بازدید 4210

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو

اگر دارای یکی از انواع خودروهای ژاپنی نظیر مزدا، میتسوبیشی و یا هوندا هستید، این مطلب را از دست ندهید!
کد خبر: ۱۰۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 19 July 2021

یکی از قطعات مهم در خودرو که امنیت سرنشینان را تامین می‌کند، لنت ترمز است. لنت ترمز یک قطعه مصرفی است و با گذشت زمان ساییده و تمام می‌شود. مالکان همه خودروهای ژاپنی از جمله مزدا، همواره به دنبال بهترین لنت ترمز مناسب برای خودرو خود هستند. لنت ترمز مزدا با توجه به مدل و سال خودرو، با یکدیگر متفاوت است. مثلا خودروهای مزدا در ایران توسط گروه خودروسازی بهمن مونتاژ شده و برخی از مدل‌های آن صرفا اجازه تردد در مناطق آزاد دارند. به هر ترتیب اگر دارای یکی از انواع خودروهای ژاپنی نظیر مزدا، میتسوبیشی و یا هوندا هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید!

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو

زمان تعویض لنت مزدا

طول عمر لنت ترمز مزدا یک عدد ثابت و مشخص نیست و به عوامل مختلفی مانند کیفیت لنت، سبک رانندگی و نوع جاده بستگی دارد. اگر زیاد با خودروی خود رانندگی می‌کنید و نیاز به ترمزگیری مکرر دارید، باید لنت ترمز خود را بصورت دوره‌ای و مرتب، بررسی نموده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. اما به طور کلی نشانه‌های زیر به شما گوشزد می‌کنند که باید لنت ترمز خودروی خود را تعویض کنید:

  • بوی سوختگی لنت
  • روشن شدن چراغ هشدار اتمام لنت
  • صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری
  • کشیده‌شدن فرمان به یک طرف در هنگام ترمز
  • لرزش در فرمان و یا پدال ترمز

نکات مهم در هنگام خرید لنت ترمز هوندا

برای خرید لنت ترمز هوندا همانند مزدا باید دقت کافی داشته باشید. زیرا لنت ترمز نسل‌های مختلف خودروهای هوندا، با یکدیگر متفاوت است. تاکنون تنها سه مدل از خودروهای هوندا، شامل آکورد(Accord)، سیویک(Civic) و سی‌آر-وی(CRV) در کشور ما وجود دارند. آکورد و سیویک جزء آن دسته از خودروها هستند که انواع مد‌ل‌های آن، از دهه 80 و 90 میلادی تاکنون در کشور تردد دارند. قطعا لنت نسل قدیم‌ آن‌ها نسبت به مدل جدیدشان متفاوت است. بنابراین قبل از خرید لنت هوندا حتما مدل خودروی خود را چک کنید.

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو

ویژگی‌های لنت ترمز باکیفیت

در بازار لوازم یدکی، برندهای متنوعی از لنت ترمز هوندا وجود دارد. تفاوت برندهای مختلف لنت در یک خودروی منحصربه‌فرد، تنها در کیفیت مواد و ساخت آن است. به بیان دیگر، لنت هر خودرو، کد فنی خاص و منحصربه‌فردی دارد که لنت‌های با کد فنی یکسان که توسط شرکت‌های مختلف تولید شده‌اند، هیچ تفاوتی از نظر شکل، ابعاد و قالب ندارند و تنها کیفیت‌ آن‌ها باهم تفاوت دارد. به طور کلی لنت ترمز مناسب، طول عمر مفید و نرمالی دارد. بدین معنی که طول عمر آن نباید آنچنان زیاد باشد که به جای سایش و مصرف لنت، باعث ساییده‌شدن و خراشیده‌شدن دیسک ترمز شود؛ و نه آنچنان کوتاه باشد که به سرعت مصرف شده و مالک خودرو را متحمل هزینه‌های اضافی کند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید لنت ترمز باید در نظر گرفت، تحمل دمای بالا در شرایط مختلف است. قطعا لنت‌هایی که تحمل دمای بالایی دارند دیرتر داغ شده و دیرتر قدرت ترمزگیری خود را از دست می‌دهند. گرچه بی‌صدا بودن لنت، یکی از شاخص‌های مهمی است که در خرید لنت باید به آن توجه شود؛ اما یکی از مهمترین ویژگی‌های یک لنت با‌کیفیت، قدرت بالای ترمزگیری در شرایط حساس و پرریسک است. قطعا توان ترمزگیری بالای لنت و توقف سریع خودرو در مواقع حساس، بسیار پراهمیت‌تر از بی‌صدا بودن آن است.

قیمت انواع لنت ترمز میتسوبیشی

قیمت لنت ترمز میتسوبیشی به عوامل مختلفی مانند برند لنت و کیفیت آن بستگی دارد. لنت ترمز اصلی میتسوبیشی، دارای کیفیت عالی است. زیرا متناسب با خودرو طراحی و تولید شده ‌است. لنت ترمز اصلی یا جنیون به سفارش شرکت سازنده خودرو، تولید می‌شود. اما قیمت آن به دلیل کیفیت بالا و ارزش برند، نسبت به سایر برندهای موجود در بازار، بسیار بالاتر است.

لنت ترمز سرامیکی بهترین انتخاب بعد از لنت جنیون

اگر تمایلی به خرید لنت ترمز اصلی ندارید، می‌توانید از لنت‌‌های سرامیکی و نیمه‌فلزی استفاده کنید. لنت سرامیکی پس از لنت اصلی، بهترین انتخاب برای خودروی شما است. معمولاً لنت‌های سرامیکی تحمل دمای بالایی داشته، بی‌صدا هستند و با ترمزگیری و سایش، گرد و غبار کمی تولید می‌کنند. این لنت‌ها در تغییرات دمای ناشی از ترمز و اصطکاک، عملکرد مطلوبی دارند و قابلیت ترمزگیری مطلوب خود را حفظ می‌کنند.

لنت نیمه‌فلزی، پرفروش‌ترین لنت در ایران

لنت‌های نیمه‌فلزی در مقایسه با لنت‌های سرامیکی و اصلی، قیمت کم‌تری دارند. این لنت‌ها، با نام متالیک و یا فلزی هم در بازار شناخته می‌شوند. لنت‌های نیمه‌فلزی، قدرت اصطکاک و ترمزگیری بالایی دارند. اما عیب آن‌ها، سر‌و‌صدای زیاد آن‌ها نسبت به لنت‌های سرامیکی است. برندهای زیادی از لنت نیمه‌فلزی در بازار موجودند که بیشتر آنها ساخت کره‌، ایران و چین هستند.

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو

نتیجه گیری

متاسفانه امروزه بسیار می‌بینیم که لنت ترمز بی‌کیفیت و ارزان در بازار عرضه می‌شود. اما همانطور که عنوان شد لنت ترمز نامرغوب و بی‌کیفیت می‌تواند تهدیدی جدی برای سرنشینان خودرو باشد و سلامتی آن‌‌ها را به خطر بیندازد. اگر قصد خرید لنت ترمز باکیفیت دارید، می‌توانید از مراکز معتبر که سال‌ها در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، خرید کنید. lent.ir مرکز خرید لنت ترمز آنلاین، یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه لنت ترمز انواع خودروها است. در این فروشگاه لنت ترمز همه خودروها بر اساس مدل و نسل و سال تولید آن دسته‌بندی شده‌ است. شما  می‌توانید با آگاهی از مدل خودروی خود، به راحتی لنت ترمز مورد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 همچنین در این وب‌سایت مقالاتی درباره لنت ترمز خودروهای متفاوت وجود دارد. در این مقالات، برندهای تولیدکننده لنت ترمز و انواع لنت بررسی و به صورت کامل توضیح داده شده و در آخر برای هر خودرو، برند مناسب لنت ترمز پیشنهاد می‌شود. در نتیجه با خواندن مقالات مربوط به خودروی خود به راحتی می‌توانید برند و لنت ترمز مناسب خودروی خود را انتخاب کنید. مزیت این فروشگاه که آن را نسبت به بقیه متمایز کرده است، علاوه بر ارائه لنت ترمز باکیفیت و مناسب، مشاوره رایگان است. بنابراین اگر در خرید لنت ترمز خود شک دارید و نمی‌دانید کدام برند، بهتر است یا لنت ترمز مناسب خود را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید از راهنمایی و مشاوره‌های رایگان پشتیبانی فنی سایت استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل