بازدید 6783

پودر گوشت با کیفیت و مصارف آن

ما برای اطلاعات بیستر شما از این محصول خصوصیات و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار می دهیم ، پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۰۶۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 27 July 2021

پودر گوشت با کیفیت و مصارف آن

قبل از هر چیزی بهتر است بگوییم که پودر گوشت چیست؟ پودر گوشت معمولا برای دام و طیور استفاده می شود، این پودر از حرارت تمام منابع گوشتی می تواند به وجود آید و مورد مصرف دام و طیور قرار گیرد. از آنجایی که پودر گوشت حرارت می بیند، رطوبت آن گرفته می شود در نتیجه آلودگی ندارد.

اما این امکان وجود دارد تا آلودگی به سرعت به آن منتقل شود. اگر از لحاظ کیفیت این پودر را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که پودر گوشت ار حاوی استخوان باشد دارای ارزش کمتری از لحاظ قیمتی می باشد در نتیجه با قیمت کمتری در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

پودر گوشتی که حاوی استخوان باشد دارای 40 تا 50 درصد پروتئين خام بوده و منبع خوبي براي كلسيم و فسفر می باشد. نکته قابل توجه این است که هرچه فسفر پودر گوشت کمتر باشد بهتر است.

همانطور که در بالا گفته شد در تولید پودر گوشتی از تمام منابع پود گوشتی می توان استفاده کرد که بسیاری از آن ها دارای کیفیت بالایی بوده و خوراکی می باشند که استفاده از آن ها به عنوان پودر گوشتی برای دام و طیور مقرون به صرفه نمی باشد به همین دلیل در این فرآیند باید از منابعی استفاده شود که غیر خوراکی باشند و استفاده از ضایعات گوشتی پیشنهاد شوند.

در برخی از کشتارگاه های صنعتی از ضایعات سفید یا قرمز برای تبدیل به پودر گوشت استفاده می کنند که به عنوان محصول فرعی مورد بررسی قرار می گیرد.

شما می توانید با کیفیت ترین پودر گوشت را با مناسب ترین قیمت از کیمیا زرین تهیه نمایید.

در ادامه ما برای اطلاعات بیستر شما از این محصول خصوصیات و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

پودر گوشت دامی

یکی از مهم ترین محصولات و خوراک دام و طیور را می توان پودر گوشت محسوب کرد. به همین علت یه دلیل خواصی که در این محصول می باشد پیشنهاد می شود تا از این محصول در خوراک دام ها به اندازه مناسب آن استفاده شود.

این محصول از فرآورده های فرعی حیوان به دست خواهد آمد و  این نوع فرآوری ها شامل قسمت ها و اعضایی است که برای انسان قابل خوردن نمی باشد. پودر گوشت بسیار خوش خوراک بوده و میزان جذب بالایی دارد به همین منظور وجو آن در خوراک دام و طیور می تواند بسیار مهم باشد.

آنالیز های پودر گوشت دامی

  • چربی 10_15 درصد
  • رطوبت 5 درصد
  • دارای پروتئین 50_55 درصد
  • کلسیم 4_6 درصد
  • خاکستر 33_35 درصد

پودر گوشت خالص دارای قیمت بالایی می باشد و پودر گوشت ترکیبی با پودر خون ، پودر استخوان از قیمت کمتری برخوردار است.

آنالیز انرژی پودر گوشت

انرژی متابولیک طیور 2390 کیلو کالری

انرژی متابولیک گاو 2600 کیلو کالری

توجه داشته باشید که هرچه چربی پودر گوشت بیشتر باشد دارای سطح انرژی بیشتری خواهد بود.

و برعکس در صورت کمبود چربی انرژی آن هم کمتر می باشد.

ویژگی های پودر گوشت دامی

  • دارای مواد معدنی (mg/Na)
  • منبع خوب کلسیم و فسفر
  • شامل انرژی زیاد
  • سرشار از پتاسیم ، سدیم، منیزیم، منگنز

پودر گوشت دامی دارای حدود 55 درصد پروتئین خام می باشد، تجزیه کردن و داشتن آنالیز پودر گوشت به دلیل متغیر بودن به صورت موردی انجام می شود.

آنالیز پودر گوشت با کیفیت به عوامل بسیاری بسنگی دارد که از جمله این موارد مواد مغذی , اسید آمینه , انرژی و ویتامین ها می باشد.

توجه داشته باشید که تمامی این آنالیز ها بر قیمت و کیفیت پودر گوشت تاثیر خواهد داشت به همین منظور برای خرید پودر گوشت درجه یک بهتر است تمام آنالیز های آن را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید آن کنید.

البته توجه داشته باشید که این آنالیز ها به صورت حدودی بوده و ممکن است با پودر گوشت های دیگر (با توجه به مواد اولیه و روش تولید) از لحاظ آنالیز کمی متفاوت باشد.

مصارف پودر گوشت

قبل از هر چیز باید بدانبد که پودر گوشت به تنهایی برای تغذیه دام و طیور استفاده نخواهد شد بلکه باید در آن از پودر ماهی و یا آرد گوشت استفاده نمایید به دلیل اینکه مصرف پروتئين‌ هاي نباتي در تغذیه دام و طيور به تنهایي در تعادل اسيدهاي آمينه گاهي مشکلاتی به وجود خواهد  آورد، بنابراين از منابع پروتئين حيواني مختلف از جمله آرد گوشت در تغذیه دام و طيور استفاده می شود.

طبق بررسی ها و تجربه، می توان گفت كه استفاده از اين گونه منابع از لحاظ اقتصادي نيز مقرون به صرفه می باشد. این محصولات در صنعت طیور و مرغداری ها نیز مصرف بسیاری دارد و می تواند تا 5 درصد خوراک و ماده تشکیل دهنده دانه مرغ را شامل شود و توجه داشته یاشید که اگر مقدار پروتئين پودر گوشت نامشخص باشد، بهتر است بيشتر از 4 تا 5% در جيره استفاده نشود.

از دیگر کاربرد های این محصول می توان به استفاده آن در غذا های حیوانات خانگی مانند سگ و گربه اشاره کرد. به همین منظور این محصول در کشور های خارجی مانند ایالات متحده امریکا فروش بالاتری دارد و دارای بازار بسیار خوبی می باشد.
در اروپا نیز علاوه بر استفاده از پودر گوشت به عنوان خوراک برای دام و طیور و حیوانات خانگی که استفاده بالایی نیز دارد به عنوان مصارف دیگر نیز استفاده می شود.

در این قاره، از پودر گوشت بیشتر به عنوان جایگزین سوخت فسیلی در بسیاری از نیروگاه‌ های تولید انرژی از جمله کوره‌ های کارخانه‌ های سیمان استفاده می‌ شود. پودر گوشت و استخوان حاوی حدود 66 درصد انرژی سوخت‌ های فسیلی از جمله ذغال می باشد که اروپا از این مزیت آن به خوبی استفاده می کند.
در انگلستان نیز از پودر گوشت بهترین استفاده می شود این کشور از این محصول برای تولید برق استفاده می‌ کند. این موضوع در زمان بحران جنون گاوی در این کشور بسیار شیوع پیدا کرد، نیروگاه گلانفورد یک نمونه از این نیروگاه‌ها می باشد که 13.5 مگا وات توان تولیدی دارد.

استانداردهای پودر گوشت

در تولید این محصول نیز باید استاندارد هایی رعایت شود طبق استاندارد ها در تولید این محصول نباید از مو، پشم، استخوان، شاخ، سم و محتویات دستگاه گوارش استفاده شود.

مزایای خرید پودر گوشت

  1. پروتئین 55 درصد
  2. انرژی بالا
  3. لیزین بالا
  4. احتمال آلوده شدن بسیار پایین به دلیل حرارت دیدن در مراحل تولید و حذف رطوبت
  5. منبع بسیار غنی برای ریبوفلاوین و ویتامین های گروه B

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر