بازدید 3558

تعهد کشورهای گروه ۲۰ به دسترسی جهانی به واکسن

وزیران بهداشت کشورهای گروه ۲۰ در نشست روز دوشنبه پیمان رم را به تصویب رسانده و متعهد به دسترسی جمعیت کل جهان به واکسن های کووید -۱۹ شدند.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 07 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری ایتالیایی آنسا، روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا در پایان نشست ۲ روزه رم در کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیمان رم به اتفاق آرا توسط همه کشورهای گروه ۲۰ تصویب شد.

اسپرانزا افزود: تصمیم گرفته شد که سیستم‌های بهداشتی را تقویت کنیم و اولین نکته در این زمینه سرمایه گذاری در سیستم‌های بهداشتی است. ما می‌خواهیم از چارچوب جهانی دفاع کنیم - شما حق دارید بدون توجه به طبقه و نژاد تحت درمان قرار بگیرید.

وی گفت که بزرگترین اقتصادهای جهان متعهد شده‌اند واکسن های کووید -۱۹ را به آسیب پذیرترین کشورها برسانند. ما می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که امکان تولید (واکسن) در سایر نقاط جهان را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت ایتالیا همچنین خواستار اتخاذ رویکرد واحد در حوزه سلامت شد و گفت: ما می‌خواهیم در مورد رویکرد واحد سلامت سرمایه گذاری کنیم و به انسان‌ها، حیوانات و محیط زیست به عنوان یک اکوسیستم واحد برای پاسخگویی به فوریت‌های بهداشتی امروز و فردا نگاه کنیم.

استلا کیریاکیدس کمیسر بهداشت اروپا نیز مقاومت آنتی بیوتیکی را همه گیری خاموش توصیف کرد و گفت که این موضوع باید در توافق بین‌المللی در زمینه آماده سازی و پاسخ گنجانده شود.

گروه ۲۰، متشکل از وزیران اقتصاد (دارایی) و مسوولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر جهان است. این گروه متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دربردارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار