بازدید 4531

جزئیات مسمومیت ۴۰ نفر بر اثر نشت گاز کلر در هفشجان

کد خبر: ۱۰۷۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ 19 September 2021

بامداد دیروز افرادی ناشناس با ورود به ایستگاه توزیع آب شهر هفشجان در 15 کیلومتری شهرکرد، کپسول‌های کلر را ربودند و با باز کردن این کپسول‌ها موجب مسموم شدن ۴۰ شهروند «هفشجانی» شدند.

به گزارش مهر، شهر «هفشجان» در ۱۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که در ساعت یک بامداد دیروز مردم برخی از مناطق این شهر به دلیل استشمام گاز کلر مسموم شدند.

با اطلاع از این حادثه به‌سرعت شورای تأمین شهرستان شهرکرد تشکیل شد و مسئولان از نزدیک این حادثه را پیگیری کردند.

رئیس شورای شهر «هفشجان» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: حدود ساعت یک بامداد دیروز بسیاری از مردم ساکن خیابان‌های مدرس، رجایی، دانش و باهنر به دلیل استنشاق گاز کلر از خواب بیدار شدند.

رجبعلی کیوانی افزود: دو کپسول گاز توسط افرادی ناشناس از مخزن آب شهر «هفشجان» به سرقت رفته بود که با باز گذاشتن کپسول‌ها ۴۰ نفر از شهروندان مسموم شدند.

وی با بیان این که ۳۸ نفر از بیماران به‌صورت سرپایی در مراکز درمانی شهر «هفشجان» درمان شدند،تصریح کرد: تعداد محدودی از بیماران برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی شهرکرد منتقل شدند.

رئیس شورای شهر «هفشجان» با اشاره به این که ۵۰۰ خانوار در این حادثه تحت تأثیر قرار گرفتند، گفت: بررسی این حادثه به‌سرعت در دستور کار مسئولان استان قرارگرفته است و دیگر هیچ مشکلی در این شهر وجود ندارد.

احمد راستینه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که حال دو نفر از مسمومان وخیم گزارش شده است، افزود: دستگیری مجرمان در دستور کار مراجع امنیتی و نظامی و قضایی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری هم با بیان این که گندزدایی آب در مخازن آب هر شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: سه کپسول رزرو کلر برای این کار در مخزن شهر «هفشجان» قرار داشت که بامداد دیروز دو کپسول سرقت شده است.

مراد محمودی با اشاره به این که آب شرب «هفشجان» از سلامت کامل برخوردار است، گفت: پیگیری لازم به‌منظور دستگیری سارقان و عاملان این حادثه در حال انجام است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی