بازدید 5364

بحران آتش‌سوزی در یونان / نخست وزیر عذرخواهی کرد

نخست وزیر یونان به علت ناتوانی در مقابله با آتش سوزی‌های جنگلی در این کشور عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 10 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان روز دوشنبه به علت کوتاهی‌ها در زمینه مقابله با آتش سوزی‌های ویرانگر در جنگل‌ها که در یک هفته گذشته در این کشور ادامه داشته است، عذرخواهی کرد.

در شرایطی که آتش سوزی برای هفتمین روز بدون وقفه در بسیاری از بخش‌های یونان ادامه داشت، بزرگ‌ترین حریق مربوط به اویا Evia می‌شود که دومین جزیره بزرگ این کشور واقع در شرق آتن است.

بیش از ۵۰۰ حریق در سراسر یونان در جریان است که این مسئله باعث تخلیه ده‌ها روستا و انتقال هزاران نفر شده است. این در حالی است که انتقادها به واکنش دولت به اين آتش سوزی افزایش یافته است.

میتسوتاکیس اواخر روز دوشنبه با حضور در تلویزیون، به طور علنی عذرخواهی کرد و وعده داد که اشتباهات، شناسایی و اصلاح خواهد شد. وی در عین حال خواستار وحدت شد.

نخست وزیر یونان گفت: "من به طور کامل درد هم وطنان خود را که شاهد سوخته شدن خانه‌ها یا اموال خود بودند، درک می‌کنم. هر کمبود و کاستی شناسایی خواهد شد و هر جا لازم باشد، مسئولیت واگذار خواهد شد".

نخست وزیر یونان همچنین با اشاره به موج آتش سوزی جنگل ها، هشدار داد که این کشور شاهد تابستان وحشتناکی است. میتسوتاکیس وعده داد که جنگل‌هایی که به علت آتش سوزی ویران شدند، احیا و استحکامات اقلیمی تقویت خواهد شد.

سازمان آتش نشانی یونان برای کنترل صد‌ها آتش سوزی پراکنده در جنگل‌های این کشور که بعضی از آن‌ها از دو هفته پیش به ویژه در شمال شرق آتن، آغاز شده است، مبارزه می‌کند. یک مقام این سازمان گفت، حرارت ناشی از آتش سوزی‌ها به حدی بالاست که آبی که با شیلنگ و هواپیما‌ها بر روی آتش ریخته می‌شود، بخار می‌شود.
تیم‌های نجات و آتش نشانی از کشور‌های مختلف اروپایی و غیراروپایی وارد یونان شدند تا به این کشور در مهار آتش سوزی کمک کنند.

آمار‌ها نشان می‌دهد تیم‌های آتش نشانی با بیش از ۴۰۰ آتش سوزی در مناطق مختلف یونان فقط در یک روز مبارزه کردند. سامانه اطلاعات آتش سوزی در جنگل‌های اتحادیه اروپا زیان ناشی از این آتش سوزی‌ها را فقط در مدت شش روز، ۱۸۰ درصد همه آتش سوزی‌ها و فجایع زیست محیطی در یونان از سال ۲۰۰۸ ارزیابی کرد.

دیده بان ملی یونان اعلام کرد آتش سوزی‌ها بین سوم تا ششم ماه اوت، حدود ۱۵۰۰ کیلومترمربع از مساحت جنگل‌ها در این کشور از جمله ۶۵۰ کیلومترمربع از جنگل‌ها در جزیره اویا را نابود کرده است. در شبه جزیره پلوپونز در جنوب یونان، مسئولان مجبور شدند ۶۰ روستا را فقط در مدت دو روز تخلیه کنند.

کارشناسان دلایل وقوع آتش سوزی جنگل‌ها را به علت موج گرمای هوا می‌دانند که بالاترین درجه حرارت در ۳۰ سال گذشته است. یونانی‌ها از تکرار فاجعه آتش سوزی‌های سال ۲۰۰۷ می‌ترسند که ۲۷۰۰ کیلومترمربع از جنگل‌های این کشور یعنی معادل دو درصد از مساحت آن را در مدت یک هفته از بین برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار