بازدید 20068
پیمانه اقتصادی

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول باید ریشه کن شود/ جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد/ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی برای چه کسانی است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش شد، قطعی برق سیمان را گران کرد نه بورس، قیمت جهانی طلا پایین آمد، طلای سیاه گران شد، قیمت نفت سنگین ایران ارزان شد، تعویق زمان راه اندازی ارز دیجیتالی روسیه، ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارد می‌شود و جریمه ۱۷۷ میلیون دلاری روی میز گوگل را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 14 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش شد، قطعی برق سیمان را گران کرد نه بورس، قیمت جهانی طلا پایین آمد، طلای سیاه گران شد، قیمت نفت سنگین ایران ارزان شد، تعویق زمان راه اندازی ارز دیجیتالی روسیه، ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارد می‌شود و جریمه ۱۷۷ میلیون دلاری روی میز گوگل را در بر دارد.

بورس سبزپوش شد

پس از اینکه روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۷۰۹ واحدی معادل ۰.۹۹ درصد به یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۲۷۴ واحد رسید، امروز در یک ساعت پایانی فعالیت بازار، نماگر کل بورس با رشد بیش از ۲۱هزار واحدی همراه شده است.

قطعی برق سیمان را گران کرد؛ نه بورس

اگر سیمان وارد بورس کالا نشده بود به جرات می‌توانم بگویم، هنوز هم مردم مجبور بودند، سیمان ۱۰۰ هزار تومانی خریداری کنند و این خدمت بورس به صنعت سیمان و رفاه مصرف‌کنندگان بود که توانست این موضوع را ساماندهی کند و به آن نظم ببخشد و وارد مکانیزم درست و روشن کند. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اظهاراتی مبنی بر اینکه قیمت کالاهایی که وارد بازار سرمایه می‌شوند، بالا می‌رود و جریان واسطه‌گری در بورس کالا حذف نشده‌ است، تصریح کرد: سه عامل موثر افزایش قیمت در بورس کالا را باید بررسی کرد که این سه عامل باید از افزایش قیمت‌ها در بورس کالا جدا شوند؛ ‌اول اینکه بخشی از رشد قیمت‌ها به دلیل رشد نرخ تورم در سال‌های گذشته است، نرخ تورم بر قیمت انواع کالا در بورس اثرگذار است و نمی‌توان انتظار داشت، قیمت کالا از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۰ در بورس کالا ثابت بماند، باید به عامل نرخ تورم توجه داشت و جدا از اینکه کالا در بورس باشد یا نباشد،‌ نرخ تورم تاثیر خود را بر قیمت انواع کالا می‌گذارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عامل دیگر موثر در افزایش نرخ انواع کالا در بورس گفت:‌ عامل موثر دیگر، قیمت‌گذاری دستوری است، برخی از کالاهایی که وارد بورس می‌شوند، از مکانیزم قیمت‌گذاری دستوری خارج شده و اگر قیمت ناعادلانه‌ای توسط مرجع قیمت گذاری تعیین شده باشد، منجر به زیان‌دهی کارخانه تولیدکننده می‌شود و همین موضوع سرمایه‌گذاری در کشور را تهدید می‌کند. ضربه‌ای که این موضوع به اقتصاد وارد می‌کند، ضربه بسیار مهلکی است. بنابراین اگر کالایی را از مکانیزم قیمت گذاری خارج کرده‌ایم و آن کالا وارد بورس شده‌ است، قیمت جدید آن کالا، قیمتی است که در بورس کشف شده و نباید آن را افزایش قیمت تلقی کنیم.

وی عامل سوم در افزایش قیمت کالا را عوامل غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرد و گفت: عامل سوم، اثرگذاری عوامل پیش‌بینی نشده است برای مثال وقتی سیمان وارد بورس کالا شد، پس از آن قطعی‌های برق اتفاق افتاد و قطعی برق باعث کاهش تولید و افزایش قیمت سیمان در بازار آزاد شد. به جرات می‌توانم بگویم اگر سیمان وارد بورس کالا نشده بود، هنوز هم مردم مجبور بودند سیمان ۱۰۰ هزار تومانی خریداری کنند و این خدمت بورس به صنعت سیمان و رفاه مصرف‌کنندگان بود که توانست این موضوع را ساماندهی کند و به آن نظم ببخشد و وارد مکانیزم درست و روشن کند.

دهقان‌دهنوی با انتقاد از جریانی که افزایش قیمت‌های ناگهانی را به سازو کار بورس ارتباط می‌دهند، اظهار کرد: بسیار عجیب است در شرایطی که بورس چنین خدمتی را به صنعت کشور کرده که در جهت رفاه مردم هم بوده، عده‌ای غیرمنصفانه و بدون اینکه فکر بکنند و انصاف داشته باشند، مدعی می‌شوند که افزایش قیمت سیمان ناشی از بورس بوده‌ است. اگر قطعی برق در کشور رخ نداده بود، به هیچ وجه شاهد این میزان افزایش قیمت سیمان نبودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول، جز تورم افسار گسیخته نتیجه‌ای نداشته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول باید ریشه کن شود/ جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد/ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی برای چه کسانی است؟

ميركاظمی رئيس سازمان برنامه و بودجه در چهارمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: توسعه را بر اساس سند ملی آمایش سرزمین دنبال می کنیم. اقتصادمحوری اساس کار است، باید از پروژه محوری فاصله بگیریم و با تمرکز بر برنامه به نتیجه برسیم. طبق روال گذشته اگر برنامه اقتصادی پیش برود، هزینه جبران ناپذیری بر کشور وارد می‌‌شود؛ لذا توجه به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری مورد توجه همه برنامه ریزان، تصمیم گیران و تصمیم سازان قرار گیرد. خلق پول، جز تورم افسار گسیخته و آسیب جدی که به معیشت مردم وارد کرده، نتیجه ای نداشته است؛ بنابراین، بجد باید تلاش شود تا خلق پول که ساده ترین راه است ریشه کن شود و برای تحقق پروژه‌ها مدیران در استان‌ها به خلق منابع روی بیاورند.

قیمت جهانی طلا پایین آمد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر نوسانات دلار در آستانه انتشار گزارش تورم آمریکا، افت کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۱ به وقت تهران، ۰.۱۲ درصد افت کرد و به ۱٫۷۹۱.۲۵ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱۲ درصد افت کرد و به ۱٫۷۹۲.۳۰ دلار بازگشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول باید ریشه کن شود/ جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد/ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی برای چه کسانی است؟

انتشار داده‌های جدید تورم آمریکا که می‌تواند در تعیین سیاست‌گذاری‌های پولی آینده فدرال‌رزرو نقش مهمی داشته باشد، برای بازارهای مالی جهان کلیدی خواهد بود. شاخص دلار که دیروز در برابر رقبای مهم خود به بالاترین سطح چند هفته اخیر رسیده بود، امروز اندکی از آن سطح فرو نشست تا افت قیمت طلا محدود شود. در صورتی که داده‌های جدید نشان دهند، تورم آمریکا بالا رفته است، قیمت طلا تقویت خواهد شد. سرمایه‌گذاران در مواقع افزایش تورم به خرید طلا پناه می‌برند.

طلای سیاه گران شد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر تداوم اختلال در عرضه نفت خام آمریکا رشد کرد. اسکله‌های نفتی خلیج مکزیک آمریکا که از طوفان آیدا آسیب دیده‌اند، هنوز تولید خود را از سر نگرفته‌اند و این باعث کمبود عرضه نفت در آمریکا شده است. تا ساعت ۷:۰۹ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۰.۳۹ درصد رشد کرد و به ۷۳.۸۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۴۱ درصد رشد کرد و به ۷۰.۷۴ دلار رسید. قیمت‌های نفت خام در معاملات دیروز یک درصد جهش کرده بودند. قیمت نفت برنت در سه هفته اخیر در محدوده ۷۰ تا ۷۴ مانده است و انتظار می‌رود در یک ماه آینده هم در این محدوده تثبیت شود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم تخمین زد، قیمت نفت خام برنت تا انتهای امسال در همین محدوده باقی بماند و میانگین قیمت آن در ادامه امسال ۷۱ دلار باشد. از سوی دیگر، اوپک پلاس با اشاره به تأثیر کرونای دلتا اعلام کرد، پیش‌بینی تقاضای نفت جهان در یک ماهه چهارم ۲۰۲۱ را ۱۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۹۹.۷ میلیون بشکه در روز رساند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول باید ریشه کن شود/ جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد/ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی برای چه کسانی است؟

قیمت نفت سنگین ایران ارزان شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد، قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته، اندکی کاهش پیدا کرد. قیمت نفت سنگین ایران در اوت به ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۲ دلار و ۹۸ سنت در ژوییه، دو دلار و ۶۴ سنت معادل ۳.۶ درصد پایین تر بود. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۷۰ سنت در مقایسه با ۳۹ دلار و ۳۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است. ارزش سبد نفتی اوپک پس از بهبود به مدت سه ماه متوالی، در اوت سه دلار و ۲۰ سنت کاهش یافت و به ۷۰ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. این به منزله ۴.۴ درصد کاهش ماه به ماه بود که بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر سال ۲۰۲۰ بود. با این حال، میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه بوده که ۲۵ دلار و ۴۲ سنت معادل ۶۲.۸ درصد افزایش در مقایسه با ۴۰ دلار و ۵۰ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

جریمه ۱۷۷ میلیون دلاری روی میز گوگل

رگولاتور ضد انحصارطلبی کره جنوبی گوگل را به دلیل جلوگیری از سفارشی کردن نسخه های سیستم عامل اندروید ۲۰۷ میلیارد وون (۱۷۶.۶۴ میلیون دلار) جریمه کرد که دومین جریمه صادره علیه این غول فناوری آمریکایی در کمتر از یک ماه گذشته است.

جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد

در سومین روز هفته، سومین افت متوالی دلار رقم خورد. روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی ۳۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. دلار در روز شنبه افت ۸۰ تومانی را تجربه کرده و در روز یکشنبه با ۲۲۰ تومان افت در سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفته بود. سومین افت دلار سرعت بیشتری داشت و همین موضوع حکایت از هیجان کاهشی معامله‌گران ارزی داشت. به نقل از دنیای اقتصاد؛ به باور بیشتر فعالان، آنچه زمینه‌ساز افزایش سرعت فروش دلار شد، تغییر انتظار معامله‌گران ارزی بود. بر اساس صحبت‌های فعالان، به نظر می‌رسد اخبار رسیده به بازار در روزهای اخیر تا حدی در گردش انتظارات اثر داشت. به عنوان مثال، اظهارنظرهای مثبت پیرامون سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران موجب شد، این تصور در بازار برجسته شود که قرار است، موضوعات هسته‌ای پیچیدگی بیشتری پیدا نکند. حتی برخی معامله‌گران عنوان می‌کردند که توافق ضمنی ایران با آژانس انرژی اتمی به آن معناست که به زودی، زمینه برای شروع دوباره مذاکرات وین آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول باید ریشه کن شود/ جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد/ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی برای چه کسانی است؟

برخی فعالان در روز گذشته عنوان می‌کردند، در صورتی که در جلسه شورای حکام، بیانیه‌ای علیه ایران صادر نشود، فروش‌های ارزی بیشتر خواهد شد. این گروه حتی از احتمال برگشت دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی سخن می‌گفتند. درست یک هفته قبل دلار در حوالی مرز ۲۷ هزار تومانی قرار داشت، ولی به تدریج شایعاتی در بازار مطرح شد که قرار است در شورای حکام بیانیه‌ای علیه ایران صادر شود. این تصور از آن جهت در بازار پا گرفت که در رسانه‌ها عنوان شد که ایران همکاری‌های لازم را با آژانس بین‌المللی اتمی انجام نداده و ایران درخواست سفر گروسی به ایران را بی‌پاسخ گذاشته است. زمانی که غیرمنتظره، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سفر کرد و در بیانیه‌ای از توافق با ایران در برخی موضوعات هسته‌ای خبر داد، جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد و معامله‌گران فروشنده شدند. در کنار این، پس از سفر گروسی به ایران، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی در توییتر با استقبال از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این توافق را گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرد. این اظهارنظر نیز وضعیت ذهنی معامله‌گران ارزی را تحت تاثیر قرار داد و تمایل آنها به فروش را بیشتر کرد.

وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی برای چه کسانی است؟

ابتدای هفته جاری، یک خانواده شیرازی صاحب فرزندان ۵ قلو شدند. آمار ثبت تولدهای چند قلوزایی در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که در آن سال تولد بیش از یک میلیون نوزاد به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۱۱ ولادت مربوط به نوزادان دو قلو، ۶۴۶ مورد سه قلو، ۲۱ مورد ۴ قلو و دو مورد ۵ قلو (در استان‌های اصفهان و مرکزی) بودند. در سال ۱۳۹۸ نیز تولد یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نوزاد به ثبت رسید که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۱۲ دوقلو، ۵۲۴ سه قلو، ۱۸ چهار قلو و یک مورد پنج قلو بوده است. در سال ۱۳۹۹ نیز ۱ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۶۴ نوزاد متولد شده است. بر اساس جزءهای ۱ و ۲ بند «ه» و جز ۱ بند «و» تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در راستای اجرای بند ت ماده ١٠٢ قانون برنامه ششم توسعه، از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از هر محل از جمله منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ١٣٩٩ یا ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم و به بعد شده یا می‌شوند به میزان ۱۵۰ میلیون تومان اقدام کند. /مهر

تعویق زمان راه اندازی ارز دیجیتالی روسیه

وزارت دارایی روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، راه اندازی ارز دیجیتالی این کشور تا قبل سال ۲۰۳۰ انجام خواهد شد. این پروژه یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده برنامه روسیه برای گذار به یک اقتصاد دیجیتالی است و سومین واحد پولی محسوب خواهد شد که توسط بانک مرکزی روسیه صادر می شود. طب اعلام وزارت دارایی روسیه، معرفی روبل دیجیتالی نیاز به توسعه بیشتری در زیرساخت های پرداخت دارد؛ اما در نهایت به افزایش رقابت پذیری و استفاده از ابزارهای مالی نوآورانه جدید کمک خواهد کرد. همچنین مردم روسیه در نتیجه راه اندازی روبل دیجیتالی، شاهد افزایش دسترسی خود به خدمات بانکی و مالی و همچنین کاهش زمان و هزینه در انجام تراکنش های خود خواهند بود. پیش از این قرار بود روبل دیجیتالی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ رونمایی شود. نخستین بار در ماه اکتبر سال قبل بانک مرکزی روسیه از کار بر روی پروژه ارز دیجیتالی خود خبر داده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول باید ریشه کن شود/ جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کرد/ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی برای چه کسانی است؟

طبق اعلام مقامات روسی، روبل دیجیتال در کنار روبل های کاغذی در چرخه خواهند بود و قرار نیست روبل های کاغذی از چرخه به طور کامل خارج شوند بلکه هدف سهولت انجام تراکنش ها با امکان نگهدایر روبل در کیف پول الکترونیکی و انجام عملیات پرداخت و دریافت با استفاده از موبایل خواهد بود. به گفته بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتالی باعث نوآوری و رقابت بیشتر در بخش مالی خواهد شد، زیرا باعث انتقال سریع تر و آسان تر وجه بین طرفین معامله می شود و پروژه‌های دولتی نیز با برنامه ریزی بهتری انجام می شود. در گزارش بانک مرکزی روسیه آمده است، امکان مخفی ماندن هویت کاربران روبل دیجیتالی وجود ندارد. هم چنین قرار است، میزان ارز دیجیتالی که فرد می تواند در هر زمان در اختیار داشته باشد به میزانی معین و محدود باشد.  

ده هزار تن تخم مرغ وارد می شود

کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: با مجوز وزارت جهاد کشاورزی، ظرف چند روز آینده ده هزار تن تخم مرغ وارد کشور می‌شود و با تمهیدات صورت گرفته ظرف دو هفته آینده بازار تخم مرغ به ثبات می‌رسد. در ماه‌های گذشته مشکلاتی همچون نرسیدن بموقع نهاده‌ها و همچنین تغییر نیافتن قیمت مصوب تخم‌مرغ، علیرغم افزایش قیمت نهاده‌های تولید موجب بی‌ثباتی در بازار تخم مرغ شد. اتحادیه مرغ تخم‌گذار در ماه‌های گذشته بارها به مسئولان هشدار داده بود، در نتیجه این چالش‌ها بازار بی‌ثبات خواهد شد، ولی توجهی نشد. در حال حاضر با روی کار آمدن دولت جدید جلسات بسیار خوبی که با وزیر برگزار شد، مجوز واردات تخم مرغ دریافت شد که قرار است، در مرحله اول ده هزار تن از این محصول وارد کشور شود. همچنین قرار است به زودی قیمت تخم‌مرغ اصلاح شود و از آنجا که در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در درب مرغداری ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان است، قیمت این محصول در بازار به ازای هر شانه باید بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تعیین شود که این موضوع نیز موجب پایداری تولید و جلوگیری از هرج و مرج در بازار می‌شود. از آنجا که در حال حاضر این نرخ مصوب تغییر نیافته و بر اساس واقعیت تولید و بازار تعیین نشده، متاسفانه شاهد هرج و مرج در بازار تخم مرغ هستیم و هر کسی به هر قیمتی که می‌خواهد این محصول را ارائه می‌کند. امیدواریم با واردات تخم مرغ و تعیین قیمت جدید تخم مرغ شاهد رشد تولید و ثبات در بازار باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
هر کی میاد فقط میگه باید فلان بشه و باید بهمان بشه
دیگه گوش ملت پره از این حرفا...
نکنه ملت خلق پول میکنن؟
خب برید جلو خلق پولو بگیرید نیاز به سخنرانی نداره
همه چی دست خودتونه خالق پول هم خودتونید اومدید برا کی داری سخنرانی میکنی؟
برو مدیران اقتصادی رو جمع کن دور خودت بهشون یاد بده بجای تبلیغات رسانه ای برای مردم خسته که حالشون بهم میخوره از این رو منبر رفتنای بی فایده
آقای رئیس برنامه و بودجه اگر توان داری جلوی این بانکها را بگیر...بانکها این ملت و این کشور را بدبخت کرده اند.
قیمت هرچی بالا رفت وارد کنید تا پدر مافیا در بیاد
عجب
خلق پول هیچ وقت ریشه کن نمی شود و نباید هم بشود
یک راه موثر برای کاهش قیمت خانه

اگر تمام ملک های بالای 40 سال را فرسوده اعلام کنند و در حکم زمین در نظر بگیرند و برای انها در سال معادل ده درصد ارزش زمین مالیات در نظر بگیرند در اون صورت حجم بزرگی از ملک های فرسوده و قدیمی به عنوان زمین وارد بازار شده و با افزایش عرضه بنای کلنگی و زمین برای ساخت و ساخت قیمت زمین در ساخت مسکن به شدت کاهش پیدا میکند و قیمت تمام شده ساختمان که بخش عمده ان مربوط به هزینه زمین است کاهش 50 تا 80 درصدی خواهد داشت .

ولی متاسفانه باندهای مافیایی و بانک ها به عنوان دلال ملک همیشه مانع این قوانین هستن.
اقتصاد علم حساب و کتاب و منطق است . باید و دستور خوب است اما اقتصاد دارای زوایا و ابعاد سیاسی و بین المللی نیز هست . باید با عقلانیت ،حقیقت حاکم بر جهان را بررسی و برای آن راه حل مناسبی پیدا کرد البته با مدیریت جهادی و اقتصاد مبتنی بر توان خود و قطع کردن دست فرصت طلبان و سود جویان داخلی و بیگانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
مدیریت جهادی چیه؟
خوب 70در صد خلق پول ناشی از سود سپرده های مردم نزد بانک ها است، ایا راهکاری برای بیرون کشیدن این پول از بانک ها و سوق دادن ان به سوی تولید دارید؟؟؟؟؟ محال است که تا زمانی که با دنیا صلح نشود و تحریم ها لغو نشوند و به یک کشور عادی تبدیل نشویم، بتوان این مشکل را حل کرد. فقط همش حرف شعار و وعده توخالی دادن به مردم است.
برادر میر کاظمی حرفت‌ طلاست ولی برای تحقق ان باید با موج عظیمی از پوپولیسم و تعارض منافع مقابله کرد.دادن سود بانکی ممنوع،یارانه انرژی ممنوع،افزایش دستمزد ممنوع،دولت بزرگ و خصولتی ممنوع،قیمت گزاری دستوری ممنوع و ...اگر هر کس این کار را بکند و از پس مخالفین سرسختش براید امیر کبیر است.
آقای وزیر خلق پول فقط و فقط و فقط با سود بانکی صفر یا نزدیک به صفر متوقف میشود.حالا صد سال دیگه هم تلاش کنید تا سود بانکی به کلی حذف نشود مشکل اقتصاد کشور حل نمیشود
ابن اظهار نظر در مورد ممنوعیت خلق پول یعنی هیچ چیز در مورد اقتصاد ایران نمیدونید ......................
اقای میرکاظمی به معلمان که رسید بحث نقدینگی پیش امد ، طور حقوقهای ۱۰۰میلیونی دوستانتان مشکلی نداره ولی ۲۰۰ هزار معلمان تورم زا هست ؟؟
من فکر می کنم که اگر ما تخم مرغ یا گوشت را وارد کنیم قیمت آن کمتر از تخم مرغ یا گوشتی است که با نهاده و برق و آب یارانه ای در داخل تولید می شود
و یا قیمت خودرو وارداتی (که از زمین تا آسمان با خودرو داخلی تفاوت دارد) قیمت آن کمتر از خودرو داخلی است که از برق و امکانات یارانه ای استفاده می کند و مشکلات زیادی دارد است
واقعاً چرا کشور با وجود اینکه در این دوسال دلار نزدیک 5 و 6 برابر بالا رفته است با چنین مشکل عجیبی مواجه است؟
من فکر می کنم که محدودیت های بیش از اندازه زمینه های سوء استفاده و تنبلی و ولنگاری مالی و هدر رفت منابع را فراهم می کند و مثل فرزندی که نمی داند پول از کجا می آید و هر روز از پول تو جیبی پدرش خرج می کند دچار ریخت و پاش است
جالبه! بانکها پول خلق می کنند و بعد به خودشون وام می دن! بعد هم با هم پول برج می سازن و تو مسکن سرمایه گذاری می کنند و مردم رو بدبدخت می کنند!
اول ارزش ریال رو حفظ کن تورم ریشه کن کن بعد
از نظر اقتصاد پول مانند خون در بدن پول باعث حرکت کار تولید در جامعه می شود
دلیل خلق پول چاپ پول بی پشتوانه از طرف بانک مرکزی برای پوشش دادن به خرجهایی است که در لایحه بودجه گنجانده میشه....از سرمنشا مساله را حل کنید
اقای رئيس برنامه و بودجه ایا با امدن شما باید جلوی واریز پاداش ما بازنشستگان بیچاره گرفته بشه وهیچ شفاف سازی برای زمان واریز اون نباشه بعداز سی سال چشم امید ما به این پاداش بوده تا یه اندکی از خجالت اعضاي خانواده در بیاییم هر روز خودتونم شاهدین از ارزش این پول داره کم میشه دوسال پیش با همین بولهمکاران ما یه واحد خریدن یه سه تا ماشین به امید خدا اگر شما پرداخت کنید یه پراید دست دوم الانه میشه خرید تا فردا چه پیش میاد اگر مارو به چشم انسان نگاه می کنید فکری بحال ما بردارین اگر کنه دیگه هیچ
هر کشی میدونه نباید چاپ پول کرد ولی کو عمل مشکل فتوا دادن نیست مشکل عمل به فتواس تعداد کسانی که مشکلات را می دانن و می گویند ۸۰ میلیون نفر هستن ولی در عمل همه مشکلات را برای هم باز گو می کنن و تو چه کنم چه کنیم با هم بحث داریم هنوز
بانکهای کردستان وام ودیعه مسکن پرداخت نمی‌کنند خواهشمند است پیگیری کنید
آقای رئیس آقای مدیر از بیان جملات بدون فاعل و مجهول دست بردارید شما مدیر نشدید که حقوق و مزایای نجومی بگیرید ولی معلوم نباشد چه کسی باید کاری انجام دهد و پاسخگوی نتایج آن باشد
مثلا كه چي؟ الان تو مردم را گرسنه ميكني معني حرف شما كاملا معلوم هسن هدف شما كارگران وًمعلمان و بدبختهاي جامعه هست واضح بگو افزايش خقوق نداريم راخت بگو پاداش معلم هاي بدبخت را كه ميخوان جهيز دختراشون را بدن و الان يكسال هست نميدي شما كه قدرت خلق ثروت از طريق كشاورزي وًصنعتوًتكنولژي را نداري فقط قشر بد بخت را بزبخت تر ميكني اونا بدبخت بشن كسبه بدبخت ميشن حلو دزدي را ميتوني بگيري ؟ اقا زاده ها را چي؟ رانت را چي؟ لطفا خرف نزنين عمل كنين ما كارگران بدبخت معلمهاي بيچاره و بازنشستگان را از اين انقباض اسكناس رها كن هركاري خواستي بكن رفاه ما را درياب ولي خودت. هم ميدوني چنين برنامه اي نداري مشگلت فقط ماييم
فقط حرف و شعار. باید بشود! مگه مردم پول چاپ میکنن؟...
خلق پول، جز تورم افسار گسیخته و آسیب جدی که به معیشت مردم وارد کرده، نتیجه ای نداشته است؛ بنابراین، بجد باید تلاش شود تا خلق پول که ساده ترین راه است ریشه کن شود و برای تحقق پروژه‌ها مدیران در استان‌ها به خلق منابع روی بیاورند.
جناب میر کاظمی اقتصاد رانتی وارداتی وابسته به نفت و عدم‌گردش پول در اقتصاد کشور و عدم پرداخت مالیات توسط بنیاد های بزرگ مالی و نبود سیستم مالیاتی شفاف و، فرار مالیاتی سرمایه داران بزرگ باعث عدم کردش پول و نتیجتا اجبار به خلق پول جهت رفع مشکل باعث تورم میشود و بار این خلق پول بر دوش طبقات پایین جامعه می افتد و شکاف طبقاتی را عمیق تر میکند. جهت اطلاع من اقتصاد دان نیستم و این موارد را درک می‌کنم و در عجب هستم که مسئولین با این همه مدارک دکتری و در پست های کلیدی متوجه اصل مشکل در کشور نیستند.
تا زمانیکه شایسته سالاری به معنای واقعی در کشور نهادینه نشود هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
هر کی میاد فقط میگه باید فلان بشه و باید بهمان بشه
دیگه گوش ملت پره از این حرفا
چون راهکار بلد نیستند و تخصص لازم را ندارند و صرفا مدرک تحصیلی روی کاغذ دارند تا در سر آرا نمیتوانند مشکل را حل کنند.
افراد توانا هم با در غربتند و با پشت اسنپ.
اصلا هدفی جز فقرا نداره این برنامه و بودجه منظو ر واضح هست به کارمندان و کارگران و تولید و کشاوروی این اقا بیشترین فشار را خواهد اورد اخه پاداش بازنشسته را ادم نده که هزار قول به زن و بچه اش داده ایشون با این حرفش و اینکه نمیگه برنامه اش چیه مشخصا اینکاره نیست وگر نه واضح توضیح میدتد حقوق اقا زاده را میبنده رانت را متوقف میکنه هیچ از حرفای هزینه دار نمیزنه یک کلام بگو قشر کارمند و کارگر فاتحه
واردات سرم و تخم مرغ و گندم و دسته بیل و سنگ قبر و میز تلوزیون و خودرو و ..... با ارزی که کفگیرش مدتهاست ته دیگ خورده.
#آقای_میر_کاظمی_فکر_ما_فقیر_فقرا_هم_باشید_جای_دوری_نمیره_خدا_اجرتان_بده_
قیمت تخم مرغ افزایشی بوده تو این دو ماه قیمت شیر ماستو.. اینا نیز افزایشی بوده تو این دو ماه.یه سوال کسی هست الان که این پیامو میخونه بگه چیزی بوده که تو این دو ماه افزایشی نبوده باشه؟؟؟
پس یه سواللللللللللللللل:جناب رییسی اون همه قول و قرار چی شد؟؟؟؟یعنی واقعااا این یکی رییس جمهورم مثل قبلیاست؟؟؟؟یعنی همه امیدهااااا نامید شد دوباره؟؟؟؟یعنی هرچی که اون منوتو و اینترنشنال خدانشناس می گفتن راست بود که می گفتن هیچی عوض نمیشه و همه چی بدتر میشه؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار