بازدید 10653
۴

نکاتی از انتخابات ۱۴۰۰ که نباید مغفول بماند

ابوالفضل نوروززاده
کد خبر: ۱۰۶۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 29 June 2021

درسخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری، چند کلید واژه مهم وجود دارد که متاسفانه رسانه ها و حتی نیروهای انقلابی بصورت گزینشی با آنها برخورد کرده اند

کلید واژه هایی همچون حماسه انتخابات، نعمت الهی، بن بست شکنی و برندگان و بازندگان انتخابات که درچند فراز مهم از زاویه بسط گفتمان رهبری به این کلید واژه ها می پردازیم.

حماسه ملت

متاسفانه رهبری در انتقال گفتمان خود به جامعه حتی دربین نیروهای انقلاب هم مظلوم واقع شده است. بسیاری ازنیروهای انقلابی جناح زده شده اند. نیروهای انقلابی نظام گرا تفسیر از رهنمـودهای رهبری را فدای سلیقه جناحی نمیکنند.

در سخنان رهبر معظم انقلاب حماسه انتخابات به مشارکت مردم بالای پیش بینی های مخالفین نظام تعبیر شده که نه تنها رییس جمهور منتخب بلکه نامزدهایی دیگر که تا پایان کار باقی ماندند، موثر بودند. کنار رفتن آقایان رضایی ویا قاضی زاده هاشمی نه تنها مهندسی شدن انتخابات را القا می کرد بلکه حداقل دومیلیون از آرا انها به آرا باطله اضافه می شد و یا اصلا به صندوق رای نمی رسید.

رهبرمعظم انقلاب درسخنان هفتم تیر فرمودند:

این انتخابات حقاً و انصافاً یک حماسه بود و تحلیلگرانی که چشم به انتخابات ایران داشتند؛ فهمیدند چه اتفاق مهمی رقم خورد.

ایشان فعالیت هزاران دستگاه تبلیغاتی از جمله رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی و برخی کشورهای مرتجع و روسیاه و بکارگیری تعدادی از عناصر خائن ایرانی برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات را در دنیا بی‌سابقه دانستند و افزودند: آنها به برخی بهانه‌ها مانند مشکلات معیشتی یا بعضی حوادثی که بعداً رخ داد مانند بحث احراز یا عدم احراز صلاحیتها نیز امید بسته بودند.

ایشان در جای دیگری افزودند: امید بیگانگان این بود که بر اثر این بهانه‌ها مشارکت در انتخابات به ۲۰ تا ۲۵ درصد برسد که این امید محقق نشد.

رهبر انقلاب، مسئله کرونا و تأثیر حدود ۱۰ درصدی آن بر مشارکت بر اساس محاسبات کارشناسان را نیز یادآور شدند و افزودند: با وجود همه این مسائل، مردم با صفوف پر شور و اظهارات پر انگیزه خود از ساعات اول صبح، حماسه عظیم و واقعی آفریدند و مشت محکمی بر سینه تحریم‌کنندگان و مخالفان و معارضان انتخابات زدند.

نعمت الهی در انتخابات چه بود؟

رهبر انقلاب در مقایسه رفتار نامزدهای انتخابات پس از رای گیری را یک نعمت الهی دانستند.

دراین رابطه اولین کسی که به رئیس جمهور منتخب درحالیکه هنوز نتایج نهایی نتخابات اعلان نشده بود تبریک گفت آقای محسن رضایی بود. در حالی که برخی عناصر در حال تلاش برای برافروختن آتش نفاق بودند با این حال، محسن رضایی با بصیرت انقلابی خود پرونده این فتنه سازی را بست.

«رهبر انقلاب با تقدیر از برخورد خوب مسئولان و دیگر نامزدهای انتخابات با رئیس‌جمهور منتخب گفتند: بعد از انتخابات و پیروزی نامزد مقبول مردم با رأی خوب و درصد بالای آراء، مسئولان تراز اول و سایر نامزدها بسیار خوب برخورد کردند و با دیدار با رییس جمهور منتخب، تبادل نظر و پیام تبریک، طمأنینه و آرامش روحی لازم در کشور را نشان دادند.

ایشان با مقایسه این رفتار متین با درگیری‌های پس از انتخابات آمریکا، خداوند را به دلیل وجود این نعمت در کشور شکر گفتند و افزایش این جهت‌گیریها را خواستار شدند.

برندگان و بازندگان انتخابات

نباید برنده انتخابات را تنها یک فرد دانست. نامزدهایی که رای نیاوردند هم برنده هستند. علاوه بر آقای رییسی نامزدهایی که تا پایان ماندند ولی رای نیاوردند هم در کلام رهبری جزو برندگان هستند. در این صورت چرا باید در جبهه انقلاب برخی به انها انتقاد کنند که چرا ماندند و کنار نرفتند!

همانطور که حضرت آقا در تبیین برندگان و بازندگان انتخابات ۲۸ خرداد فرمودند: برنده انتخابات، ملت ایران و همه کسانی هستند که به شور و هیجان انتخابات کمک کردند.
بنابراین نامزدهایی هم که رأی نیاوردند جزء برندگان هستند و در مقابل، بازنده انتخابات کسانی هستند که همه تلاش خود را کردند که مردم را از صندوق رأی دور کنند اما مردم با حضور خود، آنها را طرد و امید و طمع‌شان به نتیجه انتخابات را ناکام کردند.

بن بست شکنی

ارائه برنامه و راهکار برای عبور کشور از مشکلات آنهم با شعار "إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا" و اینکه امسال سال گشایش است در سخنان محسن رضایی بارها تکرار شد و برنامه های ایشان برای بن بست شکنی از همه جلوتر بود. نامزدهای دیگر نیز از راهکارها وبرنامه صحبت کردند.

رهبر معظم انقلاب برخی حوادث در جریان انتخابات را مایه تجربه و عبرت دانستند و اظهار داشتند: در مناظره‌ها تنوع سلایق مشاهده شد، در عین حال همه نامزدهای محترم بر خلاف القاء دشمن در این مسئله هم‌نظر بودند که مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد و بن‌بستی وجود ندارد البته یکی می‌گفت راه‌حل من درست است و دیگری می‌گفت راه‌حل من.

البته معظم له به بداخلاقی ها ی برخی نامزدها هم گله کردند.

در نهایت این انتخابات نیز به همه فراز و فرودهایش و با همه طراحی های دشمنان برای به حاشیه رفتن آن، تبدیل به حماسه ای برای ملت ایران شد. حماسه ای که با فداکاری همه رای دهندگان و نامزدهای انتخاباتی محقق شد. در این میان، آنچه اکنون مهم است هم افزایی همه نیروهای انقلاب برای عبور از بحران ها و چالش هایی است که کشور گرفتار آن است. مردم و دلسوزان نظام حماسه سیاسی را رقم زدند، اکنون زمان آن رسیده که دولت انقلابی با استفاده از همه ظرفیت ها حماسه اقتصادی را برای ملت محقق کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
انتخابات تمام شده تابناك! تبليغات ديگه بسه!
شما خوابی یا بیدار؟
تابناک این عادت زشت و خلاف شئونات اسلامی که یک عده راه میافتند و سخنان رهبری را تفسیر میکنند ، باید یک روز کنار گذاشته باشه هر چه زودتر بهتر.این خلاف سیره ائمه و اسلام است و حتی توصیه شده که خاک به چشمانشان بپاشید.
کلید واژه یعنی چی ؟؟؟
بعضیها سمینار و همایش برگزار می کنند، پول هزینه می کنند که مثلا رهبر چی فرمودند. رهبر بزرگوار با فارسی سلیس صحبت می کنند آنکه میفهمه لازم به تفسر نیست و آنکه نمیفهمه حتماً ضرورتی نداره
انتخابات تموم شد بقول شما همون سی درصد هم با اونهمه تبلیغات رای بی رای خیلی بود همونایی که سال 92 و96به آقای روحانی رای داده بودند ومسبب اینهمه مشکلات برای مردم بودن شعار رای بی رای میدادن یه زره وجدان داشته باشید چیز بدی نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار