بازدید 4720

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه خرید جهیزیه

کد خبر: ۱۰۶۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱ 08 August 2021

7 مرد شیاد که با تشکیل یک باند به بهانه خرید جهیزیه و تبلت برای دانش‌آموزان از 610 نفر در لرستان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایران، مدتی قبل به‌ دنبال شکایت چند خانواده به پلیس مبنی‌ بر اینکه افرادی به بهانه اینکه در یک خیریه فعالیت می‌کنند و می‌خواهند برای افراد کم‌بضاعت جهیزیه خریده یا برای دانش‌آموزان تبلت و تلفن همراه بخرند از آنها مبالغی پول دریافت کرده و متواری شده‌اند.

پس از این شکایت‌ها رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات آغاز شد. سردار «یحیی الهی» فرمانده انتظامی لرستان در تشریح این خبر گفت: در پی اشراف اطلاعاتی پلیس موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان قرار گرفت.

مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و رصد اعضای باندهای کلاهبرداری 7 متهم را در سطح شهرستان «خرم‌آباد» شناسایی و دستگیر کردند.

اعضای این باند با به‌کارگیری شیوه‌های متقلبانه تحت پوشش مؤسسات خیریه برای تهیه جهیزیه، خرید گوشی و تبلت دانش‌آموزی ارزان و بسیار کمتر از قیمت بازار برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان کم‌بضاعت مبلغی را از شهروندان دریافت و وعده می‌دادند در موعد مقرر اجناس را تحویل آنان خواهند داد و با این روش از مالباختگان از 10 میلیون ریال تا 7 میلیارد ریال کلاهبرداری می‌کردند.

این مقام انتظامی استان با اشاره به کشف 100 میلیارد ریال کلاهبرداری و شناسایی 610 مالباخته در این رابطه، تصریح کرد: 7 نفر از اعضای باند کلاهبرداری به همراه پرونده تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، همچنین شهروندانی که شکایتی در این خصوص دارند، می‌توانند به پلیس آگاهی لرستان واقع در خیابان پارک صخره‌ای مراجعه کنند.

سردار الهی در پایان ضمن هشدار به افراد کلاهبردار که خط قرمز پلیس مبارزه بی‌امان با متقلبان و سودجویان است، به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و گول افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست