بازدید 4327

سازمان‌های‌مردم‌نهاد‌خواستار‌تعویق‌اجلاس‌گلاسکو‌شدند

یک شبکه جهانی متشکل از یک‌هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد زیست محیطی از انگلیس خواستند بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل (COP ۲۶) را به تعویق اندازد.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ 07 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شبکه جهانی اعلام کردند که نبود واکسن‌های کووید – ۱۹ خطر به حاشیه رانده شدن کشور‌های در حال توسعه را در این اجلاس به همراه دارد.

این شبکه تحت عنوان «شبکه اقدام اقلیمی» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش موارد ابتلا به کووید، توزیع نابرابر جهانی واکسن و لزوم قرنطینه برای بیش از ۶۰ کشور و قلمرو واقع در لیست قرمز را که به شرکت در این مذاکرات ۱۲ روزه امیدوار هستند، به مثابه آن است برگزاری یک کنفرانس ایمن، فراگیر و جهانی آب و هوایی غیرممکن است.

«تسنیم ایسوپ» مدیر اجرایی شبکه اقدام اقلیمی گفت: نگرانی ما این است کشور‌هایی که به شدت تحت تاثیر بحران آب و هوایی هستند و از حمایت کشور‌های ثروتمند در تامین واکسن برخوردار نیستند، کنار گذاشته شوند.

وی افزود: در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل همواره یک عدم توازن قدرت وجود داشته و اکنون این مساله با بحران سلامت تشدید شده است.

اما دولت انگلیس که میزبان این نشست است، اعلام کرده که بحران آب و هوایی به حدی جدی است که نمی‌توان این اجلاس را به تعویق انداخت.

«آلوک شارما» رئیس بیست و ششمین اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل گفت: گزارش تازه منتشر شده اقلیمی سازمان ملل نشان می‌دهد که چرا COP ۲۶ باید در نوامبر سال جاری (آبان) برگزار شود تا رهبران جهان از امکان تشکیل جلسه برخوردار شوند و تعهداتی را برای مقابله با تغییرات اقلیمی تدوین کنند.

به گفته دانشمندان، نیمکره شمالی در سه ماهه گذشته تحت تاثیر رکوردشکنی شدید آب و هوایی قرار گرفته، وضعیتی که با گرمایش زمین بدتر شده است.

موج گرمای مرگبار در بخش‌هایی از آمریکای شمالی و اروپا، وقوع سیل در سراسر غرب اروپا، چین و آمریکا و آتش سوزی در حاشیه مدیترانه و کالیفرنیا جملگی به دلیل گرمایش زمین تشدید یافته اند.

در این میان، انگلیس اعلام کرده است که هزینه‌های اسکان نمایندگان در معرض قرنطینه را تامین می‌کند. این کشور همچنین پیشنهاد ارائه واکسن‌های سریع را داده است.

شارما گفت: با شرکایمان از جمله دولت اسکاتلند و سازمان ملل به طور خستگی ناپذیری همکاری می‌کنیم تا از برگزاری اجلاسی فراگیر، قابل دستیابی و ایمن در گلاسکو اطمینان یابیم.

با این حال، یک گروه مردم نهاد تاکید کرد که هیات‌هایی که از آن‌ها برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است، هنوز واکسن نزده اند.

دولت انگلیس اعلام کرده که واکسیناسیون از هفته جاری آغاز می‌شود و حتی با تاخیر چهار هفته‌ای بین دُزها، زمان کافی برای انجام کار تا قبل از آغاز اجلاس COP ۲۶ در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) وجود دارد.

در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد از اروپایی‌ها در مقایسه با حدود ۳ درصد از مردم آفریقا، کاملا واکسینه شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی