بازدید 3460
طی یکسال گذشته.

۵۳ میلیون هکتار از اراض ملی سنددار شد

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر لزوم ساماندهی اراضی ملی و دولتی گفت: به منظور تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی یکسال گذشته ۵۳ میلیون هکتار از این اراضی سنددار شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 27 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ذبیح‌الله خدائیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفت: تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی بر اساس سند توسعه قوه قضائیه، در اولویت قرار دارد تا از تجاوز به منابع طبیعی، و اراضی دولتی جلوگیری شود.

وی افزود: طی یک سال گذشته، ۵ برابر ۴۰ سال قبل، اراضی ملی و منابع طبیعیی در نظام کاداستری تثبت و به صدور سند مالکیت منجر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در یکسال گذشته، برای ۵۳ میلیون هکتار از اراضی کشور سند صادر شده که بخش اعظم آن مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی است و تلاش می‌شود تا پایان امسال، کلیه اراضی منابع طبیعی کشور ساماندهی شده و اگر پرونده آنان مشکل قضایی نداشته باشد، به صدور حکم برای دریافت سند منجر شود.

خدائیان افزود: بخشی دیگر از اراضی دولتی، تحت تملک دولت و نظارت ادارات دولتی است که تعیین تکلیف آن به همکاری وزارت‌خانه‌ها و ادارات نیاز دارد که لزوم آن به وزرایی مانند راه و شهرسازی و نیرو در خصوص تعیین حرائم رودخانه‌ها، جاده‌ها، راه‌های مختلف و دریاچه‌ها اعلام شده است تا پس از تثبیت، به صدور سند مالکیت منجر شود.

وی تأکید کرد: صدور سند مالکیت برای اراضی در اختیار ادارات دولتی نقش مهمی در جلوگیری از تجاوز و سوء استفاده در دستگاه‌های مختلف می‌شود و شفافیت در امور، موجب جلوگیری از بروز برخی از تخلفات، آلوده شدن افراد به فساد و نیز کاهش میزان دعاوی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف دستگاه قضایی شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به این که پیشتر، اغلب اراضی شهرستان پاکدشت، موقوفه بود و جدیدا از وقفیت خارج شده است، دستور سرعت بخشیدن به صدور سند مالکیت با همکاری بنیاد مستضعفان صادر شد و هر جا به کمک بیشتری نیاز باشد، سازمان ثبت اسناد در تهران، به یاری مسوولان شهرستانی می‌آیند.

وی با اشاره به همکاری مناسب بنیاد مستضعفان در تسریع بخشیدن به صدور سند مالکیت برای مستأجران اوقاف گفت: با سرعت بخشیدن به بررسی و احراز مالکیت افراد و با معرفی بنیاد مستضعفان، در کمترین زمان برای متقاضیان سند مالکیت صادر می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی