بازدید 6932

واکنش رییس جمهور کوبا به مداخله آمریکا

میگل دیاز کانل رییس جمهوری کوبا اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا برای ویرانی این کشور را شکست خورده عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ 16 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دیاز کانل روز جمعه در پی اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی خود در مورد اینکه کوبا "یک کشور ناموفق" است، گفت که واشنگتن برغم هزینه کردن میلیارد‌ها دلار برای ویرانی کوبا در اقداماتش در این راستا شکست خورده است.

رییس جمهوری کوبا در صفحه رسمی توئیتر خود با اشاره به تحریم‌های تجاری آمریکا علیه کوبا از سال ۱۹۶۲ و تشدید آن‌ها در دوره دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا، اعلام کرد: یک کشور ناموفق کشوری است که بمنظور جلب رضایت یک اقلیت مرتجع، باعث افزایش خسران برای ۱۱ میلیون انسان می‌شود و خواسته اکثریت کوبایی‌ها، آمریکایی‌ها و جامعه جهانی را نادیده می‌گیرد.

بایدن روز پنجشنبه با ادعای اینکه کوبا شهروندان خود را سرکوب می‌کند، گفت: اگر مطمئن شوم یک سازمان بین المللی مدیریت ارسال واکسن به کوبا را به عهده بگیرد به طوری که طبقه متوسط جامعه به آن دسترسی داشته باشند، ایالات متحده آماده ارسال شمار زیادی واکسن به کوبا می‌شود.

وی همچنین گفت که واشنگتن در نظر دارد با به کار بردن شیوه‌هایی محدودیت‌های اینترنت در کوبا را از بین ببرد.

دیاز کانل در واکنش به این اظهارات رییس جمهوری آمریکا نوشت: اگر رییس جمهور جوزف بایدن نگرانی صادقانه نسبت به مردم کوبا داشت می‌توانست به عنوان اولین گام برای پایان تحریم، ۲۴۳ اقدام اجرایی رییس جمهور دونالد ترامپ از جمله بیش از ۵۰ (اقدام) بیرحمانه در جریان همه گیری (کرونا) را لغو کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس