کمبود آب و قطعی برق صدای مجلس را هم درآورد

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تحت تاثیر دو موضوع مهم قرار داشت؛ قطعی برق و کمبود آب. نمایندگان از خاموشی‌های اخیر و قطعی چند ساعته آب گلایه کردند و حتی مسئول مستقیم این وضعیت را رییس دولت خواندند.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 18 July 2021

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تحت تاثیر دو موضوع مهم قرار داشت؛ قطعی برق و کمبود آب. نمایندگان از خاموشی‌های اخیر و قطعی چند ساعته آب گلایه کردند و حتی مسئول مستقیم این وضعیت را رییس دولت خواندند.

به گزارش تابناک؛ نشست علنی امروز مجلس بعد از دو هفته تعطیلی تابستانی پارلمان تشکیل شد، جلسه‌ای پر از گلایه از وضعیت قطعی آب و برق و حتی انتقاداتی به پارلمان مبنی بر اینکه چرا در این وضعیت، جلسه فوق العاده‌ای در صحن علنی تشکیل نشد.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نطق آغازین خود نیم نگاهی به اقدامات مجلس در ایام تعطیلی داشت و توضیح داد «در این ایام کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرده که به واسطه آن و اهتمام مسئولان اجرایی، خاموشی‌ها در کوتاه مدت کم شده است.» او این را هم گفت که «قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرده و باعث ضرر و زیان‌های هنگفتی به بسیاری از کسب و کار‌ها شده است.»

رییس قوه مقننه اشاره‌ای به ورود به پیک پنجم کرونا کرد و افزود: «اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات مهمی برای ایفای وظیفۀ نظارتی مجلس در مدیریت موج جدید شیوع کرونا و همچنین پیگیری روند تولید، توزیع و تزریق واکسن‌های داخلی داشته که خوشبختانه در روز‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت واکسیناسیون به خصوص افزایش نظم مراکز تزریق واکسن بوده‌ایم البته لازم است مسئولان اجرایی آمار و اطلاعات دقیقی درباره روند واردات، تولید و تزریق واکسن به مردم ارائه کرده و از بیان هر گونه اخبار و آمار غیر قطعی و یا اطلاعاتی بر آمده از حدس‌های غیر دقیق بپرهیزند.»

مشکل آب خوزستان، موضوع دیگر مورد اشاره قالیباف بود؛ او گلایه‌ها و شکایت مردم خوزستان از بحران کمبود آب را بحق خواند و توضیح داد: «با همت نمایندگان استان خوزستان و اعضای کمیسیون انرژی، موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز، تامین آب پایین دست در دشت آزادگان، مشکلات دامداران و کشاورزان، تامین مالی فوری فعالیت‌های مرتبط با تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای دام و همچنین پرداخت خسارت‌های کشاورزان به عنوان مهم‌ترین اقدامات نظارتی مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته که با همراهی و جدیت مدیران اجرایی کشور و استان منجر به نتایج موثری در کمتر شدن مشکلات مردم شده البته امیدواریم با ادامه اقدامات، مشکل مردم به طور کامل رفع شود.»

البته این بخش از صحبت‌های رییس پارلمان، با اعتراض نمایندگان استان خوزستان مواجه شد. آن‌ها که در زمان نطق رییس مجلس در جایگاه هیات رییسه قرار داشتند، درخواست تغییر دستور صحن علنی به بررسی وضعیت خوزستان را مطرح کردند که این اتفاق رخ نداد و همین موضوع گلایه‌های آن‌ها را به دنبال داشت.

گلایه‌ها بعد از قرائت گزارش کمیسیون انرژی درباره خاموشی‌های اخیر شدت گرفت؛ در این گزارش ضمن برشمردن دلایل قطعی برق، ذکر شد که عدم مدیریت صحیح تولید، توزیع و مصرف برق موجب بروز چالش‌های شدید امنیتی در ابعاد داخلی و بین المللی و تبدیل این فرصت گرانبهای تحریم ناپذیری به تهدید خواهد شد لذا ضروری است تا تمهیدات لازم و راهکار‌های سیاستی و عملیاتی متناسب منظور شود، چون در صورت بی توجهی و تداوم وضع موجود در زمینه تولید و مصرف برق، قطعی برق به صورت مکرر و با زمان طولانی‌تر حتی در فصل زمستان ادامه خواهد داشت؛ گزارشی که به نظر تعدادی از نمایندگان، عمدتا از استان خوزستان قابل قبول نبود.

در این باره محمد مولوی نماینده آبادان گفت: در این گزارش تقصیر به گردن طبیعت، بارش کم و گرمای زیاد انداخته شد و حرفی از بی‌مدیریتی و بی‌توجهی نزده که سرمایه‌های اجتماعی را نابود کردید، خدا شما را نمی‌بخشد که مردم را آزرده کرده‌اید. خوزستان در حال نابود شدن است و بی‌برنامگی بیداد می‌کند.

او این را هم گفت که ما گرفتار دولت‌های بی‌تدبیر هستیم که چشم خود را بسته‌ و بر زخم ما نمک پاشیده‌اند. آن‌ها نسبت به خوزستان بی‌مسئولیتی کرده‌اند و باید بترسند که آه و ناله مادران دلشکسته خوزستان و روستاییان آسیب دیده دامنشان را بگیرد.

مجید ناصری نژاد نماینده دیگر استان خوزستان از هیات رییسه به دلیل برگزار نکردن جلسه اضطراری برای خوزستان انتقاد کرد و افزود: «باید رییس دولت در مجلس به خوزستان و مردم کشور جواب بدهد که چرا این بلا‌ها سر کشور آمده، این چه مدیریتی است که من نماینده باید جواب دهم؟ وضع مردم در خوزستان به هم ریخته، دامشان تلف شده و زندگی شان از بین رفته و همه چیزشان نابود شده است، چه کسی باید به وضعیت مردم رسیدگی کند؟ آقای روحانی و آقای جهانگیری جوابگوی این وضعیت باشند.»

نماینده شادگان گفت که روسای قوای سه گانه و شورای عالی امنیت کشور مشکلات خوزستان را حل کنند؛ تا کی باید منتظر بحران و مشکلات باشیم که دشمن ورود کند و اغتشاش کند تازه آن زمان به فکر خوزستان بیفتید؛ ما خاضعانه از همه مسئولان کشور به خصوص نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم که به داد خوزستان و مردم برسید.

یکی دیگر از موارد مورد گلایه نمایندگان، موضوع بررسی لایحه رتبه بندی معلمان بود که بعد از تصویب کلیات به کمیسیون آموزش ارجاع شده است. در پاسخ به این تذکرات، قالیباف رییس مجلس توضیح داد: «هیأت رئیسه خلاف قانون عمل نکرده، لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی بود که سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای کتبی اعلام کرد که تأمین اعتبار لایحه دچار اشکال شده است؛ از این روی، باید اجازه دهیم بررسی قطعی لایحه مذکور در کمیسیون تخصصی انجام شده و بار مالی آن روشن شود. البته مردم و مخصوصا معلمان می‌دانند که مجلس از روز اول پیگیر رتبه‌بندی معلمان بوده و این پیگیری‌ها دولت را وادار کرد در ماه آخر لایحه بدهد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۴
احتمالا دنبال طرحی هستند تا با بهانه کمبود قیمت آب و برق را افزایش دهند و یا مالیاتی هم برای این مشکل ایجاد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
اگر پس از روی کار امدن رییسی هم این نمایندگان فعلی مجلس انقلابی!!؟؟ حداقلی
اعتراض و انتقادی کردند
قابل باور است
تاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
آقا من خبر دارم که نرخ برق حداقل ۳ برابر شد دولت میگه ۷درصد ولی تصاعدها رو دستکاری کردن و به همین راحتی ۳برابر از مردم بابت بی کفایتیشون پول میگیرن، در ضمن خودمون خواستیم دیگه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
مگر اب و برق مجلس و منازلشان قطع شده است !!؟؟؟
عامل اصلی ادامه تحریم کشور و وجود کاستیها و گرانیها و انحصارها عده ای از نمایندگانی هستند که بدون تخصص و با رای حداقلی و با تظاهر و فرافکنی و شعار به مجلس راه یافتند
تابناک عزیز تیترشما جالبه که فرمودین که کمبود آب و قطع برق صدای مجلس را هم‌ درآورد
این تیتر دو مفههوم‌رو‌به خواننده القا میکنه یکی اینکه اینقدر آش شور شده که این آقایونی که کلا حسی به شوری ندارن و بی خیالن هم حساس شدن و فهمیدن
یا اینکه مجلس ما اینقدر موضوعات مهمی تو‌دستش داره که بدلیل اهمیت پایین تا به حال به این موضوع نپرداخته ولی اینقدر آب و برق قطع شده که اولویت ها جایجا شد
حالا کدومشه ؟؟؟؟؟
مجلس؟؟؟ وات ایز مجلس؟؟؟
یک ماهه که مردم اسیرن!!!! این مجلس کجاست و کارش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما نماینده فرستادیم که مشکل را حل کند و اینده را ببیند نه اینکه برود مجلس سر و صدا و هوار بکشد اگر فقط منظور از نمایندگی هوار کشیدن و سر و صدا هست که ما مردم خودمان بهتر می توانیم تازه تمام دنیا صدای ما را بهتر میشنود .
این مجلس فقط میتواند اینترنت را محدود کند و به کشورهای دیگر کمک کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
حتما شما جز همان 15 در صدی هستید که به جای پرداختن به محتوا به شعار و یاوه گویی رای داده اید.
خدا خیرشون بده، خدا عمرشون بده اینقدر سریع پیگیر مشکلات مردم هستن. عموووووو دو ماه از مردم عقبین
مجلس خود بخشی از مشکلات کشور است نمایندگان باید برای عملکرد غلط خودشان اعتراض کنند نه عملکرد دولت . این مجلس است که به دولت رای اعتماد میدهد ، آنها هر وقت بخواهند میتوانند وزرا را استیصاح کنند اما چون با دولتی ها بده بستان دارند باهم کنار می آیند . از اول همین بوده ، الان هم همین طور هست و در آینده نیز اینطور خواهد بود .
خدایی ش خیلی رو می خواد دولتها رو بی تدبیر خوندن در حالی که یکی از کم اقبال ترین انتخابات رو برای این نماینده ها داشتیم . بی سواد ترین مجلس تاریخ کشور هستن این دوره.
خوب خدا را شکر حداقل مطمئن شدیم این دوستان در قید حیات هستند
مجلس اون موقع که شعار علیه برجام وتعامل با دنیا میده فکر این باشه که افزایش تنش ها باعث افزایش خسارتهای زیادی بر پیکره ایران میشه وخودش رو به شکل مشکلاتی که امروز با اونا درگیریم نشون میده آقایون مجلسی زیر باد کولر میشینن وبرا زندگی وسرنوشت مردم تصمیمهای تخیلی می گیرن که از واقعیتهای زندگی دوره !!!
وقتی بودجه های میلیاردی برا موسسات فانتزی می نویسند و برای پروژهای عمرانی , تحقیقاتی و محیط زیست بودجه ای ناچیز به جا می گذارند
وقتی اجازه سرمایه گذاری نمی دهند انتظار دارید با دعا همه چیز حل شود باید یقه همان موسسات را بگیرید که چرا همش امتحان الهی می اید
نه بابا ؟!!!! مو و سگ گردانی که مهم تر بود چی شد ؟!!!!
بابا ای ول. این به اصطلاح نمایندگان به غیرت آمدند... یعنی می فرمائید دعوایشان بر سر دریافت وام 300 میلیونی بدون بهره و خودرو شاسی بلند خارجی و تاختن به روحانی و ظریف به پیایان رسیده حالا به فکر آب مردم افتاده اندد. واقعآٌ قیامت کردند.
همش شو و تبلیغات و سروصدای الکی. قالیباف همچین معترضه انگار دیروز رسیده و تازه فهمیده مردم چه مشکلاتی دارن. تو خودت یکی از عوامل اصلی مشکلات مردمی. این همه سال مسوولیت داشتی چکار مثبتی انجام دادی؟
آقای جهانگیری دو سال پیش در اصفهان گفتند طرحهای فولاد را توسعه دهید و نگران تامین آب نباشید ایشان باید محاکمه شود تا حقایق پشت طرحهای انتقال آب رو شود
مجلس بی خاصیت! مگر دولتها از مجالس رای اعتماد نمی گیرند؟ مگر مجلس ها نمی توانند وزرا و حتی رئیس جمهور را استیضاح کنند؟ مگر بودجه سالانه کشور را مجلس تصویب نمی کند؟ مگر مجلس نمی گوید در راس امور است؟ آیا نمایندگان نمی دانند عواقب های و هوی و شعار و از روی پرچم کشور دیگر راه رفتن چه عواقبی دارد؟ مگر نمایندگان نمی دانند که مشکل آب و برق کشور یک شبه ایجاد نشده که بتوان یک شبه حلش کرد؟ چرا اشکالی در این سال ها به سرمایه گذاری نکردن در صنعت برق کشور گرفته نشد؟ چرا از دولت نخواستند که راهکارش برای به جبران خشکسالی و تصفیه آب ارائه دهد؟ چرا همه چیز را به بازی گرفته اند؟ الان قطعا دیر است و هیچ کاری نمی توان کرد. حتی دعاهایتان برای باران نیز اجابت نخواهد شد.
تا وقتی نیروی سرکوب امنیتی وجود دارد، هیچ مدیری احساس ناشایستگی نمی کند. آخرش هم با همان نارضایتی را حل می کنید... به قول معروف بدبخت اون پدریست که برای تمام نیازهای فرزندانش آخر سر دست به کمربند می شود!
وقتی پایداری ها و اصولگراهای مجلس را شور حسینی می گیرد و شروع می کنند به شعار دادن علیه برجام و هرگونه مذاکره با غربی ها بایستی امروز را می دیدند.
من و امسال من ؛ پدران و برادران خویش را در کودکی از دست دادیم و یتیم بزرگ شدیم که اهواز و خرمشهر و آبادان و برادران عرب ما مجبور نباشند یوغ بردگی عراقی ها را به گردن بیندازند .
ایکاش پدر و برادر من گذاشته بودند تا عراقی ها خوزستان را در اشغال خود نگه داشته بودند و اسمش را محمره گذاشته بودن و جز خاک خودشان می کردند؛ حداقل اش این بود که مسئولان تلاششان را می گذاشتند تا مشکل آب استان اهواز عراق حل شود...!
چرا دبی و عربستات مشکل کمبود اب ندارند
نمی تونید و تخصص لازم را ندارید پس برید .....
ما مردم لايق همين اوضاع هستيم .... تازه حالا روز خوشي هست صبر داشته باشين كجاش را ديدين البته هر چه اين دنيا سختي بكشين اون دنيا براتون خوب ميشه اين مشكلات همه امتحان الهي هست يه حكمتي داره بنابر اين تحمل كنين تا اين چند صباح زندگي طي بشه
مجلس فرمایشی ... مزد میگیرن که ادای نمایندگی رو دربیارن یه شویی باشه که ما هم مجلس داریم.
بودجه بنیادها و نهادها و مراکز الکی رو حذف کنید فکر نجات محیط زیست باشین.
اخه وقتی آب نباشه هوا نباشه محیط زیست نباشه چطور میخواهین دین رو نجات بدین...؟
همش سیاسیه
اگر مجلس در راس امور بود بسیاری از این مشکلات را نداشتیم
فیلمشونه .باور نمی کنم.
تابناک ارادت خاصی به این مجلس داره
باعرض معذرت این بی برنامگی حاصل 42 سال است مربوط به این دولت یا ان دولت اعم از اصلاح طلب یا اصول گرا نمی باشد سدها الگوی کشت های نادرست حفر هزاران چاه عمیق مجاز و غیر مجاز عدم توجه به راندومان و بهره وری در استفاده از منابع اب در این سالها و در اثر بی تدبیری اتفاق افتاده است با شعار و تقصیر را به گردن این و ان انداختن نیز مشکل حل نمی شود لذا مجلسیان محترم باید بدانند اصلاح امر روندی طولانی خواهد بود و باید بجای شعار و داد وبیداد برنامه عملی و نقشه راه در قالب لوایح یا طرح های قانونی بطور تخصصی بررسی و تصویب و اجرا شود قانون را چه دولت اصول گرا چه اصلاح طلب بدون تعصب باید اجرا نماید در غیر این صورت و صرفا برخورد مقطعی با مسائل و صرفا وقت بحران نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه اوضاع رو به وخامت خواهد نهاد .
شوی بی خاصیت مجلس
ای وایییی بچه ها یکم یواش تر مجلس و بیدار کردیننن
لا لا لا لاییی پیش پیش پیش بخواب عمویی بخواب عزیزم ببخشید صداتونم در اوردیم پیش پیش پیش
دخالت واعمال نفوذ نمایندگان مجلس در مدیریت منابع اب وتحمیل پروژه های امتقال حووضه به حووضه بر وزارت نیرو وتامین اعتبار وتصویب طرح های ان چنانی کشور را امروز با هزاران مشکل بی اب وبی برقی وسو مدیریت روبرو کرده است .دیگه عربده کشی وگلو پاره کزدن های نمایشی دردی از این مردم وکشورا حل نمی کند وبداشان اب وبرق نمی شود داداش .
واقعاً چه اتفاقی در این کشور افتاده یک روز مرغ یک روز برق و امروز هم سیمان 20 هزار تومانی هفتاد هزار تومان اجناس دیگر هم که روز بروز بالا می ره
مجلس اگر مجلس باشه صدای کمبود آب و کمبود برق را باید یک سال و دوسال قبل از اینکه مردم متوجه شوند باید متوجه شود و وزیر را بازخواست و استیضاح کند نه دو ماه بعد از آنکه مردم فهمیدند! و این نشان می دهد که مجلس ما نه تنها هوشمند و منطبق با آمار و حساب کتاب نیست بلکه کاملا بصورت هیاتی و هرچی و هر کی اداره و مدیریت می شه و ما هرچه میکشیم از این مدیریت هرچی و هر کی است
ترامپ با یک امضا تورم ما را 500 درصدی کرد
مجلسی ها جاشون گرم نرم است دولت تمام توان خود را به کار برده است
همین کامنت ها نشون میده این مجلس چقدر خودش و عملکردش مردمیه
جناب قالیباف این گوشه ای از نظرات ملت در خصوص قوه زیر نظر شماست ، ببینید ملت چه دیدگاهی نسبت به شما و همکارانتون دارند
قراره رئیسی بیاد هی بارون بیاد هی بارون بیاد !!!
مشکل مال دولت روحانی نیست...مشکل اساسی تر از این حرفاست...م
مجلس بی‌خاصیت
چه عجب این زبان بریده شده ها (... ) حرفی زدند؟
احتمالانگران قطع احتمالی آب وبرق مجلس شدند!!
سلام وقتی نماینده مجلس فکر ذکرش در فشار یا التماس بر وزیزی هست که انتصاب مورد درخواستی او را انجام دهد به نظر شما اخر عاقبت این مملکت چی خواهد بود ؟

ضمنا مسعله قطعی برق اخیر دقیقا حاصل نبود برنامه و عدم مدیریت در حوزه هماهنگی تولید برق شرکت مادر تخصصی برق می باشد .
مجلسی ها خودشون وناراحت نکنند خسته میشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان