بازدید 5232

گذشت از قصاص برای رضا خدا

کد خبر: ۱۰۷۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 31 August 2021

پسر زندانی که 10 سال قبل در جریان یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده و به قصاص محکوم شده بود با رضایت خانواده مقتول از کابوس مرگ رهایی یافت.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از سال 90 به‌دنبال درگیری خونین بین دو پسر جوان در یکی از روستاهای نظرآباد شروع شد. در این درگیری پسری 23 ساله به قتل رسید و متهم با ردیابی‌های پلیس شناسایی و دستگیر شد.

متهم 22 ساله ضمن اعتراف به قتل گفت: اختلاف ما به خاطر تأمین آب مزرعه‌های کشاورزی بود. روز حادثه دوباره سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و با جاروی مخصوص زمین کشاورزی او را زدم که مجروح شد و از ترس پا به فرار گذاشتم اما وقتی فهمیدم باعث مرگ او شده‌ام خیلی پشیمان شدم من قصدم قتل نبود.

این متهم پس از اعتراف در دادسرا و پس از بازسازی صحنه جنایت به زندان منتقل شد. متهم پس از محاکمه در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز باتوجه به درخواست اولیای دم به قصاص نفس محکوم شد؛ تا اینکه پس از 10 سال سرانجام با میانجیگری ریش سفیدان محله، پدر و مادر مقتول حاضر شدند او را فقط به خاطر رضای خدا و بدون هیچ قید و شرطی ببخشند.

بدین ترتیب این پرونده به شعبه ششم اجرای احکام منتقل شد و قاضی نریمانی پس از دریافت رضایت اولیای دم این پرونده را تکمیل کرد و به دادگاه کیفری فرستاد تا متهم این بار از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه بایستد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان