بازدید 10902
با ورود دو محموله جدید از دو مبدا متفاوت

مجموع واکسن وارداتی کشورمان به حدود ۴۶ میلیون دوز رسید

نخستین محموله که نیمه شب از فرانکفورت به تهران رسید، محموله اهدایی اتریش به کشورمان بود؛ محموله‌ای که قرار است یک میلیون دوز واکسن «آسترازنکا-آکسفورد» تولید این کشور باشد و حالا نیمی از آن یعنی ۵۰۰ هزار دوز واکسن به کشورمان رسیده است. محموله‌ای که حجمش یک دهم محموله دوم بود که از امارات متحده عربی به ایران رسید و دومین محموله بزرگ واکسن وارداتی لقب گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 09 September 2021
تابناک اجتماعی
با واردات دو محموله واکسن از دو مبدا متفاوت در ساعات گذشته، مجموع واکسن وارداتی کشورمان به حدود ۴۶ میلیون دوز رسید.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین محموله که نیمه شب از فرانکفورت به تهران رسید، محموله اهدایی اتریش به کشورمان بود؛ محموله‌ای که قرار است یک میلیون دوز واکسن «آسترازنکا-آکسفورد» تولید این کشور باشد و حالا نیمی از آن، یعنی ۵۰۰ هزار دوز واکسن به کشورمان رسیده و تحویل مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان شده است.

ساعاتی بعد از این محموله و در صبحگاه امروز، پرواز دیگری این بار از امارات متحده عربی به تهران رسید که حاوی دومین محموله بزرگ واکسن وارداتی به کشورمان بود؛ محموله‌ای شامل ۵ میلیون دوز واکسن «سینوفارم-پکن» که نوزدهمین محموله این واکسن چینی است که به واسطه هلال احمر کشورمان وارد می‌شود.
 
مجموع واکسن وارداتی کشورمان به حدود ۴۶ میلیون دوز رسید

بدین ترتیب مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۴۵ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۹۴ دوز رسید. واکسن‌هایی که بخش بزرگی از آن‌ها تا کنون مصرف شده اند، به گونه‌ای که تا روز گذشته و بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت کشورمان، نزدیک به ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است؛ واکسن‌هایی که کمی بیش از ۳ میلیون دوزشان، تولید داخل بوده و مابقی از محل واردات تامین شده اند.

نکته جالب توجه در خصوص واکسن‌های وارداتی کشورمان تا به امروز، سهم واکسن‌های اهدایی توسط کشور‌های دیگر است که دست کم شامل یک میلیون و ۵۵۰ هزار دوز واکسن اهدا شده توسط چین، بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن اهدا شده توسط ژاپن، نیم میلیون دوز اهدا شده توسط اتریش، محموله کوچکی از واکسن اسپوتنیک اهدایی صربستان و احتمالا مقادیری واکسن اهدا شده امارات است که اعلام رسمی نشده.

این در حالی است که صرف نظر از این هدایا، روند خرید و واردات واکسن به کشورمان هم شتاب چشمگیری یافته و آن گونه که گفته می‌شود، این روند پرشتاب ادامه خواهد داشت تا جایی که روز گذشته، وزیر بهداشت از واردات ۸ میلیون دوز واکسن در روز جاری خبر داد که تا کنون ۵ میلیون دوز آن محقق شده و انتظار می‌رود تا پایان روز جاری به ورود محموله بزرگ دیگری منجر شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر