بازدید 16431

کرونا اجلاس مجمع جهانی اقتصاد را لغو کرد

در سال ۲۰۲۱ هیچ اجلاسی توسط مجمع جهانی اقتصاد برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 18 May 2021

در سال ۲۰۲۱ هیچ اجلاسی توسط مجمع جهانی اقتصاد برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجمع جهانی اقتصاد با صدور بیانیه ای اعلام کرد به دلیل پایان نیافتن همه گیری کرونا، اجلاس امسال را که قرار بود در سنگاپور برگزار شود لغو خواهد کرد. در بیانیه این سازمان با اشاره به ضرورت حفظ سلامت شرکت کنندگان و همچنین مردم کشور میزبان، آورده شده است: با کمال تاسف  باید اعلام کنیم شرایط تراژیک فعلی در مرزهای جغرافیایی جهانی، چشم انداز آینده را نامطمین جلوه می دهد و این مساله امکان برگزاری یک اجلاس ایمن را از ما گرفته است.  

پیش از این قرار بود سنگاپور به جای شهر داووس سوییس میزبان اجلاس سال ۲۰۲۱ در ماه آگوست (مرداد)  شود با این حال در روزهای اخیر میزان مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور افزایش پیدا کرده تا جایی که طبق اعلام وزارت بهداشت سنگاپور، روز دوشنبه موارد جدید ابتلا با ۹۰ درصد افزایش نسبت به میانگین سه ماهه به ۲۱ نفر رسیده است. سنگاپور از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۶۱ هزار مبتلا و ۳۱ کشته را به ثبت رسانده است.  

پیدایش گونه جهش یافته جدید در هند باعث افزایش نگرانی ها از برگزاری نشست های با جمعیت بالا نظیر مجمع جهانی اقتصاد شده است.  

اجلاس مجمع جهانی اقتصاد هر ساله در داووس سوییس برگزار می شود اما پیش از این نیز یک بار در سال ۲۰۰۱ محل برگزاری آن جابجا شد و به نیویورک منتقل شد. همچنین قرار بود یک نشست مجازی با هدف بازسازی همکاری های چندجانبه بین المللی و تقویت جایگاه فناوری های نوین در عرصه اقتصاد برگزار شود که احتمالا آن هم لغو می شود.  

اجلاس قبلی مجمع جهانی اقتصاد ژانویه ۲۰۲۰ و در ابتدای شیوع کرونا در چین برگزار شد و سران بیش از ۵۰ کشور در آن حضور یافتند که دونالد ترامپ از جمله آن ها بود. اجلاس قبلی بر روی راه های توسعه پایدار و یافتن روش های جدیدی برای اصلاحات ساختاری در نظام سرمایه داری متمرکز بود.  

مجمع جهانی اقتصاد معتبرترین اجلاس سالانه جهانی در حوزه اقتصادی در جهان است و مدیران شرکت های بزرگ در کنار مقامات سیاسی به تبیین راهکارها و مواضع خود می پردازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر