بازدید 5846

عاملان قتل عضو القاعده در انتظار محاکمه

کد خبر: ۱۰۵۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 18 May 2021

دو پسرعموی افغانستانی که پس از سال‌ها اقامت در ایران عامل قتل عام خانواده‌شان را پیدا کرده و به قتل رسانده بودند، بزودی در دادگاه کیفری محاکمه خواهند شد.

به گزارش ایران، حدود یک سال قبل وقتی صاحب یک باغ در پاکدشت با جسد نگهبان باغ‌اش روبه‌رو شد، موضوع را به پلیس خبر داد و گفت: این مرد از افغانستان آمده بود و سال‌ها نگهبان باغ من بود. در این مدت هم از او خطایی ندیدم و با کسی هم رفت و آمد نداشت نمی‌دانم چه کسی او را کشته است.

در حالی که پلیس در محل کشف جسد تحقیقات خود را آغاز کرده بود، متوجه دو مرد جوان شد که در نزدیکی باغ ایستاده بودند. وقتی مأموران به سراغ آنها رفتند، بلافاصله به قتل مرد افغانستانی اعتراف کردند.

دو مرد جوان که پسر عمو بودند، انگیزه خود را از این جنایت انتقام عنوان کردند و یکی از آنها در تشریح جزئیات ماجرا گفت: ما افغانستانی هستیم چند سال قبل خواهر، مادر و زن عمو و دخترعموی من به همراه پدر و عمویم در حال کشاورزی بودند که فردی همه آنها را به رگبار بست و کشت. چند شاهد به ما گفتند که فردی به نام حفیظ که عضو القاعده بوده، خانواده ما را قتل عام کرده است چون آنها معتقد بودند زنان نباید بیرون از خانه کار کنند.

از آن خانواده بزرگ فقط من و پسر عمویم ماندیم. آن زمان ما پسرانی نوجوان بودیم و وقتی تنها شدیم به خاطر اینکه در کشورمان جنگ هم بود به همین خاطر به ایران آمدیم تا برای خود کار و زندگی تشکیل دهیم. سال‌ها گذشت و ما در ایران اقامت گرفتیم و کار و زندگی می‌کردیم تا اینکه یک روز اتفاقی متوجه شدیم قاتل اعضای خانواده ما با پنهان کردن هویت واقعی‌اش در ایران در یک باغ نگهبان است. او را زیر نظر گرفتیم و زمانی که تنها بود، وارد باغ شدیم و او را کشتیم.

پس از اعترافات این دو متهم مأموران متوجه شدند این دو پسر عمو در ایران اقامت گرفته و مشغول به کار شده‌اند. بررسی‌ها نشان داد این دو تبعه افغانستان هیچ سابقه کیفری ندارند.

همچنین در ادامه مشخص شد مقتول در ایران اقامت غیرقانونی داشته و سال‌ها با مخفی کردن هویت خود کار می‌کرده است. بدین ترتیب پرونده متهمان با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهمان بزودی پای میز محاکمه می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار