بازدید 4677

نقش کلیدی بانک‌ ایران زمین در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در بین افراد جامعه

امروزه، مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها، بانک‌ها، بخش جدایی ناپذیر ادبیات تجارت در دنیا تلقی می شود، بنابراین بانک ایران زمین همانند سایر بانک‌ها از این امر مهم غافله نماند و تلاش کرده در کنار ارائه خدمات نوین بانکداری به مشتریان خود وظایف خود را در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی به خوبی ایفا کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 16 August 2021

به گزارش خبرنگار« تابناک» امروزه مسئولیت اجتماعی یکی از مباحث مهم کلیدی در تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها به ویژه بانک‌ها است که به این مهم تمامی ارگان‌های ذیربط به ان توجه بیشتری دارند؛ چرا که اهمیت دادن به این مقوله می‌تواند کمک قابل توجهی به تقویت و بهبود ارتباطات درون سازمانی و بالا رفتن انگیزه پرسنل در جهت تنظیم رفتار حرفه‌ای، گفتارها و تطابق منش سازمانی خود با اصول مبین اخلاق‌مداری و با هدف بهره‌مندی از تعهد سازمانی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی داشته باشد.
باید اذعان کرد که امروزه، مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها، بانک‌ها، بخش جدایی ناپذیر ادبیات تجارت در دنیا تلقی می شود.

مسئولیت پذیری اجتماعی، در یک جمله به معنای بررسی تأثیر فعالیت‌های سازمان بر جامعه است و با بیکاری، فقر، آلودگی زیست محیطی و مسائل اجتماعی دیگر در ارتباط است. به عبارت دیگر مسئولیت اجتماعی یعنی داشتن احساس تعهد اجتماعی در کنار تلاش در جهت حداکثر سازی سود برای سازمان و نیز فراهم سازی امکان برخورداری کارکنان و سایر اقشار مختلف اجتماعی از رفاه نسبی مدنظر است؛ البته در این خصوص نقش ها و مأموریتهای درون سازمانی و برونسازمانی بانک بسیار حائز اهمیت است.
بانک‌ها، باید برای مشتریان خود به شیوه مسئولیت‌پذیرانه و صرف نظر از نوع کشوری که درآن فعالیت می‌کنند، فرهنگ و نوع خدماتی که به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند، عمل کنند؛ از این رو، برای حفظ یک مزیت رقابتی در بازار، در قبال مشتریان خود مسئول هستند. همچنین بانک‌ها باید وضعیت اقتصادی، توسعه راهبرد بازاریابی جدید، اتخاذ یک سامانه مدیریت ریسک، شناسایی نیازهای مشتریان و اعلام عملیات عادلانه برای محافظت از مشتریان و جامعه، به عنوان یک کل را درك کنند. در کشورهای توسعه یافته، بانک ها بر موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی تمرکز کرده‌‌اند.
می‌توان گفت؛ صنعت بانکداری به سبب دسترسی به منابع مالی و بازار بالقوه سرمایه، با طیف وسیعی از مسائل مرتبط با مسئولیت‌پذیری اجتماعی روبه‌رو است. ازاینرو، سازمان‌ها در ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان به رقابت می‌پردازند. در این میان بانک ایران زمین همانند سایر بانک‌ها از این امر مهم غافله نماند و تلاش کرده در کنار ارائه خدمات نوین بانکداری به مشتریان خود وظایف خود را در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی به خوبی ایفا کند.
نمونه بازر آن این است که بانک ایران زمین در راستای عنیّت بخشیدن به این وظیفه خطیر خود تلاش کرده در جهت سلامتی هموطنان خود همزمان با شیوع ویروس کرونا خدماتی را ارائه دهد که از جمله آن می‌توان به مشارکت در راه اندازی مرکز تجمیعی واکسن کرونا در باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد. همچنین بانک ایران زمین اقدامات زیادی را در راستای کمک به بیمارستان‌ها، نهادهای بهداشتی و… انجام داده‌ و سعی کرده‌ تا با برگزاری پویش پیشگیری از کرونا و تشکیل کمپین‌های اطلاع‌رسانی ضمن آگاه‌سازی مشتریان، از شیوع این بیماری در شعب خود نیز جلوگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل