بازدید 5932
/بررسی وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم/

سکان هدایت اشتغال کشور در دستان یک دهه شصتی

کد خبر: ۱۰۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 12 August 2021

سکان هدایت اشتغال کشور در دستان یک دهه شصتی

رئیس جمهور درحالی حجت اله عبدالملکی را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد که تا روز آخر هم اسامی مختلفی به عنوان گزینه تصدی این سمت مطرح بودند.

به گزارش ایسنا، در لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس، نام حجت اله عبدالملکی به عنوان گزینه پیشنهادی وزرات کار دیده می شود.

از همان روزهای کاندیداتوری سید ابراهیم رییسی که گمانه زنی ها در خصوص کابینه دولت وی زده می‌شد نام چند نفر از جمله حجت اله عبدالملکی در تیم اقتصادی او به چشم می خورد و از وی به عنوان محتمل ترین گزینه برای وزارت جهاد کشاورزی نام برده می شد.

حالا رئیسی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی را به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی کرده است.

عبدالملکی متولد ۱۳۶۰ از قروه کردستان است. او عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و دارای مدرک کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است.

در کارنامه کاری او عضویت در هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در فاصله سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ دیده می شود و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است.

دبیری شورای اقتصاد سازمان صدا و سیما از سال  ۱۳۹۴ تاکنون جزو سوابق او به شمار می رود.

برخی منابع او را از منتقدان FATF معرفی کرده که آن را برای ایران بی فایده و موجب از دست دادن شرکای این کشور برای دور زدن تحریم‌ها می داند.  

عبدالملکی در انتخابات ۱۳۹۵–۱۳۹۴ مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از نامزدهای فهرست اصولگرایان بود که با ۶۶۷ هزار و ۱۷۸ رأی در رتبه پنجاه وششم قرار گرفت و نتوانست به مجلس راه پیدا کند.

او هم اکنون عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) است.

به گزارش ایسنا، داوری مسابقه تلویزیونی میدان از دیگر مسئولیتهایی بوده که عبدالملکی بر عهده داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل