بازدید 6102

خروج آمریکا از افغانستان ۹۰ درصد تکمیل شده است

سنتکام روز سه شنبه اعلام کرد که روند خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷ 07 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از "اسپوتنیک"، سنتکام در بیانیه‌ای گفت: روند خروج نیرو‌ها ادامه دارد. ما تخمین می‌زنیم که ۹۰ درصد این پروسه تکمیل شده است. ارتش آمریکا بیش از ۱۷ هزار و ۷۴ قطعه تجهیزات را به آژانس لجستیک دفاعی آمریکا تحویل داده است.

دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در ابتدا اعلام کرده بود که خروج نیرو‌های نظامی این کشور از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر کامل خواهد کرد. در اواخر ماه ژوئن، رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا می‌تواند ظرف چند روز روند خروج نیرو‌های خود از افغانستان را به پایان برساند، اما حداکثر ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی برای محافظت از سفارت آمریکا و فرودگاه شهر کابل در این کشور باقی خواهند ماند. هنگام آغاز روند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در اول ماه مه، این کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در افغانستان داشت.

اوایل ماه ژوئن، آستین میلر ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان به خبرنگاران گفت که پس از خروج رسمی آمریکا از افغانستان، این کشور ممکن است وارد جنگ داخلی شود.

گروه طالبان در فوریه گذشته در ازای خروج نیرو‌های خارجی، به عنوان بخشی از توافق خود با آمریکا متعهد به کاهش خشونت‌ها شده بود. با این حال، با شروع خروج نیرو‌های آمریکا و ناتو، طالبان پیشروی‌های خود را در افغانستان شدت بخشید و قسمت‌های زیادی از این کشور در مناطق روستایی واقع در شمال افغانستان را به کنترک خود درآورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار