بازدید 4124

ماجرای معلولیت فَک بازیگر معروف چه بود؟

کد خبر: ۱۰۶۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 10 July 2021

به گفته یک دندانپزشک تا کنون هیچ درمانی نبوده که به طور صد در صد نتیجه بخش باشد و مبنای درمان این است که ما بالای ۹۰ درصد بتوانیم به بهبودی بیمار برسیم و به طور کلی ممکن است هر اقدام درمانی با عوارضی همراه باشد.

به گزارش میزان، یکی از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان، به تازگی فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرده و در آن از ماجرای عجیب معلولیت فَک خود بر اثر خطای یک پزشک و در جریان یک درمان دندانپزشکی گفته و مدعی شده است که برای اینکه بتواند حرف بزند، مجبور است فکش را با دست بگیرد!

عبدالحمید‌ ظفرقند دندانپزشک، در گفت‌وگو با میزان در واکنش به صحبت‌های این هنرمند گفت: تا کنون هیچ درمانی نبوده که به طور صد در صد نتیجه بخش باشد و مبنای درمان این است که ما بالای ۹۰ درصد بتوانیم به بهبودی بیمار برسیم و به طور کلی ممکن است هر اقدام درمانی با عوارضی همراه باشد.

وی ادامه داد: احتمال دارد به دلیل انجام اقدامات دندانپزشکی فک با مشکلاتی رو به رو شود و برای مثال ممکن است دندان عقل در قسمتی قرار بگیرد که به عصبی که مربوط به یک نیمه فک می‌شود، بسیار نزدیک باشد و اگر به آن دندان دست زده شود احتمال آسیب به اعصاب حسی بسیار زیاد است.

این دندانپزشک افزود: از این رو بسیاری از همکاران ما انجام چنین اقداماتی را نمی‌پذیرند چرا که ممکن است در صورت آسیب به اعصاب حسی فک با شکایت از جانب بیمار مواجه شوند و ثابت کردن این موضوع که خطای پزشکی در کار نبوده بسیار سخت است و از طرفی دیگر برخی بیماران مجبور هستند برای اینکه برای فک ‌و یا سایر دندان‌هایشان مشکل بیشتری ایجاد نشود، دندان عقل خود را بکشند.

ظفرقند متذکر شد: من واقعا نمی‌دانم که آیا می‌توان کلمه عوارض را در خصوص اتفاقات این چنینی اطلاق کرد یا نه ؟! چرا که عوارض در اثر اقدامی که انجام شده بروز پیدا می‌کند و این در حالی است که هنگامی که دندان عقل در قسمتی قرار بگیرد که اعصاب حسی قرار دارند، در هر صورت بی حسی فک ایجاد می‌شود و بروز این اتفاق طبیعی است.

وی توضیح داد: یکی از نزدیکان خود من هم اخیرا به دلیل جراحی دندانپزشکی که انجام داده دچار بی حسی فک شده که بروز این عارضه در او طبیعی بوده و ما در خصوص بیماران اهم و مهم را در نظر می‌گیریم و هنگامی که یک تومور و یا کیست در لثه وجود دارد و حتما باید برداشته شود، تخلیه آن و بی حسی فک به مراتب بهتر از این است که تومور و کیست در دهان وجود داشته باشند و عوارض بسیار بدتری را ایجاد کنند و بین احتمال از دست دادن جان و یا بی حسی فک کدام را باید انتخاب کرد؟!

این دندانپزشک ضمن اشاره به اینکه بیماران و همراهانشان هم بین این دو زنده ماندن را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: در هر صورت ما پزشکان به این دلیل که با بدن انسان سر کار داریم بسیار باید دقت کنیم چرا که درمان کار سختی است و ممکن است عوارضی را برای بیمار ایجاد کند اما به طور کلی اقدام درمانی نیست که کل فک بیمار را دچار بی حسی کند و حتی در تومورها هم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و اما این احتمال وجود دارد که قسمتی از فک دچار این مشکل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار