بازدید 6566
۵

حناچی: شهرداری تهران را ارزان اداره کردیم

شهردار تهران گزارش تحویل و تحول در شهرداری تهران را به شورای شهر ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 01 June 2021

 

به گزارش تابناک، پیروز حناچی شهردار پایتخت صبح امروز با حضور در صحن شورای شهر گزارش تحویل و تحول در شهرداری تهران را ارائه داد.

هوشمندسازی و شفافیت، عدالت توزیعی، مشارکت اجتماعی و رضایتمندی شهروندان، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی، انضباط ساخت و ساز و ارتقاء کارآیی سازمانی، از جمله مباحث مورد طرح بوده که در این دوره شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

وی به کاهش فروش تراکم با رویکرد عدالت‌محوری اشاره کرد و گفت:‌در این دوره کاهش ۸۷ درصدی در تعداد پروانه‌ها و مهار رشد بی‌رویه بلندمرتبه‌سازی را نسبت به دوره‌های قبل شاهد بوده‌ایم.

همچنین کاهش سکونت‌پذیری شهر تهران با حذف تسهیلات تشویقی بافت فرسوده و ناپایدار و تدقین طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ انجام گرفته است.

شهردار تهران بیان داشت: بیش از ۱۶ هزار و ۴۶۴ از هکتار از ارضی درشت‌دانه شهر با وسعتی حدود یک پنجم شهر طی ۴ ساله گذشته تعیین و تکلیف شده‌اند همچنین کاهش فاصله شمال به جنوب تهران را شاهد بوده‌ایم چرا که افزایش سهم خطوط و ایستگاه‌های بهره‌برداری شده مترو در پهنه جنوبی در این دوره مدیریت شهری از کمتر از ۴۰ درصد به بیش از ۵۵ درصد رسید.

حناچی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۲۴۸۷ پروژه توسعه محلی تعریف شده و ۸۹ درصد از پروژه‌ها در محلات کم برخوردار و نیمه برخوردار بوده است، همچنین تا کنون ۵۵۱ پروژه توسعه محلی به اتمام رسیده است.

وی از بهره‌برداری ۴۰ کیلومتر مسیر مترو، ۱۲ ورودی جدید و بهره‌برداری از ۳۲ ایستگاه در خط ۶، ۷ و ۳ تا پایان تیر خبر داد و گفت: میانگین ۸ ایستگاه در هر سال در دوره اخیر مدیریت شهری انجام گرفته است.

شهردار تهران گفت: نصب ۳۰ درصد از کل پله‌های برقی و ۳۶ درصد از کل آسانسور‌ها در مترو در دوره اخیر مدیریت شهری در طی ۲۲ سال بهره‌برداری از مترو بی‌نظیر بوده است.

حناچی با اشاره به اینکه تهران را ارزان اداره کرده‌ایم گفت:‌منابع در اختیار شهرداری در دوره سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به نسبت سال‌های ۹۲ تا ۹۵ و به قیمت ثابت سال ۹۵ حدود ۴۲ درصد کاهش یافته است. همچنین میزان بازپرداخت شهرداری تهران در دوره فعلی بیش از دو برابر اصل مبلغ تسهیلات دریافتی خود بوده است.

وی گفت:‌در این دوره از مدیریت شهری بدهی به خالص بدهی‌ها افزوده نشد و ۱۹۷۴ میلیارد تومان از آن کاسته شد.

شهردار تهران اعلام کرد:‌در حال حاضر مجموع بدهی شهرداری تهران ۶۶.۲ هزار میلیارد تومان و برآورد مطالبات از دولت، دستگاه‌های دولتی و شهروندان ۵۸.۶ هزار میلیارد تومان است.

حناچی در مورد املاک شهرداری گفت: همچنین در این دوره از مدیریت شهری واگذاری ۱۲۸۳ ملک انجام گرفته و تملک ۵۰۶ ملک هم داشته‌ایم که بخش قابل توجهی از واگذاری املاک مربوط به املاک ریزدانه بوده و تملک مربوط به اراضی و املاک واقع در طرح‌ها بوده است.

وی گفت: در این دوره از مدیریت شهری ۲۱۶ دستگاه اتوبوس و ۱۷۸ مینی‌بوس بکارگیری شده همچنین ۵۵۵ دستگاه اتوبوس بازسازی و تعمیر شده‌اند و برنامه‌ریزی جهت بازسازی هزار دستگاه اتوبوس فرسوده نیز آغاز شده و اقدامات لازم انجام گرفته است.

وی درباره شهرسازی و شفافیت در شهرداری تهران گفت: انتشار اطلاعات در سامانه شفافیت در قالب ۱۲ عنوان اصلی و ۳۴ عنوان فرعی از جمله اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌ها و اطلاعات مدیران و کارکنان ثبت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
من از ۸ سال شهرداری شما فقط سد معبر یادم موند ....
همون‌طور که صراحتا فرمودند عملا کار خاصی انجام ندادن همش در حد تعریف پروژه و برنامه‌ریزی انجام بوده و وضعیت شهر در همه ابعاد دیدنی شده و ۱۳۷ هم کاری نمی کنه
خالی بندان از کفار بدترند.
عوارض اضافه بنا در منطقه یک تهارن شهرداری اعلام کرده 27 آ یعنی متری 45 میلیون تومان شهرداری تهارن رو گرون کرد
یکی از عوامل گرانی مسکن قوانین و مقررات شهرداری هاست بخصوص برای قشر ضعیف و متوسط . قوانین حاکم بر شهرداری در ساخت مسکن و پول هایی که از مردم می گیرند نمونه هایی از ظلم بر مردم است . نگاه و قوانین شهرداری در صدور مجوز ساخت مسکن توسط قشر متوسط و ضعیف نباید مثل پول دارها و ثروتمندان در ساخت و سازها یکسان باشد . قوانین حاکم بر ساخت و ساز توسط شهرداری ها و وظایف آنان نسبت به مردم باید بر اساس عدالت و به نفع مردم ضعیف و متوسط باشد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان