بازدید 4672

آموزش دختران باید در اولویت قرار گیرد

کد خبر: ۱۰۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳ 23 September 2021

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دختران باید در اولویت آموزش و تعلیم و تربیت قرار گیرند و باید از الان برنامه‌ریزی کرد که دانش آموزان دختر، سازندگان کشور و سازندگان مردان و زنان باشند.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی امروز (یکم مهرماه) در آیین نمادین شکوفه‌ها و غنچه‌ها که در دبستان تزکیه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: توانمندی‌هایی که زنان در استان خوزستان در دفاع مقدس و بعد از آن داشتند و خودباوری‌هایی که می‌بینیم، حقیقتا جای تقدیر و تشکر دارد. استان خوزستان برای من ناآشنا نیست؛ خاطرات دوران کودکی و نوجوانی من در این استان شکل گرفت لذا با مردم خونگرم و صبور آن آشنا هستم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدوارم دولت مردمی بتواند قدم و حرکتی بزرگ در راستای شکفتن استعدادها و ارتقای جایگاه استان بردارد که از مهم‌ترین آن‌ها بحث آموزش است؛ آموزش فراگیر و عدالت محور که در راس آن می‌تواند آموزش دختران باشد. آموزش دختران باید در اولویت قرار گیرد که به دلیل فرهنگساز بودن دختران و تمدن‌ساز بودن دختران است. لذا تعبیری که امام خمینی داشتند این است که قرآن انسان‌ساز است و زنان نیز انسان‌ساز هستند؛ این مورد باید در برنامه‌ها قرار گیرد زیرا سرمایه‌گذاری روی دختران بازدهی چندین برابر دارد. اگرچه فرقی نمی‌کند و همه اقشار و جنسیت‌ها باید از آموزش فراگیر برخوردار باشند و توجه ویژه شود که در استان بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

وی بیان کرد: دختران باید در اولویت آموزش و تعلیم و تربیت قرار گیرند و باید از الان برنامه‌ریزی کرد که دانش آموزان دختر، سازندگان کشور و سازندگان مردان و زنان باشند. باید حتما عدالت آموزشی و آموزش فراگیر داشته باشیم و هیچ دختر و پسری نباید بازمانده از تحصیل بمانند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت فراگیر بودن آموزش، ادامه داد: در میان عشایر و بخش‌های کمتر برخوردار باید تمرکز بیشتری وجود داشته باشد تا جایی که دولت امکانات دارد از امکانات دولتی استفاده شود و هر جا امکانات وجود نداشت، نیروهای جهادی به میدان بیایند همان طور که در هشت سال دفاع مقدس این ایثار و فداکاری را نشان دادند و برای تربیت جوانان همت کنند تا عدالت آموزشی گسترده شود. بعضی از بخش‌ها آنگونه که باید از آموزش برخوردار نیستند و آموزش‌ها باید با تربیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی همراه شود.

خزغلی با اشاره به نقش زنان در اربعین، گفت: در آستانه اربعین هستیم پیام‌رسانی که زینب (س) داشت بار زنان را سنگین‌تر می‌کند. زن مسلمان با همه شرایط و مشکلاتی که ممکن است برایش ایجاد شود، مقاوم ایستاده و می‌تواند در عرصه‌های مختلف بدرخشد. زنان خوزستان با همراهی مردم بزرگوار در عرصه‌های مختلف خود را نشان دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار