خبری مهم درباره عرضه اولیه حآفرین

بازار فرابورس فردا، دوشنبه ۲۲ شهریورماه میزبان عرضه اولیه سهام شرکت ریل پرداز نوآفرین خواهد بود. عرضه اولیه‌ای که بر مبنای دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه و با کشف قیمت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 12 September 2021

به گزارش بورس تابناک، بالاخره پای شرکت ریل پرداز نوآفرین با نماد حآفرین به بازار سرمایه باز شد. شرکتی که در ابتدا قرار بود سهامش در ۱۳ اسفند سال گذشته عرضه شود، اما لغو و به ۱۹ اسفندماه موکول شد، اما این عرضه در تاریخ مذکور نیز انجام نشد تا سرانجام عرضه اولیه حآفرین فردا صورت بگیرد.

معاون نظارت بازار شرکت فرابورس بیان کرد:  طبق دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس چند روش برای عرضه اولیه سهام مانند ترکیبی، ثبت سفارش، حراج، قیمت ثابت و گشایش نماد دیده شده و با توجه به سایز شرکت "حآفرین" و مصوبه هیات پذیرش، فرابورس تصمیم گرفت عرضه اولیه سهام این شرکت را به سرمایه گذاران واجد شرایط انجام دهد که از طریق عرضه سهام به صندوق‌های سرمایه‎‌گذاری مشترک و ETF‌ها است.

خواجه حق‌وردی افزود: با توجه به اینکه عرضه اولیه سهام شرکت جهان فولاد سیرجان نقدینگی ۲.۲ هزار میلیارد تومانی و آریان کیمیا تک در بورس نقدینگی حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی را از بازار جذب کردند به علت کاهش اثرات این عرضه‌ها بر بازار و تسریع در فرایند عرضه‌های اولیه، روش عرضه سهام "حآفرین" به صندوق‌ها در نظر گرفته شد.

بر این اساس برای اولین بار عرضه حآفرین فردا بر مبنای دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه و با کشف قیمت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. منظور از سرمایه‌گذاران واجد شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

همچنین از روز دوم صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۵۰ درصد دارایی که خریداری کرده‌اند را می‌توانند به فروش برسانند سرمایه‌گذاران حقیقی هم می‌توانند اقدام به خرید کنند.

تاریخ ثبت سفارس این عرضه اولیه که ۵۴۰ تومان ارزش‌گذاری شده و با قیمت ۳۳۳ تومان به صندوق‌ها عرضه می‌شود دوشنبه است و در همان روز سهام اختصاص یافته به هر صندوق هم مشخص خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه عرض اولیه تو بورس سود مطمئن داشت، که با دادن به صندوقها، مردم عادی رو از اون هم محروم کردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان