بازدید 4987

دیدار و گفتت‌وگوی پادشاه اردن با پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کرد و دو طرف درخصوص مسائل سوریه و اوضاع افغانستان گفت و گو کردند.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 24 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، دیدار پوتین و عبدالله دوم عصر دوشنبه در حاشیه همایش نظامی بین المللی «آرمیا-۲۰۲۱» برگزار شد و رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که دو طرف توانستند از تسلیحات نمایشگاه بین المللی نظامی که در چارچوب این همایش دایر شده بود، بازدید کنند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که تماس مستقیم با مقامهای نظامی کشورهای مختلف سطح اعتماد بین کشورها را افزایش می دهد و باعث نزدیکی کشورها می شود.

پوتین گفت: بدیهی است که امیدواریم در دیدار امروز در خصوص مسائل بسیار پیچیده ازجمله مساله بهبودی وضعیت سوریه و متشنج شدن اوضاع افغانستان گفت و گو و تبادل نظر کنیم.

پادشاه اردن نیز به نوبه خود گفت که با توجه به دشواریهایی که با آن برخورد می کنیم روسیه همواره عامل ثبات در منطقه خاورمیانه بوده است.

عبدالله دوم گفت: باتوجه به دشواریها و مشکلاتی که سوریه با آن مواجه می باشد، ما می توانیم نقش ثبات بخش بازی کنیم. باید به نقش مهم شما در حل و فصل مناقشه فلسطین-اسراییل اشاره کرد.

وی افزود: همینک فرصتی برای فلسطینیان برای آغاز شرایط جدید زندگی بوجود امده است.

پادشاه اردن گفت: اما آنچه که به افغانستان مربوط می شود، این کشور با مشکلات بزرگ مواجه شده است و ما واقعا با افراط گرایی در همه مظاهر آن مبارزه می کنیم.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی، وارد کابل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار