بازدید 4300

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌های موسمی

کد خبر: ۱۰۶۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 03 July 2021

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید و مواج شدن دریای عمان و تنگه هرمز هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ با اشاره به تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با خیزش گرد وخاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد از بعدازظهر فردا (۱۳ تیرماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۱۵ تیرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: وزش باد شدید و مواج شدن دریا از امشب شنبه (۱۲ تیرماه) تا صبح چهارشنبه ( ۱۶ تیرماه) موجب افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر در شرق تنگه هرمز و فراساحل تا دو متر و افزایش ارتفاع موج در فراساحل شرق دریای عمان تا ۲.۵ متر می‌شود.

در چنین شرایطی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد و نسبت به ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر