بازدید 7846

واشنگتن پیشنهاد‌های جایگزین تحریم را به ترکیه ارائه داد

معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن پیشنهاد‌های جایگزینی را به ترکیه برای لغو تحریم‌ها به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه ارائه داده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳ 29 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه خبر داد که آمریکا جایگزین‌هایی را به ترکیه در راستای لغو تحریم‌های اعمال شده بر این کشور به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه ارائه داده است.

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان ترک، گفت: «ما جایگزین‌هایی را به ترکیه پیشنهاد داده‌ایم. آن‌ها اگر بخواهند از زیر این تحریم‌ها خارج شوند دقیقا می‌دانند چه کاری انجام دهند. امیدوارم که بتوانیم راهی به جلو پیدا کنیم».

اظهارات شرمن در حالی مطرح می‌شود که وی چند روز پیش به آنکارا سفر کرده بود تا نخستین مقام دولت بایدن باشد که به ترکیه سفر می‌کند.

واشنگتن در دسامبر ۲۰۲۰ ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ تحریم کرد. این کشور همچنین در سال ۲۰۱۹ توسط پنتاگون از برنامه جنگنده‌های نسل پنجمی اف-۳۵ کنار گذاشته شد.

شرمن در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود خطاب به دولت ترکیه گفت: «آنکارا به خوبی از گام‌هایی که نیاز است تا اتخاذ شود، آگاه است. ما درباره گام‌هایی که آن‌ها باید اتخاذ کنند صحبت کردیم و این تصمیمی برای ترکیه است که این گام‌ها را اتخاذ کند».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که یک مقام ترکیه‌ای به پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» خبر داده بود که شرمن در سفر به آنکارا هیچ پیشنهادی را مطرح نکرده است.

وی گفت: «آن‌ها همچنان از ترکیه می‌خواهند که سامانه‌های اس-۴۰۰ را به خارج از کشور منتقل کرده یا آنکه آن را برگردانند».

چند مقام ترکیه‌ای در گذشته گفته‌اند که آنکارا به فکر عدم استفاده از اس-۴۰۰ نبوده و این قراردادی است که انجام شده و راه بازگشتی ندارد. اگر چه ترکیه با هدف جلوگیری از تشدید تنش با واشنگتن، هنوز سامانه اس-۴۰۰ را به طور کامل فعال نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار