بازدید 6649

هیأت سه جانبه برای بررسی جنایت کابل تشکیل شود

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی با اشاره به جنایت اخیر در کابل پیشنهاد داد که هیأت سه جانبه دولت، طالبان و سازمان ملل برای مشخص کردن عاملان این جنایت تشکیل شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 10 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در توئیتی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در دبیرستانی در کابل، نوشت: جنایت ⁧‫مدرسه سیدالشهدا‬⁩ آن قدر فجیع است که نه گروهی جرائت می‌کند، مسئولیت آن را برعهده گیرد و نه ساختار‌های رسمی توان معرفی عاملان را دارند.
‏وی افزود: شاید بهترین کار آن باشد یک هیأت سه جانبه دولت، طالبان و سازمان ملل برای مشخص ساختن عاملان جنایت تشکیل شود.

عصر روز شنبه سه انفجار پیاپی در دبیرستانی دخترانه در منطقه دشت برچی در شهر کابل رخ داد. وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که بر اثر این اقدام تروریستی بیش از ۵۰ نفر شهید و ۱۰۰ تن هم زخمی شده‌اند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز شنبه شب اقدام تروریستی روز شنبه در غرب کابل را که در آن یک مرکز آموزشی مورد حمله قرار گرفت محکوم کرد و با ابراز مراتب انزجار از این اقدام تروریستی که افراد عادی خصوصا دانش آموزان و دانشجویان را مورد حمله قرار داد، به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای مجروحان این اقدام تروریستی سلامتی مسئلت کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم در توئیتی با اشاره به اقدام تروریستی دیروز در دبیرستان دخترانه‌ای در کابل نوشت: ‏زمان آن رسیده که تمامی آن‌هایی که دل در گرو اسلام و افغانستان دارند، به برادرکشی پایان داده و یکپارچه عرصه را بر داعشیان بی‌وطن تنگ کنند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر