌توانند مقادیر خرید را بعد از ده سال تغییر دهند. وی اضافه کرد: طی این قرارداد، گازپروم سالانه ۴.۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به مجارستان ارسال خواهد کرد که ۳.۵ میلیارد مترمکعب از طریق سیبری و یک میلیارد متر مکعب از طریق اتریش خواهد بود.

فرار ثروتمندان آلمانی به این کشور

رویترز: به دنبال شکست حزب حاکم در انتخابات آلمان و پیروزی احزاب چپگرا، ثروتمندان این کشور نگران معرفی لوایح مالیاتی سنگین از سوی سوسیال دموکرات ها و سبزها هستند و به همین دلیل نیز به فکر مهاجرت به سوئیس و یا انتقال سرمایه خود به این کشور افتاده اند. هر چند دولت سوئیس در سال های اخیر سیاست های مالی و بانکی سختگیرانه تری را معرفی کرده است، این کشور هنوز هم یکی از بهشت های مالیاتی و بانکی در جهان محسوب می شود و یک مقصد همواره محبوب برای پول های افراد ثروتمند است. میزان ورود سرمایه های خارجی جدید به بانک های سوئیسی در دوران کرونا برخلاف بیشتر کشورهای دیگر، شاهد یک جهش عظیم بود. روند ورود سرمایه به ویژه از آلمان جالب توجه بوده است: تا پایان سه ماهه نخست امسال آلمانی ها ۳۷.۵ میلیارد دلار در بانک های سوئیسی سپرده گذاری کرده اند که این رقم در همین بازه در سال قبل تنها پنج میلیارد دلار بود.  

فلوریان دورزلن، مدیر بخش ثروت در موسسه ال جی تی سوییتزرلند، گفت: افراد ثروتمند به ویژه صاحبان مشاغل بزرگ در آلمان نگران اند که دولت جدید به مانند دولت قبل در بحث مالیات با آن ها مهربان نباشد. به شخصه فکر می کنم طی هفته ها و ماه های آینده، شاهد خروج سرمایه بیشتری از آلمان خواهیم بود. حزب سوسیال دموکرات در مناظره ها خواهان افزایش مالیات بر ثروت و ارث به نفع قشرهای ضعیف تر جامعه شده است. سبزها نیز طرفدار وضع مالیات سنگین روی ثروتمندان هستند. سخنگوی دفتر امور مالی بین المللی سوئیس گفت: سوئیس در جهان به عنوان یک کشور باثبات، برخوردار از نظم و قانون و مطابقت با نظام مالی جهانی شناخته می شود؛ اما این بدان معنا نیست که کشور ما برای کسی یک چتر حمایتی در فرار مالیاتی ایجاد کند. لازم به ذکر است که گزارش هایی از خروج سرمایه از طیف ثروتمندان آلمانی به لیختن اشتاین نیز مخابره شده است.

قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده ۳۰ هزار تومان است

حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه طی هفته های اخیر تعیین سهمیه نهاده های دامی برای مرغداران در سامانه بازارگاه با تاخیر انجام می شد، گفت: در هفته جاری این روند بهبود یافته و با سرعت بسیار خوبی انجام می شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود بازار مرغ را طی هفته های اخیر با ثبات اعلام کرد و افزود: تغییر خاصی در بازار مرغ اتفاق نیفتاده است. اسدالله نژاد درباره اینکه قیمت مرغ در بازار تهران حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، گفت: قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده نهایی حدود ۲۹تا ۳۰ هزار تومان است. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده بیش از ۲۰ هزار تومان است، افزود: فعلا بحثی درباره اصلاح قیمت مرغ مطرح نیست و قیمت این کالا با توجه به اینکه نرخ مصوب آن هیچ تناسبی با قیمت تمام شده تولید ندارد، باید هر چه سریع تر اصلاح شود. اسدالله نژاد در ادامه با بیان اینکه نیاز کشور در شرایط فعلی به جوجه ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه است، گفت: با اینحال میزان جوجه ریزی انجام شده حدود ۱۱۷ میلیون قطعه است. /مهر

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی ( تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

- بیت کوین

قیمت: ۴۳ هزار و ۱۳۱.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۰۱.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۱ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۱۰ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۴۱.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۰۴ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۹۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۷ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۴۳.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۲۹ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۸.۰۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۲ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۱ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
بانک مرکزی کل کارش محدود شده به اعلام ماهانه میانگین مسکن و اینکار و دقیق و با مهندسی خاص انجام می ده ...
رييس اتحاديه مشاوران املاك چند وقت پيش ثابت كرد آمار بانك مركزي 19 درصد بالاتر از معاملاتي است كه انجام ميشود و در دفاتر ثبت ميشود.

من اگر ميتوانستم بجاي حذف قيمت از آگهي هاي مسكن تمام سايتها و خبرگزاري هاي رسمي كشور را ملزم به شناسنامه دار كردن آگهي هاي ملكي مي كردم و هر قيمتي فروشندگان درج مي كردند را ملاك خود اظهاري و اخذ ماليات مي كردم.

مشكل مسكن از نظر من مشكل نبود قانون و رها شدگي غير قابل پذيرش است. من مطمئنم اگر بجاي 4 ميليون 40 ميليون واحد مسكوني هم ساخته شود، تا زماني كه مشكل قيمت گذاري ساماندهي و قانونمند نشود، هيچ فايده ايي ندارد و اگر "قانون بهاي تمام شده ي مسكن " تصويب و اجرايي شود قيمت مسكن بين 40 تا 80 درصد كاهش خواهد يافت و با 2/5 ميليون واحد مسكوني خالي نياز به ساخت 4 ميليون مسكن هم نيست.
مافیای مسکن که جلودار آن املاکی ها هستند تا کنون تلاش کردند با القای قیمتهای کاذب نجومی به جامعه قیمت فروش تنها یک واحد را از کل ساختمان حداقل 10 واحده در بیاورند که تا کنون تیرشان به سنگ خورده و حداقل تا 500 سال دیگر اگر زنده باشند نمی توانند با این قیمتهای کذائی ملکی بفروشند! عدم فروش با این قیمتهای کذائی در 5 سال اخیر بعد از آذر 96 این را ثابت کرده است!
حالا مافیا بدنبال آنست که حداقل قیمت فروش یک ملک را از اجاره آن بدست بیارود با اینکار هم ملک را دارد و هم پول فروش را یکساله درآورده است!که قطعاً کسی اجاره نخواهد کرد!
قطعاً آنان که پول و درآمد کافی ندارند تا حداقل 500 سال آینده قادر به خرید ملک با چنین قیمتهای نجومی نخواهند بود. حتی در دهک دهم اندک افرادی هستند که بتوانند یکجا ملکی با این قیمتها بخرند و عاقلانی که پول کافی دارند قطعاً بدتر از بی پولها هیچ وقت حاضر به خرید ملکی نخواهند بود که ارزشش خیلی کمتر از یک هزارم قیمتهای کذائی است!
سقوط آزاد قیمت مسکن حتمی است و تلاشهای بیهوده برای افزایش کاذب قیمت آن فقط به فروشندگان و مافیای مسکن ضررهای هنگفت وارد می کند و بس! بهتر است از رؤیا بیرون بیایند!
دوباره نزدیک یارانه ها است و گرانی ارزهای خارجی!!!!!
خسته نباشند
با اين افت قيمت خودرو ،خودرو سازهاورشكست نشن.
فرار ثروتمندان آلمانی به این کشور:
فکر کنم که تیتر باید "فرار ثروتمندان آلمانی از این کشور" باشد. سرمایه داران همین هستند تا موقعی میتوانند پواهای باد آورده در بیاورند در جای میماند، آنها کشور خاصی ندارند و به جای تعلق دارند که به پولشان اضافه کنند.
وزرای تازه نفس ما باید متوجه باشند خط قرمزش را برای چه گروهی ترسیم میکنند. رفتار سرمایه داران آلمانی باید هشداری به تئوری های جدید در ایران باشد.
فساد که نباشد کشور گلستان میشود پس بفکر مبارزه قابل مشاهده و ملموس در مبارزه با فساد باشید که سرمایه داری خودش فساد آور است.
مثله قیمت دلار به درامد ارزی کشور بستگی دارد که درامد به اندازه نیاز کشور وجود ندارد. و دوم مثله سیاسی و برجام است که بتوان کشور از تحریم بیرون بیاید البته نه تمام تحریمها.پس اگر برجام به سرانجام نرسد که حتما می رسد....یک وضعیت بهتری نسبت به الان بوجود خواهد امد و اگر به توافق نرسند منتظر ابر توروم باشید....امسال خبری از این قرارداد نخواهد بود تا سال اینده.....پس نرخ دلار بالاتر از این خواهد رفت هر دلار بزودی ۳۰۰۰۰ تومان
با اعلام قیمت مرغ به سی هزار تومان حالا مرغ گران می شود. خدا رحم کند
هنوز نمیتوانم قیمت خودرو را هضم کنم . طرح واردات مشروط باید انجام میشد .
کشورهایی مثل چین و روسیه و ایران و ترکیه و دیگر کشورهای آسیایی که تحت فضولی های آمریکا هستند باید یک گام محکم در خصوص ایجاد یک پول واحد مثل یورو و یک سیستم نرم افزاری مبادلات بانکی بردارند و فکر کنم آینده جهان روی 3 و 4 ارز مهم مبادلات مالی خود را انجام خواهد داد و آسیا باید در این زمینه گام خود را بردارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
مگه چین از جونش سیر شده این چهار تا کشور در مجموع ده درصد تجارت با آمریکا و ندارن
خیلی جالبه که یک سری تعاریف آنقدر به اشتباه تکرار می شوند که صورت مسئله تغییر میکند. کاهش قیمت خودروی کنونی که بسیار هم ناچیز است کاهش سود دلالان است. فقط همین. قیمت کارخانه ثابت است. اما جالبه که یکسری از مسئولین با همین کاهش سود دلالان خودرو هم مخالف هستند و ابراز نگرانی می‌کنند.
قبل از عید قیمت دنا 250 تا 270 در بازار بود و قیمت در عرض چند ماه به 330 رسید حالا که قیمت به 320 رسیده تیتر کردن کاهش وحشتناک قیمت خودرو .... اون موقعی که هفته ای پنج میلیون به قیمت ها اضافه میشد کجا بودید؟
یک دور باطل که فقط برای خالی کردن جیب مردم است
کی گفته مرغ ۳۰ تومنه بیاین مارلیگ کرج تو خیابون امام ببینین مرغ چقدر کیلویی ۵۵ دارن میفروشن
با سلام
پیشنهاد میشود تا قانونی مدون و متقن تصویب شود که دلالان مسکن و بنگاه داران در فروش مسکن ، نتوانند کوچکترین دخالت و افزایش قیمتی را متصور شوند .
1- برای فروش مسکن تا 5 میلیارد تومان 500 هزار تومان حق الزحمه از هر طرف دریافت نمایند .
2- برای فروش مسکن تا 10 میلیارد تومان یک میلیون تومان حق الزحمه از طرفین دریافت نمایند .
3- برای فروش مسکن تا 20 میلیارد تومان 2/5 میلیون تومان حق الزحمه از طرفین دریافت نمایند .
4- بالاتر از 20 میلیارد تومان هر چقدر که باشد 5 میلیون تومان از هر طرف دریافت نمایند .
این بهترین راه کنترل قیمت مسکن و کاهش 30 درصدی مسکن خواهد بود که توسط دلالان و بنگاه داران اضافه شده است . این تنها راه کاهش قیمت مسکن از چنگان دلاالان و بنگاه داران می باشد . مابقی هم باید توسط دولت کاهش یابد .
الان بدون شک افزایش 30 درصدی مسکن توسط همین دلالان ، بخاطر حق دلالی و بنگاهی می باشد که هیچ نظارت و کنترلی نمی باشد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست