بازدید 4686

گفتگو‌های روسای‌جمهور آمریکا و کره جنوبی در کاخ‌سفید

مقامات کره جنوبی از بازنگری بایدن در سیاست آمریکا در قبال کره شمالی، به منظور کاستن از تنش‌ها قدردانی کردند.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 22 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رویترز در گزارشی از واشنگتن به قلم جارت رنشاو و دیوید برونستروم نوشت: مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه با قدردانی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و تیم وی به علت "احیای روح آمریکا", گفتگو‌های خود را در کاخ سفید آغاز کرد.

این اظهارات ظاهرا اشاره‌ای غیرمستقیم به دونالد ترامپ سلف بایدن است. مون پیش از گفتگو‌های بعد از ظهر به وقت محلی واشنگتن با بایدن که پیش بینی می‌شود به شدت متمرکز بر چین و کره شمالی باشد، دیداری صبحگاهی با کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا داشت. قرار است مون و بایدن در ساعت پنج عصر به وقت آمریکا (۲۱۰۰ به وقت گرینویچ) یک کنفرانس خبری مشترک برگزار کنند.

ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا، مون جائه این را یک رهبر ضعیف توصیف و تهدید کرده بود نیرو‌های آمریکایی را از کره جنوبی خارج خواهد کرد. مون در دیدار با هریس به تلاش‌های تیم بایدن در زمینه توزیع واکسن کووید-۱۹ و بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا اشاره کرد. هریس نیز به مون اعلام کرد وی و بایدن با کره جنوبی برای دستیابی به یک "منطقه هند-آرام آزاد، باز و شکوفا - منطقه‌ای رها از زورگویی و متکی به نظم و قوانین بین المللی" همکاری خواهند کرد. وی افزود: "ما امروز درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله مشارکت قدرتمند خود و همچنین چالش‌هایی که در شبه جزیره کره وجود دارد، بحث خواهیم کرد". این دو متحد به غیر از مسئله همیشگی تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، همچنین درباره امنیت منطقه، همکاری درباره صنایع با فناوری بالا، تلاش‌ها برای مهار همه گیری ویروس کرونا و اقدام قاطع‌تر درباره تغییرات آب و هوایی گفتگو خواهند کرد.

خبرگزاری رویترزمقامات کره جنوبی از بازنگری بایدن در سیاست آمریکا در قبال کره شمالی، که متمرکز بر اقدامات دیپلماتیک عملی به منظور کاستن از تنش‌ها در عین حفظ هدف نهایی ترغیب پیونگ یانگ به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود است، دلگرم شده اند. یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد در بیانیه مشترک این کشور و آمریکا بر توافق سال ۲۰۱۸ بین مون و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای بهبود روابط و تلاش برای عاری سازی کامل شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای صحه گذاشته خواهد شد.این مقام در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن افزود: مون و بایدن همچنین درباره لغو دستورالعمل آمریکا که برد موشک‌های کره شمالی را به ۸۰۰ کیلومتر محدود می‌کند، و راه‌های تقویت صادرات نیروگاه‌های هسته‌ای غیرنظامی گفتگو خواهند کرد.

واشنگتن علاقه‌مند است شاهد اظهارات صریح مون درباره رفتار بیش از پیش جسورانه پکن در منطقه باشد. ماه گذشته زمانی که یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن به آمریکا سفر کرد، بایدن تلاش کرد جبهه‌ای متحد در قبال چین به نمایش بگذارد. سئول از بیم برانگیختن خشم پکن که شریک تجاری اصلی اش است، محتاط بوده است. مون روز پنجشنبه در دیدار از کنگره بر اهمیت ثبات در روابط واشنگتن-پکن و اهمیت چین در ارتباط با امور شبه جزیره کره تاکید کرد. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد چهار شرکت بزرگ کره جنوبی روز جمعه از طرح‌های خود برای سرمایه گذاری بیش از ۳۵.۵ میلیارد دلاری در آمریکا خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی