بازدید 5149

خرید و فروش کودکان در لانه های سیاه

کد خبر: ۱۰۷۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ 19 September 2021

زنان باردار کارتن خواب را یک ماه قبل از زایمان به خانه های امن می بردیم و همه امکانات را در اختیارشان می گذاشتیم تا ...
به گزارش خراسان، اشاره: بعد از ظهر نهم شهریور، دختر بچه سه ساله ای به همراه مادرش وارد حیاط منزل شان در کوی نجف شد اما دخترک درون منزل نرفت و روی پله های داخل حیاط نشست! در همین هنگام ناگهان مرد معتادی که آن ها را تعقیب می کرد بلافاصله دستمالی را از پشت سر روی دهان دخترک گذاشت و او را ربود ولی با فریادهای دلخراش مادر «عاطفه» که از پنجره آشپزخانه شاهد این صحنه وحشتناک بود، رهگذران و اهالی محل به تعقیب مرد 43 ساله پرداختند و او را دستگیر کردند.

با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرای تکان دهنده، قاضی دکتر حسن زرقانی (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفت بدین ترتیب با صدور دستورات ویژه قضایی گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، وارد عمل شدند و در چندین عملیات گسترده و با قرارهای صوری، درحالی تعدادی از عوامل اصلی و افراد مرتبط با ماجرای کودک ربایی را دستگیر کردند که ریشه یابی این پرونده به جرایم هولناکی از خرید و فروش کودکان و نوزادان رسید. به همین دلیل قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (ویژه پرونده های جنایی) اتهام مشارکت در آدم ربایی و تشکیل شبکه سازمان یافته قاچاق و خرید و فروش انسان را به برخی از متهمان تفهیم کرد.

بررسی های تخصصی با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد و تعدادی از متهمان به خرید و فروش بیش از 20 کودک در مشهد اعتراف کردند. آن چه در پی می آید بخشی از اعترافات و اظهارات برخی متهمان اصلی این پرونده پیچیده است که در بازجویی ها و گفت وگو با خبرنگار خراسان بیان شده است. تحقیقات بیشتر برای دستگیری عوامل دیگر این شبکه گسترده با راهنمایی های مقام قضایی همچنان ادامه دارد.

درآمدهای هنگفت

نامت چیست؟ ن- ع

چند سال داری؟ متولد 1355 هستم.

سابقه داری؟ بله! دو سال قبل هم دستگیر شدم.

ساکن مشهدی؟ خودم اهل مشهد هستم و در منطقه عبدالمطلب زندگی می کنم اما همسرم در کرج است.

شما یک شبکه سازمان یافته کودک ربایی و نوزاد فروشی را هدایت می کنید، درست است؟ قبول دارم ولی من کودک ربایی نکرده ام. فقط از مدت ها قبل در کار خرید و فروش کودک و نوزاد هستم. این کودکان را نیز افراد رابطی که با من کار می کنند، برایم می آورند.

از کجا؟ از پاتوق های معتادان، کارتن خواب ها یا افرادی که به هر دلیل توان نگهداری از فرزندشان را ندارند.

یعنی افرادی که برای شما کار می کنند، مدام در «لانه های سیاه» به دنبال زنان درمانده و معتاد می گردند؟ بله، برخی از این زنان در پاتوق‌های خلافکاران زندگی می کنند و توان تامین هزینه های فرزندشان را ندارند.

هر کودک را چند خرید و فروش می کنی؟ بستگی به شرایط و موقعیت دارد، از 8 تا 20 میلیون تومان به طور معمول خرید و فروش می‌کردم.

کانون اصلی شبکه شما کجاست؟ من سه مورد را به تهران فرستادم ولی در بسیاری از شهرها رابط دارم.

شغل همسرت چیست؟ در کرج تعویض روغنی دارد.

پس شما چرا در مشهد زندگی می کنی؟ علاقه‌ای به همسرم ندارم و با هم اختلاف داریم. چند بار از او خواسته ام مرا طلاق بدهد ولی هنوز موفق نشدم طلاق بگیرم و رفت و آمد می کنم.

فرزند هم دارید؟ بله، یک دختر و یک پسرجوان دارم.

معتادی؟ نه! به هیچ وجه لب به مواد مخدر نزده ام.

نوزادان فروشی را چگونه شناسایی می‌کنید؟ افرادی که برایم کار می کنند آن‌ها را شناسایی می کنند و می خرند البته در برخی موارد من هم با مادر کودکان صحبت می کنم تا رضایت آن ها را جلب کنم.

در بازجویی ها گفته اید که زنان زائو را در مراکز درمانی بستری می کردید؟ در بعضی از موارد آن ها را به بیمارستان می بردیم اما وقتی زن بارداری را شناسایی می کردیم، او را زیر نظر می گرفتیم. زنانی که یک ماه به تاریخ زایمان شان باقی مانده بود را به یک خانه امن انتقال می دادیم و همه امکانات از نظر خوراکی، دارویی و ... را در اختیارشان می گذاشتیم تا روزی که موعد زایمان برسد! برخی را با کمک «ماما» (عضو دیگر شبکه که دستگیر شده است) در همان خانه به طور مخفیانه بستری می کردیم و بعضی هم را که نیاز به عمل جراحی داشتند، به مراکز درمانی می بردیم.

شما به «م-خ» (مرد 43 ساله معتاد) سفارش یک دختر دو ساله را داده بودید که برایتان بیاورد؟ بله، ولی از کودک ربایی او خبر نداشتم.

«م-ح» مدعی است که نوزاد یکی از بستگانش را هم به شما فروخته است.

نه! این مورد راقبول ندارم. دروغ می گوید.

پس چرا به او پول داده اید؟ من به او کمک مالی می کردم.

مگر خیر هم هستید؟ بله، کمک می کنم.

کودکان را به کجا قاچاق می کنید؟ من فقط به تهران می فرستادم اما از سرنوشت آن ها اطلاعی ندارم! البته برخی را هم به خانواده هایی می دادم که به دنبال فرزندخواندگی بودند.

این درآمدهای هنگفت را چه می کردید؟ خرج می کردیم.

برای نوزادان شناسنامه هم می گرفتید؟ خانم «م» که در کرج وکیل است برای آن ها از طریق قانونی شناسنامه می گرفت.

تاکنون چند کودک خرید و فروش کرده‌اید؟ یادم نیست شاید 8 کودک!

«م-ح» (مرد کودک ربا) چه نقشی در این شبکه دارد؟ من با همسر او آشنا شدم و قرار بود برایم کودک بخرد که موفق نشد.

«م- ص» (جوان راننده ای که دستگیر شد) با شما نسبتی دارد؟ نه! او فقط راننده من است.

در جریان خرید و فروش کودکان هم قرار دارد؟ کم و بیش.

چه مبلغی به او می دادی؟ برای هر کودک 500 هزار تومان می پرداختم البته هزینه های پوشاک و خرید لباس هایش را هم می دادم.

یک میلیون تومان برای هر سرویس

اسمت چیست؟ م- ص

ایرانی هستی؟ نه، تبعه افغانستانم ولی در منطقه پنجتن مشهد ساکن هستم.

شغلت چیست؟ ضایعات خرید و فروش می کنم.

پس در شبکه کودک ربایی چه می کردی؟ من فقط راننده خانم (ن- ع) بودم. هر زمان کار داشت دنبالش می رفتم.

در جریان فعالیت این شبکه گسترده بودی؟ نه، من فقط از دو مورد کودک فروشی خبر داشتم.

برای هر سرویس چه مبلغی می گرفتی؟ بین 500 هزار تا یک میلیون تومان! البته لباس هم برایم می خرید.

مگر چه می کردی که این مبلغ را دریافت کنی؟ در شهر زیاد تردد می کرد.

«م- خ» (عضو دیگر شبکه) را هم می شناسی؟ بله، دنبال رمال می گشتم که یک بار با خانم (ن-ع) رفتیم و با او آشنا شدم.

نوزاد را 10 میلیون فروختم!

نامت چیست؟ م- خ

چند ساله هستی؟ 43 سال دارم.

معتادی؟ بله!

چگونه عضو این شبکه شدی؟ «ن- ع» با همسرم دوست بود .وقتی اوضاع خراب مالی مرا دید از من خواست تا کودک برایش بخرم. من هم نوزاد یکی از بستگانم را به مبلغ 10 میلیون تومان برایش خریدم که 3 میلیون هم به من داد.

پس چرا آن دختر را ربودی؟ وسوسه شدم! اشتباه کردم، «ن-ع» از من خواسته بود دختری دو ساله برایش پیدا کنم. من هم وقتی آن دختر را دیدم با خودم فکر کردم همین را به او بفروشم! به همین دلیل او را از داخل حیاط ربودم که دستگیر شدم.

پشیمانی ؟ خیلی !

در حالی که شش عضو دستگیر شده این شبکه به خرید و فروش بیش از 20 کودک و نوزاد اعتراف کرده اند اما بررسی های پلیسی و مقام قضایی حکایت از خرید و فروش ده ها کودک دارد چرا که اعضای این شبکه گسترده در شهرهای چندین استان کشور فعالیت داشتند . در این میان حتی ردپای پزشک، وکیل و ماما نیز وجود دارد که تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با دستورات ویژه قاضی دکتر زرقانی برای ریشه یابی اقدامات مجرمانه اعضای این شبکه سازمان یافته در کشور همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی