بازدید 4602
۴

تاکید مادورو بر شکست تحریم‌های آمریکا ضد ونزوئلا

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا ضد ونزوئلا شکست خورده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ 06 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، نیکولاس مادورو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: تحریم‌های آمریکا ضد ونزوئلا شکست خورده است.

مادورو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت : اول از همه باید بگویم که ونزوئلا منزوی نبوده و منزوی نشده است. ونزوئلا متحدان و دوستان بزرگی در جهان دارد. ما در آمریکای لاتین شاهد اتحاد بولیواری در بین مردم منطقه هستیم. این اتحاد بسیار قوی است. در آفریقا و آسیا ما متحدان زیادی داریم. جهان تنها غرب را شامل نمی‌شود و بسیار بزرگتر است. غرب باید این موضوع را درک کند که جهان بسیار بزرگتر از آن است. آن‌ها در آمریکا باید این موضوع را درک کنند که جهان رشد کرده است. آن‌ها باید این موضوع را درک کنند که در قرن بیست و یکم ما شاهد یک جهان چند قطبی هستیم. ما تحت تاثیر قطب‌های جدید توسعه نوظهور قرار داریم. ما با قدرت‌های جدیدی روبرو هستیم.

خبرنگار شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره تحریم های ظالمانه علیه ونزوئلا پرسید که مادورو در جواب گفت : ما باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که به مدت ۴ سال در برابر دولت ترامپ بودیم. ما شاهد ۴ سال تجاوزگری مستقیم، تحریم‌های بسیار بیرحمانه و آسیب به اقتصاد ونزوئلا و جامعه آن بودیم. سیاست‌هایی که دونالد ترامپ ضد ونزوئلا به وجود آورد و آنچه که وی به عنوان میراث از خود ضد ونزوئلا برجا نهاد، سیاست‌های تندروانه و غیرعاقلانه بودند. من به رئیس جمهور بایدن می‌گویم که از کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تحقیر ونزوئلا را متوقف کنند. من از آن‌ها می‌خواهم که تحقیر انقلاب بولیواری را متوقف سازند. من از آن‌ها می‌خواهم که تحقیر رئیس جمهور ونزوئلا را متوقف کنند.

خبرنگار در ادامه از رئیس جمهور ونزوئلا سئوال کرد: آیا شما تاکنون نشانه‌هایی را مشاهده کرده اید که حاکی از آن باشد که جو بایدن سیاستی متفاوت به ویژه در رابطه با ونزوئلا در پیش گرفته است؟

مادورو در پاسخ گفت : آیا شما می‌خواهید که من روراست باشم؟ اگر بخواهم خیلی روراست باشم ما شاهد حتی یک نشانه مثبت هم نبوده ایم. هیچ نشانه‌ای نبوده است. بایدن چند ماه است که به قدرت رسیده است. آن‌ها باید از تحقیر ونزوئلا، انقلاب ما، دموکراسی ما و قانون اساسی ما دست بردارند. آن‌ها باید از تحقیر نیکولاس مادورو دست بردارند. او می‌خواهد اصول و اهدافی واقعی و معتبر و قابل راستی آزمایی برای فرآیند مذاکرات ایجاد کند.

نیکولاس مادورو افزود : به نظرم تحریم‌ها کاملا غیرعاقلانه است. این یک ساختار بی رحمانه است که به مردم آسیب وارد می‌کند، یک ساختار شکست خورده است، زیرا تمامی تحریم‌ها به وسیله دولت ترامپ ضد ونزوئلا برای تغییر رژیم وضع شده اند. آن‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده اند. آن‌ها به نتیجه‌ای هم نخواهند رسید؛ بنابراین تحریم‌ها باید غیرقانونی، غیرعاقلانه، افراطی و بی رحمانه شناخته شوند. آن‌ها باید رفع شوند.

خبرنگار:آقای رئیس جمهور به نظرم آمریکا بدون تغییر در سیاست‌های شما تغییری در سیاست‌های خود ضد ونزوئلا ایجاد نخواهد کرد. نظر شما چیست؟

مادورو در پاسخ گفت : زمانی که من یک اسلحه را به طرف شما بگیرم و بگویم هر آنچه را که می‌خواهم انجام بده وگرنه به سر شما شلیک می‌کنم این موضوع موثری نیست. آمریکا نمی‌تواند اسلحه را به طرف سر مردم ونزوئلا نشانه بروید تا آمریکا به ما بگوید که لازم است چه کاری انجام دهیم. این موضوع سبب می‌شود که ما به طرف استعمارگری سوق پیدا کنیم. ما باید از کشور خود محافظت کنیم. اگر این کار را نکنیم آنگاه به تاریخ بزرگ کشور خود خیانت کرده ایم. ما نمی‌خوهیم به میراث کشور خود خیانت کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود : مادورو: به نظرم ما باید با دیدی وسیع به تجاوزگری های اقتصادی به ونزوئلا نگاه کنیم. من به شما می گویم که اگر تحریم ها بر حساب های بانکی و اقتصاد ونزوئلا رفع شود. اگر تحریم ها بر تولید نفت رفع شود به نظر شما چه می تواند روی دهد؟به دیگر کشورهای جهان نگاه کنید. این موضوع تا چه اندازه می تواند واقعیت ها را تحت تاثیر خود قرار دهد؟ به ونزوئلا اعلام جنگ اقتصادی شده است. ما در برابر جنگ اقتصادی از خود واکنش نشان می دهیم. بنابراین ما باید سیاست هایی را در نظر بگیریم که تا نیروهای مولد کشور راهی برای حرکت به جلو داشته باشند. تا بتوانیم به روشی امیدوارانه در سه ماهه دوم سال جاری به پیش برویم. ما باید به مسیر رشد اقتصادی بازگردیم. تحلیل های اقتصادی ما نشان می هد امسال ونزوئلا به مسیر رشد اقتصادی بازمی گردد. با سیاست های اقتصادی که در نظر گرفته ایم و بدون تکیه بر درآمد های نفتی و با هدف احیا اقتصادی ما می توانیم اقتصادی داشته باشیم که ثروت تولید کند و بر روی رفاه اقتصادی مردم ونزوئلا سرمایه گذاری کند.

مادورو درباره سیاست آمریکا در خصوص فشار بر کشورهای دیگر گفت: ما مخالف این موضوع هستیم که آمریکا به کشورهای مستقل جهان به زور بگوید و اعلام کند برای اینکه با آمریکا رابطه داشته باشند باید دشمن چین, دشمن روسیه و دشمن ایران باشند. این جهان هالیوود خواهد بود. این جهان کمدی خواهد بود. این جهان جنگ سرد خواهد بود. این وضع باید متوقف شود. این وضع در گذشته متوقف شده است. باید جهانی از احترام وجود داشته باشد. باید رایزنی های بین فرهنگی وجود داشته باشد. باید گفتگوی بین تمدن ها وجود داشته باشد. باید گفتگوهای سیاسی وجود داشته باشد. باید گفتگوی بین مذاهب وجود داشته باشد. جنگ سرد به پایان رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
اشتباه برداشت نکنین منظورش از ونزوئلا، مادورو است.
راست میگه همانگونه که در ایران شکست خورده است!!!
کشورش ۱۰۰۰ درصد تورم داره و تولید نفتش اومده زیر ۲۰ درصد و‌فقر و‌… کشورش را نابود کرده ، میگه تحریمها شکست خورده ؟!!!!
مثل ما كه شكست دادسم تحريما رو . ااا برق رفت،آبم رفت ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار