بازدید 4322

واگذاری معادن غیرفعال مفید و به نفع بخش معدن است

بنیانگذار ایمیدرو معتقد است: طرح آزادسازی پهنه ها و واگذاری معادن غیرفعال که در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته‌ مفید و به نفع بخش معدن کشور است.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 12 July 2021

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بیرونیت؛ مصطفی موذن زاده اظهار کرد: یکی از رویکردهای این طرح باید این باشد که پهنه ها و محدوده ها در کشور به افراد متخصص و دارای اهلیت واگذار شود که مطمئنا وزارت صمت طی اواخر دهه ۹۰ متقاضیان این معادن را غربالگری کرده است.

او افزود: محدوده ها و پهنه هایی که قبلا بدون استفاده مانده بود در خلال این طرح تعیین تکلیف شده اگرچه فرصت مطالعه و بررسی بر روی آن ها اندک بوده است.

بنیانگذار ایمیدرو با تاکید بر اینکه مطالعه بر ۱۴۰۰۰ محدوده نیازمند زمان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکتشاف در محدوده‌ها و پهنه‌های معدنی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، باید با برنامه‌ریزی این طرح اجرا شود تا فعالان بخش معدن نسبت به معدنکاری در این محدوده‌ها رغبت داشته باشند.


موذن زاده با اشاره به اینکه طبق قانون معادن پهنه ها و محدوده‌هایی که بدون استفاده هستند، باید پس از مدتی واگذار شوند، بیان کرد: در هر استان شماری از محدوده‌ها و پهنه‌ها واگذار شده است که ورود سرمایه به این‌ معادن می تواند در آینده تاثیر بسزایی در اکتشاف، استخراج و فرآوری داشته باشند.

به گفته او معدنکاران با ارزیابی و مطالعه می‌توانند در انتخاب محدوده‌های معدنی مناسب بهترین عملکرد را داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست