بازدید 7669

راهکاری برای پیشگیری از کاهش شنوایی

کد خبر: ۱۰۵۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 02 June 2021

الگوی جدید محققان دانشگاه منچستر انگلستان راهکاری برای جلوگیری از کاهش شنوایی افراد مسن با توجه به نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی در جوانی ارائه کرده است که می‌تواند در ۴۶۶ میلیون فرد در سراسر جهان که بیشتر مسن و با مشکل کم‌شنوایی مواجه هستند، تاثیرگذار باشد.

به نقل از مدیکال‌اکسپرس، این تحقیق برای اولین‌بار، به بررسی مکانیسم‌ها و رابطه بین نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و سلامت شنوایی در زندگی پرداخته است. نتایج تحقیقات گذشته نشان داده است که افراد مبتلا به کم‌شنوایی نسبت به سایرین مشکلات دیگر ازجمله موفقیت تحصیلی کمتر، نرخ بیکاری بالاتر و درآمد سالانه کمتری دارند. همچنین این افراد در مقایسه با افراد مسن بدون مشکل کاهش شنوایی، به احتمال زیاد با بیماری و مشکلات سلامتی بیشتری مواجه هستند.

دکتر دالیا تسیمپیدا، محقق این بررسی اظهار کرد: «کاهش شنوایی فرایندی مادام‌العمر است، اما تنها نتیجه پیری نیست و درک این روند، یک گام اساسی در پرداختن به مشکل جهانی کاهش شنوایی است.»

وی افزود: عوامل مهم تعیین‌کننده در سلامت شنوایی افراد در طول زندگی و موارد مرتبط با آن که در این مدل به آن توجه شده است، روش قدرتمندی برای مداخله در این مشکل بزرگ خواهد بود.

تمرکز فقط بر روی سن افراد مسن نیست بلکه عوامل موثر در اوایل زندگی است که در صورت اصلاح می‌تواند مانع بروز کاهش شنوایی در سنین بالاتر شود. این رویکرد در سلامتی شنیدن می‌تواند منجر به ایجاد مداخلات مناسب و راهبردهای سلامت عمومی شود که پیامدهای قابل‌توجهی در سیاست و عملکرد بهداشت را به دنبال خواهد داشت.

دکتر ماریا پاناگیوتی گفت: در حال حاضر، این مدل برنامه عینی از چندین عامل قابل تغییر در کاهش شنوایی در مراحل مختلف زندگی و تکامل آنها در طول زمان را ارائه می‌دهد که تفکر جدیدی در تحقیقات کاهش شنوایی است. چنین ابزاری با توجه به مشکلات کاهش شنوایی بزرگسالان در نابرابری‌های سلامت شنوایی، توانایی بهبود سلامت جسمی، روحی و اجتماعی افراد موثر خواهد بود.

این بررسی در نشریه Trends in Hearing ارائه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر