بازدید 12288
بسته ویدیویی «تابناک»

نبرد کمونیست‌ها و ملی‌گرایان در چین / تصاویر تاریخی نبرد گوآم / تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت / مستند حضور رهبر انقلاب در جبهه‌های جنگ / چوگان بازی در میدان نقش جهان اصفهان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ 23 August 2021

نبرد کمونیست‌ها و ملی‌گرایان در چین / تصاویر تاریخی نبرد گوآم / تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت / پی‌تی‌اس‌دی و راه درمان آن چیست؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.



نبرد کمونیست‌ها و ملی‌گرایان در چین

یکی از مهمترین درگیری‌های نظامی شرق آسیا که اهمیتی سرنوشت ساز در آن منطقه داشت جنگ داخلی چین بود. چیانگ کای‌شک که به دنبال تحکیم حکومت خود در چین بود با سرکوب رهبران نظامی در شمال سعی کرد که کمونیست‌ها به رهبری مائو تسه تونگ را نیز سرکوب کند و علیرغم اینکه در اوایل کار موفقیت‌هایی نیز به دست آورد، با آغاز جنگ دوم چین و ژاپن برای دفاع از چین در برابر حمله ژاپن مجبور شد با آن‌ها صلح کرده و همراه با کمونیست‌ها با ژاپنی‌ها بجنگد. اما حدود یک سال پس از پایان جنگ دوم چین و ژاپن، درگیری‌ها دوباره از سر گرفته شد و این بار با پیروزی کمونیست‌ها، سرنوشت چین و منطقه خاور دور برای همیشه تغییر کرد. در این ویدیو، گزارشی از اتفاقات آن دوران را که تا حدودی شرایط نظامی و سیاسی حاکم بر چین را توصیف می‌کند ببینید.



تصاویر تاریخی نبرد گوآم

در جریان جنگ جهانی دوم جزیره گوآم اولین بخش از قلمرو آمریکا بود که به دست ژاپنی‌ها افتاد، دو سال و نیم بعد نیروهای آمریکایی برای بازپس‌گیری این جزیره مهم اقدام کردند. در سایه تهدید‌های اخیر کره شمالی برای انجام آزمایش موشکی در نزدیکی این جزیره استراتژیک که یکی از پایگاه‌های نظامی مهم آمریکا در اقیانوس آرام به شمار می‌رود تصاویری از نبرد نیروهای آمریکایی و ژاپنی برای بازپس‌گیری این جزیره را ببینید.

 


تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت

در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ و در چهار مایلی جنوب کیتی هاوک کارولینای شمالی، برادران رایت، اولین بار یک پرواز کنترل شده را با یک هواپیمای موتوری سنگین‌تر از هوا انجام دادند؛ هرچند آن‌ها اولین افرادی نبودند که یک هواپیمای آزمایشی را ساخته و با آن پرواز کردند، با این حال برادران رایت مخترع کنترل‌های هواپیما هستند که پرواز با هواپیما‌های بال ثابت را ممکن کرد.

 


مستند حضور رهبر انقلاب در جبهه‌های جنگ

ارتش بعث عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ (۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰) حمله به ایران را آغاز کرد. نیرو‌های عراقی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند که نواحی بزرگی از غرب و جنوب ایران را اشغال کنند. مستند «در لباس سربازی» روایتی از حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها از نخستین روز‌های آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۱۳۶۰ است. این مستند را در تابناک می‌بینید.



چوگان بازی در میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش‌ جهان اصفهان، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان است؛ دیدن اسب و گاری در این میدان کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما روزگاری این میدان زمین بازی چوگان بود. در این ویدیو خیلی قدیمی بخش‌هایی از بازی چوگان در میدان نقش جهان اصفهان را می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل