بازدید 24966

معرفی خاص‌ترین روستاهای گیلان

زمستان‌های سوباتان واقعاً سرد است. اما در عوض تابستان‌های خیلی خنکی دارد. شب‌های تابستان هوا کمی به سمت سردی می‌رود و بهتر است لباس گرم همراه داشته باشید. خوابیدن روی زمینی به این ارتفاع و زیر ستارگان تجربه بسیار خاصی است.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 29 May 2021

گیلان یکی از سرسبزترین نقاط ایران است و همه این را خوب می‌دانیم. به خصوص کسانی که به طبیعت‌گردی علاقه دارند. این طبیعت سرسبز باعث شده گیلان پر از روستاهای زیبا باشد که معمولا در فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند. اینقدر زمین حاصلخیز است و آب و هوا خوب است که این روستاها همه‌شان به مقاصد گردشگری تبدیل شده‌اند.

اما خاص ترین روستاهای گیلان که حتما باید بهشان سفر کنیم کدامند؟ در این لیست این روستاها را برایتان معرفی می‌کنیم.

معرفی خاص‌ترین روستاهای گیلان

حاجی بکنده

موقع رفتن به حاجی بکنده باید تصویر ذهنی‌تان از روستا را کمی عوض کنید. این روستا در نزدیکی خط ساحلی است. به خاطر همین گردشگران زیادی آنجا را برای سفر انتخاب می‌کنند و در طی سال‌های اخیر، بافت روستایی منطقه کمرنگ شده است. بیشتر ویلاهای نوساز در نزدیکی دریا هستند و اگر در جهت مخالف دریا حرکت کنید به خانه‌های روستایی می‌رسید. 

حاجی بکنده زندگی مدرن و سنتی را به هم نزدیک کرده است. اگر دوست دارید سفرتان را در اقامتگاه‌های بوم‌گردی بگذرانید و به مرکز خرید و فست فود هم نزدیک باشید، توصیه می‌کنیم اینجا را در نظر داشته باشید.

روستای حاجی بکنده در نزدیکی رشت و در محدوده خشکبیجار قرار دارد. منطقه ساحلی آنجا امکانات خوبی مثل محل بازی برای کودکان، جای مخصوص برای ورزش‌های ساحلی و کرایه قایق و جت اسکی دارد. به خاطر نزدیکی این روستا با شهر رشت یک کار خوبی که برای دیدن این روستا می‌توانید بکنید اجاره اقامتگاه های رشت است.

منطقه حاجی بکنده در فصل‌ بهار هوای خیلی خوبی دارد. تابستان‌ها کمی شرجی است و شاید روی سفرتان تأثیر بگذارد. اما اگر قصد آبتنی ندارید توصیه می‌کنیم در پاییز و زمستان به آنجا بروید. در این فصل‌ها اجاره اقامتگاه هم کمی ارزان‌تر از فصل‌های دیگر است.

ییلاق سوباتان

سوباتان یکی از ییلاق‌های گیلان است. بیشتر ساکنان آنجا عشایر هستند. برای رسیدن به سوباتان باید به تالش بروید. ییلاق سوباتان در شمال غرب این شهر و در ۲۰کیلومتری لیسار قرار دارد. بهتر است این سفر را با خودروی شخصی بروید. با این حال از خود تالش هم می‌توانید با ماشین‌هایی که به سمت این ییلاق می‌روند هم‌سفر شوید.

زمستان‌های سوباتان واقعاً سرد است. اما در عوض تابستان‌های خیلی خنکی دارد. شب‌های تابستان هوا کمی به سمت سردی می‌رود و بهتر است لباس گرم همراه داشته باشید. خوابیدن روی زمینی به این ارتفاع و زیر ستارگان تجربه بسیار خاصی است.

برای اقامت در سوباتان راه‌های مختلفی پیدا می‌شود. می‌توانید در آنجا چادر بزنید یا به سراغ اقامتگاه‌های محلی بروید. توصیه می‌کنیم قبل از شروع سفر، اقامتگاه‌های پینورست در منطقه تالش  را هم ببینید. 

بهترین زمان برای رفتن به سوباتان اواسط فصل بهار و تمام تابستان است. با این حال حتماً لباس گرم و لوازم ضروری را با خودتان ببرید. 

با این‌که خود سوباتان جزو خاص‌ترین روستاهای گیلان است ولی در اطراف آنجا دیدنی‌های دیگری هم قرار دارند. مثلاً پارک جنگلی آلچاق در شرق سوباتان و دریاچه نئور در غرب آنجا قرار دارد. 

معرفی خاص‌ترین روستاهای گیلان

دیلمان

دیلمان جزو روستاهای تاریخی گیلان است. مسیر دیلمان سخت نیست. از شرق به لاهیجان و از غرب به رشت نزدیک است. با این حال نزدیک‌ترین شهر به این روستا، سیاهکل است. 

اگر دوست دارید چند روزی را در دل طبیعت بگذرانید بهترین انتخاب دیلمان است. حتی برای کسانی که دوست ندارند دور از مرکز شهر باشند هم راهکاری وجود دارد. می‌توانید در سیاهکل اقامتگاه اجاره کنید و برای گردش به دشت‌های دیلمان بروید.

هوای دیلمان در بهار و تابستان خیلی خنک‌تر از شهرهای اطرافش است.

توصیه می‌کنیم وقتی به دیلمان سفر کردید از آبشار لونک و دشت سوسن چلچراغ  که در همان نزدیکی هستند دیدن کنید. بازدید از موزه مردم شناسی دیلمان هم برای آن‌هایی که به تاریخ علاقه دارند می‌تواند تجربه جذابی باشد.

لیلاکوه

این روستا یکی از ییلاق‌های لنگرود است و حدود سه کیلومتر تا این شهر فاصله دارد. لیلاکوه جزو روستاهای نسبتاً مدرن است. نزدیک بودن آن به لاهیجان باعث شده تا امکانات رفاهی خوبی داشته باشد. بد نیست بدانید جاده لنگرود به لیلاکوه به طور کامل آسفالت است و با خودروی شخصی می‌توانید به این روستا سفر کنید.

لیلاکوه در دل باغ‌های چای قرار دارد. این روستا برای کسانی که دوست دارند چند روزی را در طبیعت بگذرانند مقصد خیلی خوبی است.

روستای لیلاکوه در فصل‌های بهار و تابستان هوای خوبی دارد و معتدل است. پیاده‌روی در طبیعت لیلاکوه به خصوص به خاطر چشمه‌ها و رودخانه‌های زیادی که دارد واقعا لذت‌بخش است. بیشتر آن‌ها را در اطراف عطاکوه پیدا می‌کند. شاید از مردم محلی بشنوید که به آنجا قله دکل هم گفته می‌شود.

امامزاده ابراهیم (شفت)

امامزاده ابراهیم یکی از رنگی‌ترین جاهای ایران است. بیشتر خانه‌ها و مغازه‌های این روستا چوبی هستند و با رنگ‌های روشن تزئین شده‌اند. روستای امامزاده ابراهیم در شهر شفت گیلان قرار دارد. تمام بخش‌های این روستا دیدنی هستند. طبیعت روستای امامزاده ابراهیم جنگلی است و جان می‌دهد برای جنگل‌نوردی. از جنگل‌نوردی که خسته شدید می‌توانید سری به آبشار همین منطقه هم بزنید و خستگی در کنید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شفت بازار آن است. این بازار بافت قدیمی‌ای دارد و در آنجا هرچیزی که بخواهید پیدا می‌شود. بازار امامزاده ابراهیم برای خرید سوغاتی مثل وسایل چوبی و البته خوراکی‌های محلی جای مناسبی است. بیشتر رستوران‌های محلی هم کیفیت خوبی دارند و بد نیست غذاهای سنتی گیلان را امتحان کنید.

از جذابیت‌های روستای امامزاده ابراهیم باید به زیست شبانه آنجا اشاره کنیم. بازار این روستا همیشه باز است و هر ساعت از شب به آنجا بروید ازتان استقبال می‌شود. موقع اجاره اقامتگاه باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید. اگر در نزدیک بازار اقامت کنید ممکن است از صداهای آنجا اذیت شوید. از طرفی اگر دلتان می‌خواهد چند روزی را فقط به گردش اختصاص بدهید، توصیه می‌کنیم به سراغ اقامتگاه‌های سنتی بروید. در بعضی از آن‌ها اتاق‌ها را با پرده از هم جدا کرده‌اند.

معرفی خاص‌ترین روستاهای گیلان

اولسبلنگاه

برای رسیدن به این روستا باید اول به شهر ماسال بروید. از آنجا ۲۵ کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید و بعد به روستای اولسبلنگاه می‌رسید. اگر به دنبال یک تجربه خاص زندگی در روستا هستید باید به این روستا سفر کنید. برق اولسبلنگاه با تجهیزات سوختی تأمین می‌شود.

اولسبلنگاه روستایی ییلاقی است. به خاطر همین بهترین زمان برای سفر به آنجا تابستان است. بیشتر مسافران اولسبلنگاه را به خاطر طبیعت و منظره‌های خوبی که دارد برای سفر انتخاب می‌کنند. این روستا در بالای تپه است و از آنجا می‌توانید دریا را هم ببینید.

یکی از سرگرمی‌هایی که می‌توانید با سفر به اولسبلنگاه تجربه کنید اسب سواری است. اما چیزی که آن را به تجربه‌ای خاص تبدیل می‌کند، نژاد اسب‌هاست. بیشتر آن‌ها اسب‌های وحشی هستند و در دشت‌ها زندگی می‌کنند.

بیشتر اقامتگاه‌های اولسبلنگاه خانه‌های روستایی و کلبه‌های چوبی هستند. اینجا جان می‌دهد برای اجاره کلبه جنگلی و گذراندن تعطیلات وسط طبیعت.

امروزه زوج‌های زیادی روستای اولسبلنگاه در ماسال را برای ثبت عکس‌های عروسی‌شان انتخاب می‌کنند.

همه‌ ما از گذراندن تعطیلات در نزدیکی روستا یا حتی در داخل یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی داخل روستا لذت می‌بریم. رویای خیلی از ماست که یک شب تا صبح را در کلبه‌ای روستایی زندگی کنیم و صبحانه محلی بخوریم و بعد برای گردش به جنگل برویم.

ولی اقلیم‌های روستایی به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی در خطر هستند. کار خوبی که گردشگرها می‌توانند بکنند این است که با اجاره اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق شمالی ایران مثل گیلان به اقتصاد این مناطق کمک کنند.

پیشنهاد ما این است که برای اجاره اقامتگاه حتما یک سری به وب سایت pinorest.com بزنید. بچه‌های پینورست معتقدند که با اجاره اقامتگاه‌های محلی و گردشگری پایدار عمر طولانی روستاها و اقلیم‌های محلی را می‌شود تضمین کرد. اینطوری نسل‌های آینده هم می‌توانند این مناطق بکر و زیبا را از نزدیک تجربه کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ایده‌ی پینورست چطور شکل گرفته است؟ داستان از یک سفر دسته‌جمعی دوستانه به شمال شروع می‌شود. وقتی که پینورستی‌ها دنبال جای بکری می‌گشتند که ده سال قبل پاتوقشان بوده اما به جایش با ساختمان‌های تازه روبه‌رو شدند؛ ساختمان‌های خالی با درهای بسته و با حفاظ‌ هایی که آن منطقه بکر را پنهان کرده بودند، بدون هیچ میزبانی که آن‌ها را بپذیرد.

آنجا بود که تصمیم می‌گیرند چیزی بسازند که دیگر هیچ تکه‌‌‌ای از بهشت‌های روی زمین گم نشود و این همان‌جایی ست که پینورست وارد قصه می‌شود. پینورست یک سایت اجاره اقامتگاه هست که می‌توانید انواع اقامتگاه را در آن پیدا کنید و رزرو کنید. از اجاره ویلا و آپارتمان مبله گرفته تا اقامتگاه بوم‌گردی و کلبه‌جنگلی همگی در پینورست پیدا می‌شوند.

توی سایت پینورست همه چیز تا حد امکان ساده است تا همه بتوانند به راحتی، در هر لحظه و برای هر مقصدی روی آن حساب باز کنند. تمام فکر و ذکر بچه‌های پینورست روی خواسته‌های اصلی شماست: آرامش شما، بهداشت و پاکیزگی برای شما، حفظ امنیت و حریم خصوصی شما و البته صداقت و شفافیت در تمام ارتباط‌ات با شما.

ولی از همه مهم‌تر این که پینورست در هر شرایطی «همراه» شماست و بیست و چهار ساعته مراقب اوضاع هست و همیشه حواسش به شماست. علاوه بر این در سایت پینورست امکان ثبت نظر هست که بر اساس نظراتی که بقیه دادند با خیال راحت می‌توانید اقامتگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید و تجربه خودتان بعد از اقامت را هم ثبت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی