بازدید 32191
۸
کیوسک بین الملل تابناک

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه/ واکنش شدیداللحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه، واکنش شدیداللحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی و هشدار سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی در افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 13 July 2021

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه/ واکنش شدیدالحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی

کیوسک بین الملل تابناک: حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه، واکنش شدیداللحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی و هشدار سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی در افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه از حضور ناوها و ناوچه های چند کشور از جمله ایران در رژه روز نیروی دریایی روسیه خبر داد.

 شایگو امروز (سه شنبه) به خبرنگاران گفت: رژه روز نیروی دریایی روسیه روز ۲۵ ژوئن (۳ مرداد ماه) در سن پترزبورگ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این رژه ۵۴ کشتی جنگی شرکت می کنند، اظهار داشت: این ناوها از روسیه و چند کشور دیگر خواهند بود و رژه امسال در مقایسه با رژه سالهای قبل روز نیروی دریایی روسیه، بزرگترین رژه خواهد بود.

وزیر دفاع روسیه گفت: رژه امسال که پنجمین رژه نیروی دریایی روسیه در تاریخ معاصر این کشور (سی سال پس از فروپاشی شوروی) است، در ۳۲۵ مین سالروز تاسیس ناوگان نظامی روسیه برگزار می شود.

به گفته شایگو، در این رژه ۵۴ کشتی جنگی از جمله ناوچه هایی از ایران، هند و پاکستان شرکت می کنند و در مجموع چهار هزار پرسنل نظامی در آن شرکت خواهند کرد.

روز نیروی دریایی از سال ۱۹۳۹میلادی در دوره شوروی سابق برگزار می شود و بر اساس دستور رئیس جمهوری روسیه از سال ۲۰۰۶ ( ۱۳۸۵) آخرین یکشنبه ماه جولای هر سال روز نیروی دریایی روسیه است.

آخرین بار رژه گرامیداشت روز نیروی دریایی روسیه روز ۲۹ ماه جولای سال ۲۰۱۹ (۷ مرداد سال ۹۸) با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور و برخی مهمانان خارجی از جمله فرمانده نیروی دریایی ایران در سن پترزبورگ و برخی دیگر از بنادر روسیه برگزار شد.

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه/ واکنش شدیدالحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی

در آن رژه دریایی در سن پترزبورگ، حدود چهل ناو، ناوچه و زیردریایی اتمی و دیزلی از ناوگان های دریای بالتیک و ناوگان شمال روسیه شرکت داشتند و ولادیمیر پوتین، پیش از آغاز رژه سخنرانی کرد.

پس از سخنان پوتین، یک کشتی جنگی به نام پولتاوا که شبیه کشتی ساخته شده به دستور پتر کبیر، امپراتور روسیه در سال ۱۷۱۲ بود، در رودخانه نوا که سن پترزبورگ را به دو بخش تقسیم می کند به حرکت درآمد.

سپس ناوهای موشک انداز سرپوخوف، میتیشی و ناوچه های آدمیرال کاسانتوف و گرمیاشی و ناو جنگی آدمیرال گورشکوف و ناو ضدزیردریایی سوروموسک و ناو ویژه هوابرد مینسک به حرکت درآمدند و پشت سر آن ناوهای دیگر و چندین زیردریایی از جمله زیردریایی دیزلی کرونشتات حرکت کردند.

در ادامه رژه حدود چهل جنگنده و بمب افکن سوخو و بمب افکن های دورپرواز توپولوف-۱۴۲ و هواپیماهای تجسسی دریایی ایل-۳۸ بالگردهای نیروی دریایی روسیه بر فراز محل برگزاری رژه دریایی، پرواز کردند.

واکنش شدیداللحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه ای ضمن مخالفت به ادامه حضور نظامیان ترکیه در افغانستان اعلام کرد ادامه حضور نظامیان این کشور به منزله اشغال کشور است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه طالبان روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای اضافه کرد مقامات ترکیه به خواست و توافق آمریکا، تصمیم گرفته‌اند که نیروهایش را در افغانستان حفظ کنند.

طالبان در این اطلاعیه حضور ترکیه در افغانستان را دوام «اشغال» خواند و اعلام کرد که افغانستان و ترکیه روابط مذهبی، تاریخی و فرهنگی دارند و حضور نظامی این کشور احساس دشمنی و نفرت بین دو ملت را برمی‌انگیزد.

طالبان همچنین هشدار داد که حضور نیروی هر کشور با هر نام در افغانستان، اشغال است و در برابر آن می‌ایستد.

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه/ واکنش شدیدالحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی

در این اطلاعیه به ترکیه هشدار داده شده است که اگر آنکارا در تصمیم خود تجدید نظر نکند، چنان‌که در برابر نیروهای خارجی جنگیده‌‎اند، در برابر ترک‌ها نیز خواهند جنگید.

در بخش دیگری از این اطلاعیه طالبان تهدید کرده است، اگر حضور نظامی ترکیه در افغانستان ادامه یابد، آنها براساس فتوای یکهزارو ۵۰۰ تن از علمای این گروه که گفته اند، مقابله مسلحانه با ترکیه جهاد به شمار می رود عمل می کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تازگی اعلام کرده است که با آمریکا برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به توافق رسیده و پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی این کشور مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را بر عهده خواهد گرفت.

انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان 

حزب‌الله لبنان برای اولین بار تصاویر و فایل‌هایی را از به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائیلی در ژوئیه ۲۰۰۶ طی عملیات "الوعد الصادق" (وعده صادق) منتشر کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه جنگ حزب‌الله لبنان برای اولین بار صحنه‌هایی از عملیات به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائیلی در دوازدهم ژوئیه ۲۰۰۶ در "خله ورده" در جنوب لبنان منتشر کرد.

همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی این ویدیو را در توییتر به نمایش درآوردند.

جنگ میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی که به دنبال اسارت دو سرباز اسرائیلی توسط حزب‌الله در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶ رخ داد، ۳۳ روز طول کشید؛ این جنگ به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ لبنانی که بیشترشان غیرنظامی بودند و ۱۶۰ اسرائیلی که بیشترشان نظامی بودند، منجر شد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز این فایل‌ها را منتشر کردند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: حزب‌الله در سالروز جنگ دوم لبنان، انتشار سند جدیدی از عملیات ربایش را انتخاب کرد. در چنین روزی پانزده سال پیش، جنگ دوم لبنان رخ داد. حزب‌الله لبنان چند دقیقه پیش تصاویری مستند از حمله به نیروهای اسرائیلی را منتشر کرد که در جریان آن، پنج سرباز اسرائیلی کشته و دو تن از آنها ربوده شدند.

تعداد بازدید : 5898

یارون اشنایدر، خبرنگار امور عربی این شبکه اعلام کرد: این صحنه‌ها سند اضافی است که به سند ۹ سال پیش که از یک فیلم کوتاه از ربوده شدن دو نظامی اسرائیلی منتشر شد، اضافه می‌شود. فایل تصویری لحظه‌ای را نشان می‌دهد که در آن سربازان اسرائیلی از داخل خودرو بیرون آورده شدند.

وی گفت: ما به وضوح این دو را نمی‌بینیم؛ به این دلیل که حزب‌الله عکس را درست نشان نمی‌دهد اما برای اولین باری است که صحنه خارج کردن سربازان از داخل خودرو منتشر می‌شود و بعد از آن انفجار خودرو به دست عناصر گروه‌های ضد زرهی حزب‌الله را می‌بینیم.

انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی

برخی منابع صهیونیستی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از انفجار دیگ بخار در پالایشگاه «اشدود» (شمال نوار غزه) خبر دادند.

طبق گزارش منابع صهیونیستی، آتش‌نشانان پس از شنیدن صدای انفجار در پالایشگاه اشدود بلافاصله به محل اعزام شده‌اند.

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه/ واکنش شدیدالحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی

منابع عبری‌زبان خبر دادند که این انفجار باعث نشت سوخت در پالایشگاه شده و تلاش‌ها برای برطرف کردن این مشکل ادامه دارد. با این حال، این منابع هنوز اشاره‌ای به علت این انفجار نکرده‌اند و مدعی هستند که این حادثه تلفاتی نداشته است.

هشدار سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی در افغانستان

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه هشدار داد که احتمال افزوده شدن بر شمار افغان های فراری از میهنشان در پی اوج گیری خشونت و درگیری همزمان با عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش و پیشروی های طالبان در این کشور وجود دارد.

به گزارش رویترز؛ بابر بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در نشست خبری در ژنو گفت که افغانستان در آستانه بحران انسانی دیگری قرار گرفته که قابل پیشگیری است و باید از آن جلوگیری شود.

او افزود: ناتوانی در دستیابی به توافق صلح در افغانستان و ریشه کنی خشونت کنونی، منجر به آوارگی بیشتر درون این کشور و همچنین کشورهای همسایه خواهد شد.

براساس آمار این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد؛ با آواره شدن ۲۷۰ هزار افغان دیگر از ژانویه به این سو در این کشور، شمار کل آوارگان آن از بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن فراتر می رود.

حضور ایران در رژه نیروی دریایی روسیه/ واکنش شدیدالحن طالبان به حضور نظامی ترکیه در افغانستان، انتشار ویدئوی عملیات اسارت سربازان اسرائیلی در ۲۰۰۶ از سوی حزب‌الله لبنان، انفجار در پالایشگاه نفت «اشدود» در فلسطین اشغالی

نهاد پناهندگان بر اساس آمار نمایندگی امداد سازمان ملل متحد در افغانستان افزود که شمار تلفات غیرنظامیان این کشور در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته (۲۰۲۰) تا ۲۹ درصد افزایش یافته است.

بلوچ از جامعه جهانی خواست، در این دوره مهم و بحرانی، حمایت از دولت و مردم افغانستان و همسایگانش را افزایش دهد.

آستین میلر، فرمانده ارشد نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان روز دوشنبه در مراسمی در کابل از مقام خود کناره گیری و بی سر و صدا این کشور را ترک کرد که نشانه نمادین پایان طولانی مدت ترین جنگ ایالات متحده بود.

با اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، بی ثباتی آینده افغانستان را پذیرفته، اما گفته که شهروندان این کشور باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

براساس آمارهای پروژه «هزینه‌های جنگ» دانشگاه براون، هزینه تهاجم آمریکا به افغانستان در بیست سال گذشته بیش از ۲ تریلیون دلار بوده و ۲ هزار و ۴۴۲ سرباز آمریکایی نیز جان خود را در این دوره از دست داده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از به قدرت رسیدن در ژانویه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) اعلان کرد که نیروهای ارتش کشورش را تا ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) از افغانستان خارج خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
این بار طالبان با پشت گرمی خاصی به میدان امده اینده روشن خواهد کرد چه کسانی پشت انها هستند
حاضرم‌برم‌افغانستان‌علیه‌طالبان
مرسی ترکیه که با طالبان مذاکره نمیکنی
طالبان تهدید کرده است، اگر حضور نظامی ترکیه در افغانستان ادامه یابد، آنها براساس فتوای یکهزارو ۵۰۰ تن از علمای این گروه که گفته اند، مقابله مسلحانه با ترکیه جهاد به شمار می رود عمل می کنند
خیلی با حال میشه، ترکیه روش کم‌میشه
ننگ و مرگ بر روسیه جنایتکار
کاش به جای سفارت آمریکا سفارت شوروی را در آن سال اشغال میکردیم....
یاشاسین ترکیه
آقای طالبان جنگیدن با ترکیه با همه جنگ های شما قطعا فرق خواهد کرد. هیچ وقت یک ترک را تهدید نکن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی