بازدید 3581

غول نفتی روسیه خواستار صادرات گاز شد

شرکت دولتی روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت در روسیه است، از رییس جمهور این کشور درخواست کرد اجازه دهد این شرکت گاز طبیعی صادر کرده و از گازپروم به عنوان عامل صادرات استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 31 August 2021

غول نفتی روسیه خواستار صادرات گاز شد

به گزارش ایسنا، شرکت گازپروم تنها صادرکننده گاز طبیعی در روسیه است.

روزنامه کومرسانت در گزارشی نوشت: ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت با ارسال نامه ای به تاریخ ۱۳ اوت به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، از وی درخواست کرد به این تولیدکننده نفت اجازه دهد سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر کند.

روس‌نفت پیشنهاد کرد توافقی با گازپروم امضا کند که تحت آن این صادرکننده انحصاری گاز به عنوان عامل صادرات گاز روس‌نفت به اروپا عمل کند.

سچین در این نامه گوشزد کرد چنین توافقی روی موقعیت انحصاری گازپروم در صادرات گاز روسیه تاثیر نمی گذارد. استدلال روس‌نفت برای دریافت اجازه صادرات گاز طبیعی، کمک به افزایش درآمدهای بودجه روسیه در شرایطی است که قیمت گاز اروپا به دلیل تقاضای بالا و عرضه ناکافی به شدت افزایش پیدا کرده است.

در نامه سچین آمده است: درآمدهای اضافی می تواند حداکثر ۵۰۲ میلیون دلار (۳۷ میلیارد روبل) در سال برای روسیه به ارمغان بیاورد.

روس‌نفت در این نامه اشاره نکرد این شرکت در صورت یافتن اجازه برای صادرات گاز از کدام مسیر خط لوله استفاده خواهد کرد. با این حال صادرات گاز از سوی روس‌نفت می تواند به رفع محدودیتهای اتحادیه اروپا روی خطوط لوله نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ کمک کند.

روس‌نفت و بریتیش پترولیوم که ۲۰ درصد سهام در این شرکت روسی دارد در سال ۲۰۱۷ موافقت کردند در کسب و کار گاز شامل تحویل گاز به اروپا همکاری کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در این بین یک دادگاه آلمانی هفته گذشته در حکمی اعلام کرد خط لوله نورد استریم ۲ که از روسیه به آلمان احداث شده است، باید مقررات اتحادیه اروپا را که مالکان خط لوله را از تامین کنندگان گاز جدا  می‌کند، رعایت کند. این حکم ضربه ای به گازپروم بود که به دنبال دریافت معافیت از مقررات اتحادیه اروپا برای این خط لوله جنجالی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان