بازدید 5238

دریای خزر ۶۱ نفر را به کام مرگ کشاند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش ۹۷ درصدی غریق در سواحل استان، گفت: در سه ماهه گذشته، دریای مازندران ۶۱ نفر را به کام مرگ کشاند.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 28 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، علی عباسی اظهار داشت: در سه ماهه خرداد، تیر و مرداد، ۶۱ نفر بر اثر غرقشدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند، افزود: از کل موارد غرقشدگی در این سه ماه ۵۴ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: در این مدت شهرستانهای محمودآباد با ۱۴، چالوس با ۱۰ و بابلسر با ۹ فوتی بیشترین و شهرستان بهشهر با یک مورد کمترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

عباسی افزود: آمارهای موجود نشان می دهد که بیشتر شناگران در ساعات ۸ تا ۲۰ با تعداد ۴۶ نفر غرق شدند. بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیر ماه با ۳۱، خرداد با ۱۸ و مرداد با ۱۲ گزارش شده است.

وی بیان کرد: بررسیها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۸ مورد و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۶ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۰مورد غرقی در رتبههای بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تأکید بر اینکه مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیرمجاز و ایمنسازی نشده اتفاق می افتد از هموطنان و مسافران میخواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست