بازدید 5778

شیوه عجیب سارقان برای سرقت فرش‌های نفیس

کد خبر: ۱۰۵۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 16 May 2021

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی سارقان ۱۸ تخته فرش و تابلو فرش نفیس را که با شگردی خاص نقشه سرقت را اجرا کرده بودند، بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، احمد نجفی بیان داشت: هفدهم اسفند سال گذشته سرقت از بازار فرش فروش‌ها در بازار تهران به کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران اعلام شد.

وی عنوان کرد: سرایدار پاساژ که دست و پاهایش با طناب از سوی سارقان بسته شده بود در تحقیقات به ماموران اظهار کرد، ساعت حدود ۳ بامداد زنگ پاساژ زده شد. یک نفر خود را پلیس معرفی کرد و ۲ نفری که همراه وی بودند، مدعی شدند سارقی به سمت پاساژ فرار کرده است.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران ابراز داشت، سریدار ادامه داد: از آنجایی که یکی از آنان لباس پلیس به تن داشت، تصور کردم واقعا پلیس است و در را باز کردم. اما به محض باز شدن در، بسمتم حمله ور شدند و دست و پای مرا بستند و ۱۸ تخته فرش و تابلو فرش را از داخل پاساژ سرقت کردند.

نجفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی تخته فرش‌های سرقتی را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در بررسی از جغرافیای محل سرقت، مشخص شد که متهمان ۵ نفر هستند و دو همدست متهمان داخل خودروی پژو ۴۰۵ نوک مدادی به انتظار سایر همدستانشان بوده اند.

این مقام انتظامی توضیح داد: با توجه به مخدوش بدون شماره پلاک خودرو کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند شماره پلاک اصلی خودروی متهمان را بدست آوردند.

وی با اشاره به اینکه هویت مالک خودرو شناسایی و چهره وی با چهره سارقان تطبیق داده شد، تصریح کرد: با زیر نظر گرفتن مالک خودرو، ۴ همدست دیگر وی نیز شناسایی و در عملیاتی ویژه هر ۵ متهم دستگیر شدند.

نجفی در پایان اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان