بازدید 5377

بازار فلزات ارزشمند؛ قیمت طلای جهانی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی ملایم دلار آمریکا افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 22 June 2021

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی ملایم دلار آمریکا افزایش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۴۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته یک درصد صعود داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱۳ دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۷۸۲ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود. بهای معاملات آتی طلای آمریکا هفته گذشته ۱۱۰ دلار معادل ۵.۹ درصد ریزش کرده بود که بزرگترین ریزش هفتگی از ششم مارس سال ۲۰۲۰ بود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: طلا شب گذشته با عقب نشینی دلار آمریکا افزایش پیدا کرد و این جو در معاملات صبح سه شنبه بازار آسیا ادامه پیدا کرد زیرا سرمایه گذاران منطقه ای به دنبال کردن فضای شب گذشته بازار نیویورک پرداختند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب از بالاترین رکورد دو ماه اخیر عقب نشینی کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.

همه چشمها به جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که قرار است روز جاری در برابر کنگره حاضر شود. وی در اظهارات از پیش آماده شده اعلام خواهد کرد اقتصاد آمریکا همچنان بهبود مستمری از تبعات همه گیری کووید ۱۹ نشان می دهد و بهبود بازار کار ادامه دارد اما تورم در ماههای اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

طلا به عنوان پناهگاهی در برابر تورم دیده می شود و می تواند از اقدامات محرک مالی تورم زا بهره برده و افزایش قیمت بیشتری داشته باشد. با این حال بانک مرکزی آمریکا پس از نشست سیاست پولی هفته گذشته خود به احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره و تعدیل برنامه خرید دارایی اشاره کرد که باعث ریزش شدید قیمت طلا شد. اما مقامات بانک مرکزی نظیر جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوییس و رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس روز دوشنبه لحن ملایمی در این خصوص داشتند.

آوتار ساندو از شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: قیمت طلا با وجود بهبودی که پیدا کرده همچنان در الگوی نمودار روز جمعه معامله می شود که منعکس کننده مکث و بلاتکلیفی است.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۳ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۹۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۲درصد کاهش، به ۲۵۷۹ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۰۶۰ دلار و ۱۹ سنت رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر