بازدید 21221

پالایشگاه تهران طعمه حریق شد/ ستون دود در سراسر پایتخت قابل رویت است/ اعزام آتش نشانان ۶ ایستگاه به پالایشگاه/ باید گازوئیل مخزن بسوزد تا آتش تمام شود!

از ساعاتی قبل، ستونی از دود توجه شهروندان تهرانی را به خود جلب کرده و این مشاهدات به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته است. رویدادی که گفته می‌شد ناشی از وقوع حریقی در اطراف شهرک شهید بهشتی در شهر ری است و حالا خبر می‌رسد که ستون دود شکل گرفته، نتیجه آتش سوزی در پالایشگاه تهران است.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲ 02 June 2021
تابناک اجتماعیپس از انتشار تصاویری از ستون دود در جنوب تهران، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر از وقوع حریق در پالایشگاه تهران خبر داد.
 
به گزارش «تابناک»؛ از ساعاتی قبل، ستونی از دود توجه شهروندان تهرانی را به خود جلب کرد و این مشاهدات به سرعت در شبکه های اجتماعی بازتاب یافت؛ رویدادی که گفته می‌شد، ناشی از وقوع حریقی در اطراف شهرک شهید بهشتی در شهر ری است و حالا مشخص شده در نتیجه آتش سوزی در پالایشگاه تهران رخ داده که در محدوده ای جنوب تر از این شهرک واقع شده است.
 
پالایشگاه تهران طعمه حریق شد/ ستون دود در سراسر پایتخت قابل رویت است
 
آن گونه که محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفته، این رویداد در پالایشگاه تهران رخ داده و هنوز ابعاد این حادثه مشخص نیست، اما تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای پشتیبانی از حادثه و امدادرسانی اعزام شده‌اند.

این در حالی است که به گفته مهدی ولی پور، رییس سازمان امدادونجات، این رویداد در پی انفجار خطوط لوله گاز در منطقه باقرشهر به وقوع پیوسته است؛ گزاره ای که دست کم با اطلاعات تکمیلی منتشر شده از رویداد همخوانی ندارد؛ هرچند هنوز جزییات زیادی از ابعاد این رویداد در دست نیست.
 
این خبر تکمیل می‌شود...
 
حریق مهار شده اما اطفا نه
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۲:۴۵

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به فارس گفت: آتش سوزی در حال حاضر مهار شده و جلوی گسترش بیشتر حریق را گرفته ایم ولی همچنان تا اینکه آتش کامل اطفا شود هنوز فاصله داریم.

وی افزود: سازمان‌های دیگر به غیر از سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جهت اطفای حریق همکاری دارند که شامل شرکت گاز، شرکت آب، هلال احمر و پلیس راهور است. علت حادثه هنوز مشخص نیست و پس از اطفای حریق بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال مانیتورینگ محل حادثه و به حالت آماده باش هستیم، گفت: ۵ ایستگاه آتش نشانی بلافاصله پس از وقوع حریق به محل اعزام شدند و هلیکوپترهای هلال احمر نیز مشغول همکاری با نیروهای آتش نشانی برای اطفای حریق اند.

حریق تقريبا مهار شده
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۲:۱۷

حامد آرمانفر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران به مهر گفت: در این حادثه یک مخزن ۲۰ هزار بشکه‌ای ضایعات نفتی سوخته است.

وی افزود: این حریق هیچ مصدومی بر جای نگذاشته و واحدهای عملیاتی پالایشگاه هیچ آسیبی ندیده اند. هم اکنون حریق تقریباً مهار شده است.

باید گازوئیل داخل مخازن بسوزد تا آتش متوقف شود!
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۱:۳۹

اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: حادثه مربوط به یک مخزن ۲۰ هزار بشکه ای گازوئیل بوده و از ابتدا هیچ گونه انفجاری رخ نداده بلکه صرفاً آتش‌سوزی در همین یک مخزن صورت گرفته است.

وی افزود: به محض شروع حادثه، کلیه اقدامات ایمنی و ایزوله انجام گرفت و جریان ورودی نفت نیز قطع شد. خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدوم یا کشته ای نداشته و هم اکنون حریق در اطراف مخزن آتش گرفته مهار شده است.

اسماعیلی در ادامه به باشگاه خبرنگاران گفت: چون ماده موجود در این مخزن، گازوئیل است، احتمالاً باید تا زمان تمام شدن این گازوئیل صبر کرد تا آتش سوزی پایان یابد.

تکذیب شروع آتش سوزی از خط لوله سراسری
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۱:۲۰

ستاری، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نشت نفت از خط لوله سراسری ورودی به پالایشگاه صورت نگرفته و حریق از محوطه داخلی پالایشگاه آغاز شده است.

وی افزود: مشکل از خط لوله سراسری نبوده است.

تهرانی‌ها به شایعات توجه نکنند
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۱:۱۵

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اقدامات انتظامی انجام شده در محل حادثه پالایشگاه تهران، به مهر گفت: مردم از تجمع و حضور در محدوده پالایشگاه تهران خودداری کنند.

وی افزود: پس از این حادثه شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده که به هیچ عنوان صحت ندارد لذا از شهروندان تهرانی می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند؛ هیچ مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی به وجود نیامده لذا شهروندان تهرانی از هجوم به پمپ‌بنزین و جایگاه‌های سوخت گاز مایع (CNG) جلوگیری کنند.

تکذیب هرگونه خرابکاری در حادثه حریق پالایشگاه
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۱:۰۸

خفایی، سخنگوی پالایشگاه تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.

وی افزود: حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده و هم اکنون در حال مهار آتش سوزی هستیم. تا کنون هیچ اطلاعی از میزان تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.

آتش سوزی مربوط به مخازن ال‌پی‌جی است
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۰:۵۰

پالایشگاه تهران طعمه حریق شد/ ستون دود در سراسر پایتخت قابل رویت است/ اعزام آتش نشانان ۶ ایستگاه به پالایشگاهحسین توکلی کجانی، فرماندار ویژه شهرستان ری به ایرنا گفت: مخازن ال پی جی پالایشگاه تهران دچار آتش سوزی شده و در پی آن، ماموران آتش نشانی از ایستگاه های مختلف به محل حادثه اعزام شده و در حال مهار آتش هستند؛ علت حادثه در دست بررسی است.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این باره گفت: تعداد ده دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و همچنین بیمارستان‌های هفتم تیر، فیروزآبادی و مطهری در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند و ۵۰ تخت توسط مراکز درمانی برای مصدومان احتمالی این حادثه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اثر بروز این حادثه، هنوز مصدومی به عوامل اورژانس تحویل داده نشده است و وزارت بهداشت و مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

اعزام آتش نشانان شش ایستگاه به پالایشگاه
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۰:۳۰

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در این باره به مهر گفت: ساعت ۱۹:۱۸ عصر امروز یک مورد آتش سوزی در پالایشگاه جنوب تهران (پالایشگاه ری) به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در پی این گزارش آتش نشانان از شش ایستگاه به همراه تانکرهای آب به محل اعزام می‌شوند. البته احتمال اینکه نیروها بیشتر شوند، زیاد است؛ ضمن آنکه عوامل آتش نشانی پالایشگاه هم در محل حضور دارند.

ملکی با اشاره به علت حادثه گفت: یکی از مخازن دچار آتش سوزی شده و حجم زیادی از آتش و دود غلیظ به دلیل همین حادثه به آسمان رفته است.

این حادثه تاکنون مصدومی نداشته است
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۰:۲۰

محمد نظری، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران گفت: دقایقی قبل گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ واصل شد. هم‌اکنون عوامل امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی و انتظامی در محل حاضر شده‌اند.

به گفته این مقام انتظامی این حادثه تاکنون مصدوم نداشته است.

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۰:۱۰
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
چه خبره ؟؟ دستگاههای امنیتی ورود کنند هر روز یک کارخانه یا پتروشیمی دیروز اف 5 دیشب خارک امروز پالایشگاه عادب نیست
اسرائیل باید از بین برود
درود
این دولت مسیبت کی تموم میشه...از در و دیوار می باره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
مصیبت
به احتمال قوی این موضوع و نیز آتش سوزی و غرق شدن ناو خارک ناشی از حادثه باشد نه خرابکاری، ولی مشکل این است که وقتی ما عادت کرده ایم هر حادثه در اسرائیل از جمله آتش سوزی در پالایشگاه آنها را به اقدام نیروهای خودی نسبت دهیم، در این موارد نیز افکار عمومی در کشورمان حوادث را پای اقدامات اسرائیل می گذارد.
الان یه عده میگن کار اسراییل بود

دولتی ها میگن فرسودگی تاسیسات

مردم میگن خرابکاری

نظامی ها میگن مشکوکیم

فعلا نمیشه چیزی گفت
!؟!؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن مدیریت در همه جا موج می زند.کشتی خارک آتش می گیرد،هواپیمای نظامی روی زمین آتش می گیرد،پالایشگاه تهران آتش می گیرد و ......
یک ناو هم غرق شده و هنوز دستور به کار کردن این خبر نرسیده انگار
در چنین مواردی مگه نمیشه محتوای یک مخزن در حال سوختن رو از یک خروجی تعبیه شده در زیر مخزن تخلیه کرد؟ باید یه راهی باشه
کار اسرائیله. چند وقت دیگه هم صداش در میاد. حالا ببینین کی گفتم.
رفتن امضا دادن نفت و مازوت و گازوئیل نسوزونن. مردم رو بیچاره کردن تو این گرما و بی برقی آخرش هم همه گازوییل ها دود شد و هوا آلوده بدون اینکه برق تولید کنن. این یعنی اوج بی کفایتی و بی تدبیری و سهل انگاری.
رفتن امضا دادن نفت و مازوت و گازوئیل نسوزونن. مردم رو بیچاره کردن تو این گرما و بی برقی آخرش هم همه گازوییل ها دود شد و هوا آلوده بدون اینکه برق تولید کنن. این یعنی اوج بی کفایتی و بی تدبیری و سهل انگاری.
اگر این اتفاق درامریکا بود صدوا سیما ساعتها از بی کفایتی مسولین مربوطه حرف میزد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
با لحن اون مجری خبر بیست و سی که میگفت و باز هم بی کفایتی در آمریکا....
این به دلیل بی انگیزشی کارکنان اتفاق افتاده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر