بازدید 5418

سقوط اتباع افغانستانی به قنات هنگام فرار

کد خبر: ۱۰۵۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ 09 June 2021

29 تبعه افغانستانی که شب هنگام مخفیانه وارد ایران شده بودند حین عبور از یک جاده فرعی در کرمان داخل یک قنات بزرگ سقوط کرده و دو نفر از آنها جان باختند.

به گزارش ایران، حدود ساعت ۲۳:۲۰ دوشنبه هفدهم خرداد امدادگران پایگاه امداد و نجات هلال احمر منوجان از وقوع یک حادثه در جاده‌ فرعی منوجان به بندرعباس باخبر شدند. وقتی تیم امدادگران به محل حادثه رسید، مشخص شد چند مرد افغانستانی به‌دلیل ناآشنایی با مسیر و تاریکی شب درون یک قنات بزرگ سقوط کرده‌اند بنابراین بلافاصله عملیات نجات آغاز شد.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر در تشریح این خبر گفت: در این عملیات ۳ ساعته، امدادگران جمعیت هلال احمر علاوه بر رهاسازی و نجات ۲۷ مصدوم از حفره چاه، یک مصدوم را نیز به بیمارستان امام حسین (ع) منوجان منتقل کردند، اما در این حادثه ۲ نفر از اتباع خارجی جان‌شان را از دست دادند.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این 29 تبعه برای ورود به ایران با پرداخت پول به یک افغان‌بر با دو خودرو وارد ایران شده‌اند اما راننده‌ها قبل از پاسگاه ایست بازرسی پلیس برای اینکه دستگیر نشوند آنها را پیاده کرده و از اتباع خواسته‌اند با عبور از یک مسیر فرعی پاسگاه را دور بزنند و بعد از پاسگاه دوباره سوار خودروها شوند اما این افراد به‌دلیل ناآشنایی با مسیر حین عبور از جاده فرعی منوجان به بندرعباس ناگهان درون یک قنات بزرگ که سرراهشان بود سقوط کردند که دو نفر از آنها جان باختند و بقیه نیز نجات یافتند و به پلیس تحویل داده شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر